Vraag

Webmail vs. Iphone

• 21 August 2023
  • 5 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

Eerst werkte de mailserver prima via Iphone, echter is het sinds een week het geval dat ze niet alles meer synchroniseren. Wanneer ik op de telefoon een mail weggooi, gezelen heb of verplaats dan gebeurd dit niet in de webmail. 

Dit houdt in dat ik alle snelle mails (en vooral de extreme hoeveelheid spam) op mijn telefoon tussen de bedrijven door weggooi of beantwoord, maar als ik dan bij mijn laptop kom kijk ik tegen een berg van 50+ ongelezen meukmails aan. Al deze mails heb ik al beantwoord of verwijderd, en welke ik nu nog wel moet doen is een mysterie. Super onpraktisch.

@ebbe, is dit iets wat op te lossen is zodat het gewoon weer werkt? Een week geleden werkte het allemaal prima!

Kevin

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb dit op mijn android mail al maanden 😔

Maar het lijkt er op dat het eerder te maken heeft met de mail-app dan met mww.

Ik heb er een hoop over ge-googled en in principe hoort het imap protocol ervoor te zorgen dat alles overal gesynchroniseerd wordt en dat doet het (bij mij) ook behalve op mijn android-phone mail app.

Wellicht moet ik een andere app gaan gebruiken maar op google heb ik een hoop  berichten gevonden dat na een update van een app het vaak niet (meer) synchroniseert.

Als het aan mww-kant zou liggen dan zou het nergens goed synchroniseren (zelfs niet tussen 2 pc's bijvoorbeeld). 

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb nog 2 andere mailservers, die draaien volgens dezelfde protocollen en via roundcube en met die is allemaal niks aan de hand. Het is enkel die van MWW. Dat zou dus uitgesloten moeten zijn. 

Reputatie 6
Badge +5

Maar is roundcube niet webmail of is daar ook een app van?

Of bedoel je dat de mail van mww ook via roundcube op je i-phone gaat en niet (goed) werkt?

Want als ik webmail gebruik op mijn phone gaat het prima.

Maar ik ga vandaag (of morgen :-) een andere app installeren op mijn smartphone. Dan weet ik meteen of het aan de app ligt.

Reputatie 6
Badge +5

Toch even delen dit:
Ik gebruik normaal op mijn telefoon de standaard samsung e-mail app.
Maar die doet dus niets qua synchronisatie als ik ergens anders iets verwijder. (als ik in de samsung app mail verwijder dan synct hij dit wel)

Nu heb ik net bluemail geinstalleerd…..
Testmailtje gestuurd via een ander adres naar mezelf. Ik krijg de mail op allebei de apps binnen.

Nu verwijder ik het mailtje in de webmail op de pc…

Ik check de samsung mail: daar staat hij nog gewoon. (zelfs na verversen)

Ik check de bluemail app: mailtje keurig verdwenen.

Dus voor mij lijkt het in ieder geval dat samsung mail app niet meer (goed) te gebruiken is maar bluemail dus wel. Het lijkt (bij mij) niet aan imap te liggen maar aan de app.

Het irriteerde me al een hele tijd maar eigenlijk dankzij @LTwaters heb ik het maar gewoon geprobeerd en nu is het probleem weg ;-)

Reputatie 3
Badge +2

Goedemorgen,

@LTwaters Ik heb inderdaad precies hetzelfde met mijn iPhone!

Reageer