Vraag

webmail update

• 4 April 2023
  • 6 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Waarom nu wer een update van de webmail. Nu ben ik mijn automatische inlognaam en wachtwoord kwijt...geef dit aan van tevoren of doe dit gewoon NIET.

Tijdverspilling die updates elke keer weer. Elke keer weer van alles herstellen na updates.

Nu moet ik weer contact opnemen met de hulptroepen om mijn gegevens te krijgen en in te kunnen te loggen.

Stop eens met die onzin..Geen vraag dus maar een TIP

6 reacties

Reputatie 5
Badge +7

ik ben er wel blij mee - het andere systeem was echt uit de tijd en voldeed niet meer.

Je hebt gelijk - het geeft even een hickup omdat je het password niet meer weet, maar dat was bij mij binnen 1 minuut opgelost.

Reputatie 2
Badge +3

Dat jij je wachtwoord vergeet, kun je niet pinnen op de developers…. 

Ik vind het veel irritanter dat de layout niet meer zelf in te stellen is nu en daarnaast open ik zojuist Outlook voor het eerst vandaag, want dat gebruik ik ook om mijn mail te verwerken (pop3) en ik vermoed dat ie nu ALLE mails opnieuw het laden is, want hij geeft aan dat de 1,7GB bijna klaar is met downloaden en er staan al een goeie 9.000 nieuwe mails in mijn inbox…. Dát kun je wel op de developers pinnen :P 
Of ik heb een hele goeie dag in mijn webshop gehad…. maar vermoed van niet :P 

Reputatie 3
Badge +4

Koman Peter, een goede paswoord veiligheid-app installeren en alles gaat weer als een trein.
Zelf vertrouw ik op mijn Firefox account en beveiliging. Grt, Jeroen.

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben blij dat het er is en nu snel door na de andere updates die nog op de lijst staan. Hopelijk kunnen we er nog 1 afstrepen dit jaar. 

Reputatie 4
Badge +5

Waarom nu wer een update van de webmail. Nu ben ik mijn automatische inlognaam en wachtwoord kwijt...geef dit aan van tevoren of doe dit gewoon NIET.

Tijdverspilling die updates elke keer weer. Elke keer weer van alles herstellen na updates.

Nu moet ik weer contact opnemen met de hulptroepen om mijn gegevens te krijgen en in te kunnen te loggen.

Stop eens met die onzin..Geen vraag dus maar een TIP

Dag Peter,

Bedankt voor je tip. Wat vervelend dat je de communicatie hierover hebt misgelopen. In december, toen we de eerste migratiepoging deden, en vorige week is hier een nieuwsbrief over verstuurd aan alle abonnees, en kon je in de community daar ook aankondigingen over terugvinden. 

Meteen twee tips voor jou als dank voor die ene tip van jou aan ons:

• Abonneer je op onze nieuwsbrief en statuspagina. Zo ontgaat je niets over dergelijke updates, onderhoud, nieuwe features, en andere handige tips en trucs.
  • Zoals anderen ook al tipten, kan ik je een password manager aanbevelen. BitWarden en 1Password zijn mijn persoonlijke favorieten en integreren eenvoudig met je browser!

Deze update was absoluut geen tijdsverspilling, maar was juist broodnodig om onder andere de veiligheid en privacy van je mails ook in de toekomst te kunnen garanderen. Daarnaast biedt het natuurlijk meer voordelen, maar die kun je zelf teruglezen in de aankondiging van het onderhoud.

Dat jij je wachtwoord vergeet, kun je niet pinnen op de developers…. 

Ik vind het veel irritanter dat de layout niet meer zelf in te stellen is nu en daarnaast open ik zojuist Outlook voor het eerst vandaag, want dat gebruik ik ook om mijn mail te verwerken (pop3) en ik vermoed dat ie nu ALLE mails opnieuw het laden is, want hij geeft aan dat de 1,7GB bijna klaar is met downloaden en er staan al een goeie 9.000 nieuwe mails in mijn inbox…. Dát kun je wel op de developers pinnen :P 
Of ik heb een hele goeie dag in mijn webshop gehad…. maar vermoed van niet :P 

Nee hoor, ook dat kun je de developers niet aanrekenen 😉 IMAP gebruiken is dé tip. POP3(S) is een protocol wat gewoonweg niet meer van deze tijd is, en wat we ook op termijn gaan uitfaseren, maar nu nog even moeten ondersteunen omdat men het nog gebruikt. De poorten voor dit protocol vind je inmiddels niet meer in onze Vraag & Antwoordartikelen over de mail als aanzet om dit uit te faseren.

Het grootste voordeel van IMAP is dat je de mail niet download vanaf de server naar het apparaat waar je de mail ophaalt, zoals POP3 dat wel doet. Zo heb je op al je apparaten altijd alle mail, en niet de mails verspreid over diverse apparaten. IMAP synchroniseert je mail als het ware vanaf ieder apparaat met de mailservers, zodat je op alle apparaten alle mail bij de hand hebt. Ongeacht de mail client.

Wat betreft de layout: over smaak en stijl valt te twisten. Onze testgebruikers, een groep winkeliers die hier al enige maanden naar volle tevredenheid mee werkt, kan er prima mee uit de voeten. Daarnaast is het nieuwe design responsive, waardoor je ook de webmail op alle apparaten, mobiel of vast, fatsoenlijk in kunt zien. Hoewel het horizontale leesvenster is verdwenen, kun je eventueel mails wel fullscreen openen en opstellen. De instellingen hiervoor vind je in:

• Instellingen / Berichtenweergave / Bericht in een nieuw venster openen, en;
  • Instellingen / Berichtenweergave / In een nieuw venster bewerken.
Reputatie 3
Badge +4

Ik ben blij dat het er is en nu snel door na de andere updates die nog op de lijst staan. Hopelijk kunnen we er nog 1 afstrepen dit jaar. 

Yep 😀 artikelen in bulk kunnen bewerken staat voor ons als eerste op de verlanglijst.
Grt. Jeroen

Reageer