Beantwoord

Afbeeldingen uploaden tbv pagina's en nieuwsbrief

• 19 September 2020
  • 10 reacties
  • 232 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo, klopt het dat er (nog steeds) geen mogelijkheid is om bij het uploaden van afbeeldingen verschillende mapjes aan te maken?
bijv. 1 voor logo's, 1 voor impressies, 1 voor icoontjes etc… 
ik zoek me elke keer helemaal finaal een ongeluk.
En het zou ook fijn zijn om meerdere afbeeldingen tegelijk te kunnen uploaden…

Lijkt me een kleine moeite, scheelt een hoop tijd.

Groetjesss

icon

Beste antwoord door Ebbe 23 September 2020, 14:08

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Klopt, vind ik ook heel irritant. 
Ik probeer nu mijn afbeeldingen te nummeren, of met het alfabet te rangschikken.
zo heb ik alle iconen opgeslagen met Z. en dan de naam. Ik gebruik intussen al ZZZ. 
Op die manier komen deze laatst te staan. 
Tijdelijke afbeeldingen gebruik ik A. zodat die vooraan staan, en ik ze snel terug kan vinden om daarna op te ruimen. 
Ik begrijp dat ze ergens niet willen dat we massaal afbeeldingen gaan opslaan, want dan zullen er ook veel opgeslagen worden die helemaal niet gebruikt worden, en dat neemt alleen ruimte in beslag.
Maar mapjes moeten zeker kunnen, helemaal mee eens…
@Ebbe ?

Reputatie 2
Badge

IK heb bijv. een Wall Of Fame, waar alle tevreden klantjes op komen… Dat zijn er best wat, en om die er nu elke keer tussenuit te zoeken.

Dat nummeren en op alfabet is wel een goeie tip!...

Reputatie 7
Badge +9

Ik probeer ze ook logische namen te geven, let wel: de afbeeldingsnaam heeft natuurlijk ook weer invloed op Google, dus maak er niet iets té geks van. :wink:  Mapjes zou ik ook handig vinden!

Reputatie 7
Badge +16

Ik kwam deze suggestie tegen → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/30

Hier wordt over een album gesproken, maar ik verwacht dat dit hetzelfde is als een mappenstructuur.

Zouden jullie mappen in een keer vanuit je computer willen uploaden, en dat deze map dan letterlijk wordt overgenomen. Of volstaat om zelf een mappenstructuur bij afbeeldingen aan te maken en daar de betreffende foto's in op te slaan?

Badge

Dit zou echt fijn zijn. Inmiddels al zoveel foto’s dat het soms lastig zoeken is omdat je er snel overheen kijkt. Hoe fijn zou het zijn als je pagina mapjes kunt maken en daarin alles per categorie. Ik zie het al helemaal voor me. 

Reputatie 1
Badge

@Ebbe / Bij Afbeeldingen toevoegen / naast losse afbeeldingen invoegen / ook de functie Map aanmaken - naam geven - naam wijzigen - map verwijderen / Dan MEERDERE foto’s in 1x uploaden naar desbetreffende map. Dat lijkt mij handig en gebruikelijk. Mappen kun je dan op alfabetische volgorde laten rangschikken. Daar kun je dan zelf een volgorde in aanbrengen, ABC - 123 etc. Dat heeft dan geen invloed op de naam van de foto en je SEO/google. Dat lijkt mij handig ;-)

Reputatie 7
Badge +11

Ik kwam deze suggestie tegen → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/30

Hier wordt over een album gesproken, maar ik verwacht dat dit hetzelfde is als een mappenstructuur.

Zouden jullie mappen in een keer vanuit je computer willen uploaden, en dat deze map dan letterlijk wordt overgenomen. Of volstaat om zelf een mappenstructuur bij afbeeldingen aan te maken en daar de betreffende foto's in op te slaan?

Dat is wel een must. Zoals het nu is blijft het iedere keer net de grabbelton. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi,

Dit topic heb ik onder de aandacht gebracht bij het productteam. Om dit te bouwen moet er een nieuwe service ingericht worden en moeten alle huidige afbeeldingen van de ene service naar de andere overgezet worden. Gigantisch grote klus met een hoge impact. Afbeeldingen moeten nog wel gevonden worden door de service en worden getoond in de juiste shop. Echter kunnen wij ons volledig vinden in dat de huidige bibliotheek er niet overzichtelijker van wordt. Ik kan nu nog geen tijdsindicatie geven, maar dit is iets wat opgepakt gaat worden. 

Wordt vervolgd! 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi,

Dit topic heb ik onder de aandacht gebracht bij het productteam. Om dit te bouwen moet er een nieuwe service ingericht worden en moeten alle huidige afbeeldingen van de ene service naar de andere overgezet worden. Gigantisch grote klus met een hoge impact. Afbeeldingen moeten nog wel gevonden worden door de service en worden getoond in de juiste shop. Echter kunnen wij ons volledig vinden in dat de huidige bibliotheek er niet overzichtelijker van wordt. Ik kan nu nog geen tijdsindicatie geven, maar dit is iets wat opgepakt gaat worden. 

Wordt vervolgd! 

Daar worden wij blij van 

Reputatie 4
Badge +6

Ik probeer via afbeeldingen plaatjes toe te voegen, dat lukt, maar als ik ze dan op een pagina wil plaatsen via 'bladeren op server' zijn ze nergens te vinden.

Reageer