Wisten jullie dit al ,of loop ik achter

• 3 juli 2020
  • 6 reacties
  • 60 Bekeken

Hallo,  ik ben er gisteren er achter gekomen als iemand een bestelling plaats op je web site. En betaald met PayPal komt er een groen puntje in je order lijst te staan dat het is goedgekeurd. Prima je pakt de bestelling in en je verstuurd het pakje duidelijk toch. 

Maar wat ik niet wist is dat je tegenwoordig zelf naar Pay Pal toe moet om de betaling van je klant te bevestigen en te innen werkt prima. doe je dat niet binnen 30 dagen komt het te vervallen en ben je je geld kwijt. 

Maar nu de vraag waarom komt er een goed puntje achter de bestelling terwijl er niet is betaald kan er niet een blauw, of paars, puntje komen te staan zodat je weet dat je naar PayPal moet wel omslachtig maar het is dan niet anders.

Sorry als dit onderwerp al is geweest.

6 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Waarschijnlijk is dat groene puntje er om jou te laten zien dat je klant de bestelprocedure goed heeft doorlopen en ook via PayPal de machtiging heeft gegeven om te betalen. Blijkbaar (en dat is een goede om te weten), moet je zelf nog actie ondernemen om deze te innen.

Hallo Ruud, maar als je een groen puntje ziet staan ga je ervan uit dat er betaald is toch. als er een oranje puntje is betekend dat er nog niet is betaald. vandaar dat ik het niet heb geweten. Maar misschien zijn er nog meer mensen die dit niet wisten. ik niet let nu wel beter op voortaan .

Reputatie 4
Badge +2

Helaas komt dat groene puntje er ook te staan als de klant vooraf over maken selecteert. En vaak duurt de betaling wel even en soms krijg je het nooit. Dat je de order kunt annuleren.

Reputatie 1
Badge +1

Zodra je de bestelling op status “verzonden” zet, krijg je automatisch de optie om de betaling te innen. Deze staat automatisch ingeschakeld. Op deze manier kan je ook de PayPal betalingen innen, en hoef je dus niet telkens naar PayPal te gaan. Werkt prima.

Wat ik echter wel merk, is dat soms een PayPal betaling die mislukt is (dus oranje bolletje) wel in de lijst met “bestelling in behandeling” komt te staan, en hierdoor ik (en ook de klant, ga ik vanuit) een bevestigingsmail krijgt dat de bestelling gelukt is. Dit gebeurd sporadisch, maar ik heb het al enkele keren meegemaakt. Lijkt mij voor de klant ook niet prettig als deze een bevestigingsmail krijgt, maar later moet je de klant verwittigen dat de betaling toch niet goed gelukt is en de bestelling is geannuleerd.

Hallo H.

Dank je wel dat wist ik niet, weer wat geleerd.

Reputatie 1
Badge +2

Je kunt ook via mijnwebwinkel innen. Daarvoor hoef je niet naar Paypal.
Zoals hierboven beschreven door je bestelling op verzonden te zetten maar ook door de bestelling te openen en dan zie je knopje waar je de betaling kunt Innen.

Ik heb een suggestie aangemaakt of ze hier iets mee kunnen deze kun je hier vinden: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/385

Reageer