Vraag

Weer een bestelling waarbij het bedrag is afgeschreven bij de klant maar ik geen bestelling heb ontvangen

Reputatie 6
Badge +7

Dit is al eerder gebeurd. Klant besteld. Betaalt maar krijgt geen bestelbevestiging. Ik heb ook geen order ontvangen. Heel vervelend want ik kan zo het bedrag niet innen en de klant krijgt pas over een paar weken haar geld terug van Klarna. Ik kan dit niet terugstorten want dan krijgt ze het bedrag straks dubbel. Opsturen kan ik dus eigenlijk ook niet want dan moet ze weer apart betalen.

Het kost niet alleen ontzettend veel tijd maar het is ook super vervelend voor de klant. Hoe kan dit toch steeds gebeuren?

18 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik ben met hetzelfde verhaal 3 maanden mee bezig geweest met MWW. Tig mailtjes gestuurd, gebeld. Totaal geen communicatie tussen Klarna en MWW. Uiteindelijk moest mijn klant melden dat het bedrag bij haar weer was teruggestort en dat ik maar een Tikkie moest sturen. Nooit meer wat gehoord van MWW zelf dat de melding afgehandeld was.

Ik heb ook de moeite maar niet meer genomen bij MWW,  waarom ik niks meer gehoord heb van het proces van afhandeling. Het is gewoon belachelijk dat mijn klant hiermee belast werd.

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben met hetzelfde verhaal 3 maanden mee bezig geweest met MWW. Tig mailtjes gestuurd, gebeld. Totaal geen communicatie tussen Klarna en MWW. Uiteindelijk moest mijn klant melden dat het bedrag bij haar weer was teruggestort en dat ik maar een Tikkie moest sturen. Nooit meer wat gehoord van MWW zelf dat de melding afgehandeld was.

Ik heb ook de moeite maar niet meer genomen bij MWW,  waarom ik niks meer gehoord heb van het proces van afhandeling. Het is gewoon belachelijk dat mijn klant hiermee belast werd.

De MWW overname heeft helaas nog geen vruchten afgeworpen voor de vaste klanten. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb net Klarna gebeld en gelukkig gaan ze er nu wat soepeler mee om omdat het probleem bekend is. De klant hoeft nu niet zelf te bellen, Klarna stort het bedrag nu terug. Dat scheelt weer maar het blijft super vervelend. Telefonisch kreeg ik van support van MWW te horen dat de Mollie checkout momenteel veel stabieler is, dus ik denk dat ik daar maar weer op overstap.

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

Er is vandaag vanuit Klarna een mail gestuurd, naar de betrokkenen, over dit issue. 

Reputatie 6
Badge +5

Nou mag ik dat mailtje dan ook krijgen. Ik heb hier ook regelmatig last van en regelmatig over gemaild met klarna en met MWW en ik twijfel al een hele tijd om terug naar mollie te gaan. Met mollie had ik echt nooit klachten. Met klarna eigenlijk te vaak.

De enige reden, dat ik niet wegga is omdat de achteraf betaalmethode veel goedkoper is dan alternatieven en deze eigenlijk verplicht is. 

Maar ik denk echt dat ik orders/klanten kwijtraak door klarna. Want ook als ik zelf testbestellingen doe gaat het niet altijd goed en dan moet ik mijn cache legen om überhaupt een volgende poging wagen.

Qua kosten maakt het niet heel veel uit (klarna is ietsje voordeliger) behalve achteraf betalen. Want dat is bij mollie €1 + 3% en dat is heel veel op artikelen die gemiddeld tussen de € 2 en €10 kosten….

Maar de twijfel wordt met de dag groter eerlijk gezegd.

Reputatie 6
Badge +7

Hi allemaal,

Er is vandaag vanuit Klarna een mail gestuurd, naar de betrokkenen, over dit issue. 

@Ebbe naar de klanten waarbij het mis ging of naar de webshops? Ik heb namelijk geen mail ontvangen van Klarna hierover.

Reputatie 6
Badge +5

@Jacqueline dat bedoelde ik eigenlijk ook inderdaad

Reputatie 7
Badge +8

Nou mag ik dat mailtje dan ook krijgen. Ik heb hier ook regelmatig last van en regelmatig over gemaild met klarna en met MWW en ik twijfel al een hele tijd om terug naar mollie te gaan. Met mollie had ik echt nooit klachten. Met klarna eigenlijk te vaak.

De enige reden, dat ik niet wegga is omdat de achteraf betaalmethode veel goedkoper is dan alternatieven en deze eigenlijk verplicht is. 

Maar ik denk echt dat ik orders/klanten kwijtraak door klarna. Want ook als ik zelf testbestellingen doe gaat het niet altijd goed en dan moet ik mijn cache legen om überhaupt een volgende poging wagen.

Qua kosten maakt het niet heel veel uit (klarna is ietsje voordeliger) behalve achteraf betalen. Want dat is bij mollie €1 + 3% en dat is heel veel op artikelen die gemiddeld tussen de € 2 en €10 kosten….

Ik heb klarna via mollie aanstaan en dat werkt tot nog toe prima. Volgens mij zijn de klarna kosten dan wel iets hoger maar het werkt 😁

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

@Ebbenaar de klanten waarbij het mis ging of naar de webshops? Ik heb namelijk geen mail ontvangen van Klarna hierover.

Naar de webshops. Ik heb echter geen idee wie Klarna allemaal heeft gemaild. Ik heb alleen te horen gekregen dat zij een mail hebben gestuurd. Wij (mww) staan hier verder buiten en kan je hierover niet veel nieuws meer vertellen. 

Wij hebben nooit problemen bij Mollie en bij de Klarna-betalingen hebben we wel de kosten aangezet om dit te voorkomen. Mss niet klantvriendelijk maar ja.. dan kiezen ze al snel voor iDeal 😊

Reputatie 7
Badge +9

Zoals @CountryatHome en @Michel vG werk ik ook met Klarna via Mollie (inclusief vergoeding wanneer de klant hiervoor kiest), en ik heb hier geen problemen mee. Dus misschien voor de mensen die problemen ervaren het overwegen waard?

Reputatie 6
Badge +5

Ik denk dat ik dat binnenkort ga doen. Ik heb er heel lang tegen aan zitten hikken maar heel eerlijk ben ik nog steeds niet zo tevreden als dat ik met mollie was.

En nu ze ook klarna achteraf betalen aanbieden (ook al is het een stuk duurder) en ik ook weer gewoon bancontact dan standaard in de winkel krijg en de optie vooraf overmaken weer kan aankruizen denk ik dat ik het maar gewoon moet gaan doen…

Ik vind het op zich wel jammer want in theorie is klarna echt een hele goede optie + geintegreerd in mijnwebwinkel maar het is niet 100% betrouwbaar en het financiele overzicht is niet zo overzichtelijk.
Daarnaast wacht ik al 2 jaar op achteraf betalen in België wat volgens mij via mollie wel kan (met klarna notabene) maar met klarna zelf niet…

Dus dank voor alle info (ook al was het topic niet de mijne ;-) 

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat ik dat binnenkort ga doen. Ik heb er heel lang tegen aan zitten hikken maar heel eerlijk ben ik nog steeds niet zo tevreden als dat ik met mollie was.

En nu ze ook klarna achteraf betalen aanbieden (ook al is het een stuk duurder) en ik ook weer gewoon bancontact dan standaard in de winkel krijg en de optie vooraf overmaken weer kan aankruizen denk ik dat ik het maar gewoon moet gaan doen…

Ik vind het op zich wel jammer want in theorie is klarna echt een hele goede optie + geintegreerd in mijnwebwinkel maar het is niet 100% betrouwbaar en het financiele overzicht is niet zo overzichtelijk.
Daarnaast wacht ik al 2 jaar op achteraf betalen in België wat volgens mij via mollie wel kan (met klarna notabene) maar met klarna zelf niet…

Dus dank voor alle info (ook al was het topic niet de mijne ;-) 

@Richard Klarna via Mollie is voor klanten uit Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Finland. 😉 Zie: https://www.mollie.com/nl/payments/klarna-pay-later

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb de Mollie Checkout weer geactiveerd inmiddels en een aanvraag gedaan voor Klarna achteraf betalen bij Mollie.Jammer dat het daar wel zoveel duurder is maar wel weer een voordeel dat het in veel meer landen actief is.

Ik heb de Mollie Checkout weer geactiveerd inmiddels en een aanvraag gedaan voor Klarna achteraf betalen bij Mollie.Jammer dat het daar wel zoveel duurder is maar wel weer een voordeel dat het in veel meer landen actief is.

Scheelt het heel veel? Weet je toevallig ook wat Klarna betaal nu is? 

Reputatie 6
Badge +7

@CountryatHome  Het is 1 euro + 3% van het bedrag. Dus het scheelt wel veel ja. Maar je kunt wel kosten berekenen.

Ik heb geen idee wat Klarna betaal nu is. Het lijkt mij net zoiets als iDeal? Dat je gewoon nu betaalt maar dan via Klarna? Maar dan zie ik de toegevoegde waarde niet. Misschien dat iemand anders weet wat het exact is?

@CountryatHome  Het is 1 euro + 3% van het bedrag. Dus het scheelt wel veel ja. Maar je kunt wel kosten berekenen.

Ik heb geen idee wat Klarna betaal nu is. Het lijkt mij net zoiets als iDeal? Dat je gewoon nu betaalt maar dan via Klarna? Maar dan zie ik de toegevoegde waarde niet. Misschien dat iemand anders weet wat het exact is?

Dat betalen we bij Mollie, maar wat betaal je bij Klarna zelf? Ik reken €1,95 (wordt ook vrij makkelijk betaald 🤗)

Pas een mail over gehad dat het beschikbaar was, zie ook de toegevoegde waarde niet zo 😅

Reputatie 6
Badge +7

Via de Klarna checkout betaalde ik 1,19% over het totaalbedrag.

Reageer