artikel alleen afhalen

• 7 June 2020
  • 5 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben nu een tijdje bezig met het vullen van onze webshop. Nu heb ik 1 ding waar ik zo niet weet hoe ik dat het beste kan aanpakken. De meeste artikelen hebben we op voorraad en zijn gewoon verzendbaar. Als deze niet op voorraad zijn kan de klant ze eventueel niet toevoegen tot ze weer wel op voorraad zijn. Nu wil ik een artikelgroep toevoegen (aquaria) die alleen afgehaald kunnen worden omdat we die niet op voorraad kunnen en willen houden vanwege de vele maten, kleuren en merken. We willen ze dus wel laten zien met prijs en info maar met een melding dat we die na overleg met de klant bestellen bij de leverancier. Is er iemand die iets soortgelijks doet en zo ja, hoe stel je dan je artikel goed in?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hoi Dennis, bedankt voor je reactie. Je idee zou inderdaad een werkbare workaround zijn. Ik ga ermee aan de slag.

Reputatie 4
Badge +6

Ik ben nu een tijdje bezig met het vullen van onze webshop. Nu heb ik 1 ding waar ik zo niet weet hoe ik dat het beste kan aanpakken. De meeste artikelen hebben we op voorraad en zijn gewoon verzendbaar. Als deze niet op voorraad zijn kan de klant ze eventueel niet toevoegen tot ze weer wel op voorraad zijn. Nu wil ik een artikelgroep toevoegen (aquaria) die alleen afgehaald kunnen worden omdat we die niet op voorraad kunnen en willen houden vanwege de vele maten, kleuren en merken. We willen ze dus wel laten zien met prijs en info maar met een melding dat we die na overleg met de klant bestellen bij de leverancier. Is er iemand die iets soortgelijks doet en zo ja, hoe stel je dan je artikel goed in?

Hoi Michel,

Leuke uitdaging denk ik voor de mensen van MMW. Ik denk zelf dat je dit op dit moment alleen zou kunnen doen door een pagina aan te maken en daar je foto’s, artikels, varianten en eventueel levertijden als tekst met foto’s er op zetten met een verwijzing naar het contactformulier zodat ze via die weg dan een offerte aanvraag kunnen doen. Je zult dan later een  aparte factuur moeten sturen of een verborgen artikel voor de klant kunnen aanmaken om het alsnog via de webshop te bestellen. Het is een workaround maar of het werkbaar is voor je weet ik niet.

Groeten Dennis

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou de tekst bij artikelen die uitverkocht zijn aanpassen. Met neem contact met ons op tijdelijk alleen op bestelling leverbaar. En dat je ze dan handmatig gaat invoeren of dan even tijdelijk vrij geeft als de klant ze wil hebben. En dat je ze dan even vrij geeft tijdens de chat of telefoon gesprek.  

Reputatie 1
Badge +1

Je kan het gewicht hoog zetten zodat het buiten de verzendopties valt

Reputatie 7
Badge +8

Ik zag laatst bij een webshop die ook op mww draait een manier die kan. Daar hebben ze een keuzemenu bij het artikel geplaatst met 2 opties. 

Optie 1 is afhalen in de winkel. De klant betaald en kan dan het grote artikel afhalen als het klaar staat.

Optie2 is verzenden op pallet. De klant betaald het artikel, het keuzemenu rekent de palletkosten er automatisch bij en dan kan de klant dat in 1x voldoen. 

Op deze manier ga ik binnenkort de grote artikelen bestelbaar maken.

Dat is denk ik een mooie en duidelijke oplossing. 

Reageer