Beantwoord

WHOLESALE

• 18 September 2023
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8
  • Super user
  • 263 reacties

Wie heeft er ervaring met wholesale naar klanten die zowel binnen de EU als buiten de EU zitten (Zwitserland)

Ik kom graag met je in contact over hoe dit goed in te richten.

Voor wholesale  wordt er aanbevolen een tweede webwinkel te starten. Dit betekent op 2 locaties alle mutaties in artikelen / prijzen en dergelijke bij te houden. daarnaast heb je natuurlijk dubbele abonnementskosten.

Ik wil daarom overwegen om de wholesale via de gewone webwinkel te doen met een kortingscode.

Mijn klanten sturen de bestellijsten door - ik zou zelf de orders in moeten leggen.

Hoe doen jullie dat ?

Transport wordt vaak door hen zelf geregeld - maar ook wel eens door ons - vaak weten we vooraf niet hoe hoog de transportkosten zijn. en sturen we hiervoor later nog een aparte factuur.

icon

Beste antwoord door RianGemei 18 September 2023, 17:55

Bekijk origineel

4 reacties

Wij werken met zowel B2B klanten als B2C(ook buiten de EU). Ook de B2B klanten bestellen via MijnWebwinkel met een kortingscode. Zij hebben een zakelijk account aangemaakt. Zodra zij bij het afrekenen aanklikken dat zij een zakelijk account hebben, kun je zorgen dat alleen dan de mogelijkheid bestaan om aan te geven dat je wil betalen via factuur. Je kunt dan later de juiste verzendkosten erbij optellen en 1 factuur sturen. Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar zowel B2B als zakelijk bestellen via MWW en dat scheelt ons bijna een halve FTE!  Succes!

Reputatie 5
Badge +8

@RianGemei 

Brengen jullie klanten zelf de orders in? die van mij willen dat niet - teveel werk - soms meerdere pagina's met regels - 

Dus mijn vraag is eigenlijk meer hoe doe ik dat dan - is het verstandig dat ik per klant een inlognaam maak met hun klantgegevens of gebruik ik eigen inlognaam en doe ik alleen verzendadres wijzigen (gaat het dan niet fout met btw?)

Misschien een idee om per klantgroep (BTW % en land van verzending) een inlognaam en Wachtwoord aan te maken. Je kunt namelijk per klant meerder adressen toevoegen. Ik hoop dat er ooit een excel import mogelijkheid komt. Voor jou en mij!

Reputatie 5
Badge +8

Misschien een idee om per klantgroep (BTW % en land van verzending) een inlognaam en Wachtwoord aan te maken. Je kunt namelijk per klant meerder adressen toevoegen. Ik hoop dat er ooit een excel import mogelijkheid komt. Voor jou en mij!

Is hier al een feedback voor - anders maak ik er 1 aan

Reageer