Vraag

wijzigen gewicht bij alle artikelen

Reputatie 1
Badge +1

We hebben nu meer dan 1200 artikelen in de shop staan. We willen nu een bulk actie doen op alle artikelen, in dit geval het gewicht aanpassen naar 1 kg.
Is zoiets mogelijk ?
Kan mijnwebwinkel dat anders voor ons uitvoeren?

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hahaha als dat toch eens waar was :nerd: .. zou het niet graag willen. De gehele webshop is qua gewicht zo ingesteld dat precies de juiste verzendkosten worden toegevoegd aan iedere bestelling :wink:

Reputatie 1
Badge +1

Beste Sonja, dat is geen antwoord op mijn vraag.

Reputatie 5
Badge +7

We hebben nu meer dan 1200 artikelen in de shop staan. We willen nu een bulk actie doen op alle artikelen, in dit geval het gewicht aanpassen naar 1 kg.
Is zoiets mogelijk ?
Kan mijnwebwinkel dat anders voor ons uitvoeren?

Nee is niet mogelijk. Je kunt alleen per artikel het gewicht instellen.
Ik neem aan dat je dit wilt doen zodat alles verstuurd wordt als pakket?

Je zou dan de prijs eventueel aan kunnen passen wat de verzendkosten per gewicht zijn. 
Dus vanaf 0 kg en dan de prijs eraan hangen die je wil vragen als je het voor heel je voorraad wilt..

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt inderdaad zoals @Humiez zegt ‘andersom’ denken. Het is helaas niet mogelijk om zo'n bulkactie uit te voeren op je artikelen. Maar mocht het om je verzendkosten gaan, kun je hier wel een work around voor gebruiken. Je hoeft bij je verzendtabel namelijk niet de echte gewichten van je verzender te vermelden. Je kunt hier zelf in tweaken zodat het voor jouw webshop werkt (en je dus niet alle artikelen afzonderlijk aan hoeft te passen). 

Lees hier meer: 

Reputatie 6
Badge +9

@teile Sorry.. maar ik bedoelde meer was het soms maar waar dat er bulkactie’s bestonden 😉 maar dan niet voor het gewicht. Die is zo ingesteld dat de verzendkosten daaraan gekoppeld zijn. Net als @Nanaas zegt.. het zijn fictieve gewichten en kan wel voor ieder artikel anders zijn. Bij ons in ieder geval voor brievenbuspakketten (dan weer afhandelijk hoeveel artikelen er in een brievenbusdoosjes passen) en std pakketten. 

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt voor jullie input, wel leuk dat er iigv goedbedoelde reacties zijn.

Wij maken ook gebruik van ’tweaken’ van het gewicht, als het te zwaar is om te versturen, dus alleen kan afgehaald dan is het gewicht gewoon 300 kg. Maar bij alle andere 1150 artikelen staat het op nul kg. Daarvan zijn er 30 zo klein dat ze in een enveloppe passen. Dus die wil ik gaan onderscheiden met lagere verzendkosten.

Daarom wil ik alles op 1 kg laten zetten, dan 50 stuks terugzetten op 300kg en tevens 30 stuks op 0,250 kg zetten.

Dan heb ik het lekker verdeeld.

Maar goed, bulkbewerkingen voor groot onderhoud zijn dus niet mogelijk, da's wel een gemis….

maar eens een stagiar zoeken voor dit klusje dus.

Countryathome, mooi shopje heb je, ik vermoed dat jij boven 50 euro gratis verzenden hebt ingesteld en niet per artikel. Klopt dat ?

Reputatie 6
Badge +9

Je kunt ook die 30 stuks een hoger gewicht geven en dan daar een brievenbustarief aan koppelen, dan zijn het er maar een paar die je moet aanpassen. 

Alles staat nu zo ingesteld, dat we zelfs bv 20 kleinere items - die bij elkaar nog steeds via een brievenbuspakket verzonden kan worden - dat dit ook als zodanig berekend wordt voor de klant. 

Dankjewel :blush: . Ja klopt, gratis verzenden ingesteld op alles, niet per artikel - uitzonderingen zijn er, maar dan staat het in de tekst vermeld. Gaat het met name over xl pakketten >2mtr  

Reputatie 1
Badge +1

Hmmm bedankt voor t idee, heb even gekeken maar dat wordt niks, als iemand een afhaalartikel (te groot, = 300kg) combineert met een brievenbusartikel kan ie op 2,50 verzendkosten uit komen. En ik verstuur door heel Europa. Verder werk ik met DPD en niet met MyParcel, zonder koppeling.

Reputatie 6
Badge +9

Oke, maar stel dat iemand een item besteld voor brievenbus, ingesteld als bv 25-50 kg = brievenbus-tarief en daarna ook nog een afhaalartikel shopt - gewicht ingesteld als bv 300-400 kg. Dan wordt het totaal toch 325 kg en dus het ‘hoge’ tarief of zie ik het verkeerd? Los van het feit met wie je verstuurd.. :blush:

Reputatie 1
Badge +1

Yep, je snapt het bijna, en dan zijn er nog 1120 artikelen met gewicht NUL. en die wil ik niet gratis verzenden want dat zijn echte pakketjes.
Dankjewel voor je vasthoudendheid overigens !:thumbsup_tone2:

Reputatie 6
Badge +9

0-25 kg is dan pakkettarief :joy::joy:  graag gedaan hoor. Zit net van alles aan te passen, dus zit er bovenop en denk graag met je mee :wink:. Dan wordt het anders toch een stagiair :laughing:

Reageer