Vraag

Afbeeldingen niet recht onder elkaar.

• 13 May 2022
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Op mijn homepage heb ik 3 afbeeldingen naast elkaar met links er achter als snelle weg naar populaire producten. Ik heb ze uitgelijnd vanuit het midden en de spaties tussen de afbeeldingen zijn hetzelfde. 
Op de computer ziet het er prima uit, maar op mijn mobiel (iphone) vallen ze niet netjes onder elkaar. Je zou denken toch een spatie minder, maar dat lost het niet op. 
Wat doe ik fout? Ziet er slordig uit zo. 

4 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Niemand??

Reputatie 6
Badge +8

Hoi @DeViltwinkel heb je dit toevallig al geprobeerd? Dit is eerder al een keer voorbij gekomen.. 

Afbeeldingen op een pagina
Je wilt natuurlijk ook je afbeeldingen op een pagina plaatsen. Hier is niet 1 formaat voor aan te houden. Het enige wat je in de gaten moet houden is dat de inhoud waar je afbeeldingen kunt plaatsen 1100 pixels breed is. Daarnaast moet je rekening houden met de witruimte. Wil je niet dat de afbeeldingen strak naast elkaar staan? Gebruik dan witruimte. Stel je wilt 5 pixels witruimte per afbeelding gebruiken en je wilt 3 afbeeldingen naast elkaar plaatsen. Dan kun je de 3 afbeeldingen maximaal 361.66 pixels breed maken. Dat zit zo. De beschikbare ruimte is 1100 pixels hier haal je 15 pixels witruimte vanaf. Dan houd je nog 1085 pixels over. Dit deel je door het aantal afbeeldingen die je naast elkaar wilt plaatsen en je hebt het formaat wat je kunt gebruiken. 

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @DeViltwinkel heb je dit toevallig al geprobeerd? Dit is eerder al een keer voorbij gekomen.. 

Afbeeldingen op een pagina
Je wilt natuurlijk ook je afbeeldingen op een pagina plaatsen. Hier is niet 1 formaat voor aan te houden. Het enige wat je in de gaten moet houden is dat de inhoud waar je afbeeldingen kunt plaatsen 1100 pixels breed is. Daarnaast moet je rekening houden met de witruimte. Wil je niet dat de afbeeldingen strak naast elkaar staan? Gebruik dan witruimte. Stel je wilt 5 pixels witruimte per afbeelding gebruiken en je wilt 3 afbeeldingen naast elkaar plaatsen. Dan kun je de 3 afbeeldingen maximaal 361.66 pixels breed maken. Dat zit zo. De beschikbare ruimte is 1100 pixels hier haal je 15 pixels witruimte vanaf. Dan houd je nog 1085 pixels over. Dit deel je door het aantal afbeeldingen die je naast elkaar wilt plaatsen en je hebt het formaat wat je kunt gebruiken. 

@CountryatHome Dank je wel! Ik ga er mee aan de slag!

Reputatie 4
Badge +6

Gelukt! Dank je wel @CountryatHome!

Reageer