Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort vertrekken bij MWW. De domeinnaam en e-mail zullen daarom ook moeten verhuizen. Is er een manier om de e-mails die ik nu in verschillende mappen heb zitten te bewaren en mee te nemen naar de nieuwe hostingpartij?
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort vertrekken bij MWW. De domeinnaam en e-mail zullen daarom ook moeten verhuizen. Is er een manier om de e-mails die ik nu in verschillende mappen heb zitten te bewaren en mee te nemen naar de nieuwe hostingpartij?
Ik gebruik mozilla thunderbird om mails te bekijken. Daarmee kun je je mail archiveren en ook weer terugzetten. Ik neem aan dat je je archief ook in een ander account kunt zetten.
Je kunt het beste een back-up maken via een mailprogramma die je ook met je nieuwe mailbox gaat gebruiken. Zo kun je de back-up opnieuw importeren wanneer je de nieuwe mailbox hebt gekoppeld.
Je kunt hier de serverinstellingen vinden die je nodig hebt om je huidig e-mailadres aan het mailprogramma te koppelen.
Ik gebruik al langere tijd een ander e-mailadres, wanneer ik straks echt overstap heb ik er geen last van, ik ben ook erg opruimerig met de mail. In mijn branche Hobby heb je nauwelijks mail. Maar wat een leegloop? Of vergis ik mij?
Valt inderdaad op dat er wel de nodige gebruikers opstappen. Ik moet zeggen dat als je bij andere aanbieders kijkt het voor ons niet interessant is om over te stappen buiten de bergen tijd die zoiets kost. Maar in alle reacties lees je wel veel onvrede over de tijd die het kost voordat er nieuwe ooties en verbeteringen worden toegevoegd bij mww. Daar valt denk ik veel te behalen.
Vooruitgang, import, export, csv en bulkbewerking zou al zoveel schelen. En als ze dan denken dat doen we niet omdat er dan nog meer weglopen, Verwerkers van data feeds voor bijvoorbeeld Google shopping bieden ook exports aan van MWW naar andere systemen. Dus daar hoeven ze het niet voor te laten!
Weken ben ik bezig rubrieken en artikelen te wijzigen, het moet allemaal 1 voor 1. Dat is niet meer van deze tijd. En die tijd kun je echt anders gebruiken…..
Mijn webwinkel is een systeem waar je je volledig digitaal in kunt schrijven, zit je eenmaal binnen en is je winkel open dan ben je opgesloten in een escaperoom waar je handmatig uit moet zien te komen als je ergens anders naar toe wilt gaan. (mijn persoonlijke mening)
Mochten meer mensen hiermee zitten:
Ik heb via de Outlook app op een windows computer een backup gemaakt van de inbox en deze geëxporteerd naar mijn documenten. Vervolgens overgestapt naar de nieuwe hostingpartij, opnieuw ingelogd via Outlook en alles weer geïmporteerd, was gelukkig makkelijk te doen.
Terugkomend op het vertrek: ik ben zelf nooit 100% overtuigd geweest van de gehele uitstraling van de website die je met MWW kan maken. Zodra je een website betreed kan je direct zien of ze de website draaien via MWW (beetje vergelijkbaar met IKEA meubels, dit zie je direct). Niet dat het slecht is, maar ik mistte wat, daarbij vond ik het aardig prijzig in vergelijking met wat je ervoor terug krijgt.
Ik ben nu over gestapt naar Shopify, meer dan de helft goedkoper en naar mijn mening een véél professionelere uitstraling. Qua gebruikersgemak vergelijkbaar met MWW maar veel meer opties. Ik ben dus erg blij met deze overstap!
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.