Vraag

BTW percentage

Badge

Zou het handiger vinden als de btw percentage weer zichtbaar word bij het artikel in ons dasboard i.p.v. dat we nu helemaal naar een andere pagina moeten om te kijken onder welke percentage een artikel valt. Erg onlogisch. Dit is gebeurd na de verandering van de nieuwe wet per 1 juli.

Verzoek om deze zsm weer terug te zetten zodat iedereen meteen kan zien hoeveel % een artikel heeft in 1 oogopslag.

14 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Dat zou wel fijn zijn als dat er weer staat. Wat ik ook fijn zou vinden is dat je dan net als voorheen standaard bijvoorbeeld 21% hebt maar als je een uitzondering hebt je dat daar dan ook te plekke aan kunt passen. Is veel extra werk als je de uitzonderingen een voor een in moet voeren zoals het nu is.

Reputatie 2
Badge +1

Dat zou echt heel fijn zijn, want dit is amper te doen. Als ik een nieuw artikel aanmaak die zijn standaard tarief is werkt het prima. Maar een nieuw artikel aanmaken met een "uitzondering" lijkt niet echt te lukken. Als ik het artikel aanmaak, dan gaat ie standaard naar 9% , maar heb nu een artikel met 21% dan moet ik een ander artikel kopiëren die 21% heeft, want een uitzondering op dat nieuw aangemaakte artikel instellen dat kan niet omdat ie al een uitzondering heeft 😞

De "oude" manier vind ik fijner. 

Reputatie 2
Badge +1

@Ebbe heb jij hier een antwoord op?

Reputatie 2
Badge +1

Dat zou echt heel fijn zijn, want dit is amper te doen. Als ik een nieuw artikel aanmaak die zijn standaard tarief is werkt het prima. Maar een nieuw artikel aanmaken met een "uitzondering" lijkt niet echt te lukken. Als ik het artikel aanmaak, dan gaat ie standaard naar 9% , maar heb nu een artikel met 21% dan moet ik een ander artikel kopiëren die 21% heeft, want een uitzondering op dat nieuw aangemaakte artikel instellen dat kan niet omdat ie al een uitzondering heeft 😞

De "oude" manier vind ik fijner. 

Helaas werkt kopiëren toch niet 😞 ook nu pakt ie het verkeerde BTW tarief, terwijl ik kopieer vanaf een artikel met 21% BTW

Reputatie 7
Badge +8

In een ander topic over dit onderwerp kwam iemand met de workaround om alle artikelen met afwijkend btw tarief te linken naar een verborgen pagina. Als je deze pagina dan gebruikt om de uitzonderingen toe te voegen dan kun je ze allemaal in een keer selecteren.

Wij hebben hiervoor dus een 9% pagina gemaakt en hiermee voor nu een werkende oplossing.

Reputatie 2
Badge +1

Ik kwam het inderdaad tegen, ik wordt er niet heel erg gelukkig van. Aangezien de helft van onze shop 21% is, en de rest 9%. 

Hopelijk komt er op korte termijn een goede oplossing.

Reputatie 7
Badge +8

Het is inderdaad niet de makkelijkste manier maar beter dan teveel btw afdragen. Eigenlijk zou bij elk artikel gewoon een checkbox kunnen staan met bv 3 keuzes, laag, hoog en 0% of marge.

Reputatie 7
Badge +16

Er is een feedback ticket aangemaakt voor het productteam over dit onderwerp. Ik kan beloven, ik weet dus niet of er alternatieven instellingen mogelijk zijn en/of gemaakt worden. We gaan het in ieder geval onderzoeken. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou het ook prettig vinden als je bij het artikel iets met het btw percentage kan doen.

Badge +1

Ik ben ook voor de oude indeling: dat je per product je BTW tarief kan invullen. Steeds als ik een nieuw artikel met 6% ipv 21% aanmaak, kan ik deze niet toevoegen aan uitzondering. Geen idee waarom. 

Reputatie 2
Badge

Ik ben ook voor de oude indeling! Nu is het wel heel lastig controleren… ik doe steeds van alles in mijn winkelwagentje om te kijken of het klopt :/ 

Graag zo snel mogelijk terug, dit is echt niet werkbaar.
Wij werken veel met verschillende btw groepen, dit is echt niet te doen

We zijn inmiddels 6 maanden verder… en nog steeds een onwerkbare situatie voor veel webshops die met meerdere tarieven werken.

De manier waarop de veranderde wetgeving is geïmplementeerd is iets waar mijns inziens gewoon totaal niet logisch nagedacht is door MWW. (Of er is bewust voor de massa gekozen en dat er dan een hoop webshopeigenaars erg veel hinder van ondervinden wordt geen belang aan gehecht.) Het is echt een dagelijkse irritatie wat inmiddels al zeeën aan extra tijd kost voor de webwinkelier.

Jammer, en het begint nu reden te worden om MWW niet aan anderen aan te raden en zelf na te denken over een ander platvorm. Dit terwijl ik vroeger  beginnende mede-ondernemers altijd direct naar MWW stuurde voor het opzetten van een webshop…  Ik kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk is om hier een passende oplossing voor te vinden zoals zoveel platvorms hebben… Mijn Webwinkel, maak ons weer blij met jullie zodat we weer naar buiten kunnen treden als enthousiaste MWW ambassadeurs!

Helemaal eens! Dit is echt heel erg omslachtig, en voor mij niet werkbaar. Heb zelfs hier door geprobeerd om op te zeggen, maar dan wordt je aan je jaarcontract gehouden. (lid sinds 2017, maar dat maakt niet uit, wordt enkel naar de maand gekeken) Contract niet erg als 't werkt, maar nu 't eenzijdig onwerkbaar gemaakt is en er niks aan gedaan wordt, vind ik dit echt niet kunnen.

Reageer