Beantwoord

Blog of Community

• 29 maart 2020
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Hi iedereen,

Allereerst wat handig zo'n community.

Wat is mij afvroeg is hoe je het beste een blog geïntegreerd in je website kunt krijgen. Ik doe het nu via pagina's, maar dan mis ik de mogelijkheid om mensen te laten reageren of een community voor vragen over handwerken op mijn site. Nu moet ik hiervoor dubbel werk doen op Facebook (community), maar ik zou het liever allemaal vanuit de website willen doen. Zie ik wat over het hoofd, of zijn er meer mensen die dit zouden willen? 

Groetjes,

Tanja

icon

Beste antwoord door Ebbe 30 maart 2020, 10:29

Hi Tanja,

Wij bieden geen blogdienst aan binnen het platform, maar je kunt wel een blog bij bijvoorbeeld Blogger, Svbtle, Tumblr of Wordpress beginnen en deze linken aan een subdomein. Wij kunnen het subdomein voor je aanmaken. Bij een subdomein plaatsen we een woord vóór de domeinnaam. Dit zou dus blog.jouwdomein.nl kunnen worden.De domein voor het blog lijkt dan op die van je webwinkel, maar hij blijft gescheiden van je webwinkel.

Voor het maken van zo'n subdomein zijn bij ons geen kosten verbonden. Bij sommige blogplatformen kost het koppelen van een (sub)domein wél geld. Mocht je via een derde partij een blog willen aanmaken, stuur dan naar administratie@mijnwebwinkel.nl welke subdomein wij mogen koppelen. 

:v: Ebbe

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi Tanja,

Wij bieden geen blogdienst aan binnen het platform, maar je kunt wel een blog bij bijvoorbeeld Blogger, Svbtle, Tumblr of Wordpress beginnen en deze linken aan een subdomein. Wij kunnen het subdomein voor je aanmaken. Bij een subdomein plaatsen we een woord vóór de domeinnaam. Dit zou dus blog.jouwdomein.nl kunnen worden.De domein voor het blog lijkt dan op die van je webwinkel, maar hij blijft gescheiden van je webwinkel.

Voor het maken van zo'n subdomein zijn bij ons geen kosten verbonden. Bij sommige blogplatformen kost het koppelen van een (sub)domein wél geld. Mocht je via een derde partij een blog willen aanmaken, stuur dan naar administratie@mijnwebwinkel.nl welke subdomein wij mogen koppelen. 

Hi Tanja,

Hoi Ebbe,

Het nadeel van deze methode is volgens mij dat mensen op je blog pagina komen en door moeten klikken naar de webwinkel. Eigenlijk wil je, door te bloggen, de mensen direct naar de webwinkel trekken. Door blogs te plaatsen in de webwinkel krijg je extra verkeer naar de webwinkel. Nu heb ik enkele blogs staan op een pagina en dan een subpagina aangemaakt. Ik moet het bloggen uit gaan breiden. Welke methode is beter voor de content? Groet Mariken

Reputatie 7
Badge +4

Hi Mariken, 

Als je een externe dienst gebruikt - en dus een 2e url - heb je via 2 manieren de mogelijkheid om jouw content te tonen. Je vergroot dus je kans om gevonden te worden. Vanuit je blog is het noodzakelijk om veel CTA-buttons te plaatsen naar je webshop. Dat kan een groot voordeel zijn. Andersom haal je jouw bezoekers inderdaad weg  van je webshop. Mocht je daar voor kiezen, zorg er dan voor de de link wordt geopend in een nieuw tabblad. De instructie om dit te doen is zojuist online gekomen. 

Reageer