Sticky

Wat is jullie beste ''MWW-hack''?

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2786 reacties

Eerder kon je in dit topic lezen dat je met een beetje creativiteit de leeftijdscontrole kan gebruiken om een pop-up melding te tonen. Een geniaal idee waar ik nog nooit over had nagedacht, en wellicht velen anderen ook niet. Zo zijn er ongetwijfeld nog meer van dat soort omwegen om toch de gewenste functie te krijgen. Ik wil in kaart brengen wat die omwegen zijn, zo kun jij anderen op weg helpen, en voor MWW is dit nuttige informatie. 

Brand maar los!

21 reacties

Reputatie 5
Badge +7
  • De leeftijdscheck dus…. die gebruik ik nu ook om melding te maken als ik niet aanwezig ben en leveringen langer duren.
  • De toelichting in winkelwagen… hier maak ik verschillende meldingen omdat ik er steeds vragen over krijg en nu dit vermeld staat niet meer.
    • Het verleggen van de btw worden pas berekend als U de zending definitief maakt
    • BTW verleg voor bedrijven in het buitenland vindt pas plaats nadat u de code heeft ingevuld en opnieuw op + drukt
    • De kortingscode wordt pas berekend na het invullen van de code en opnieuw op + drukken
    • Alle bestellingen boven de 100 euro met bestemming NL of BE krijgen geen verzendkosten doorberekend
Reputatie 2
Badge

Wij gebruiken de hoe heeft u ons gevonden module, als uiterste leverdatum module. 

Reputatie 7
Badge +9

Blog-mogelijkheid:

• Je kunt een blogbericht als een artikel aanmaken, en op een aparte pagina deze ‘blogberichten’ verzamelen.
  • Je kunt ook losse pagina's aanmaken als blogbericht en deze met een omweggetje op een aparte pagina plaatsen (https://www.nanaas.nl/c-5477813/blog/).

Ondanks dat er dus geen blog-modules zijn bij MWW, kun je deze wel zelf creëren. 

Reputatie 5
Badge +7

Daar betalingen nog wel eens mislukken hebben wij van betalingsherinnering, betaling mislukt gemaakt.
Onze ervaring is dat de klant nog wel interesse heeft en dan vaak de bestelling als nog betaald.

Reputatie 3
Badge +4

Over hacks gesproken: wie weet een trucje om tekst vóór de keuzelijst te plaatsen? Zie bijgaand voorbeeld.

Reputatie 2
Badge +3

Over hacks gesproken: wie weet een trucje om tekst vóór de keuzelijst te plaatsen? Zie bijgaand voorbeeld.

Jouw vraag is beantwoord in dit topic dat je bent gestart.

Reputatie 4
Badge +6

Het ligt er helemaal aan wat je met die info gaat doen? Ga je die mogelijkheid dan blokkeren? Of wil je weten wat de mogelijkheden van je systeem zijn?

Reputatie 5
Badge +6

Wat is toch die leeftijdscheck? Of zit die niet in Pro?

Reputatie 7
Badge +9

Die zit ook in PRO. Hier lees je hoe je dat doet: https://www.mijnwebwinkel.nl/support-resources/vraag-antwoord/hoe-kan-ik-een-leeftijdscontrole-uitvoeren-mijnwebwinkel

Je krijgt dan een pop-up wanneer iemand je webshop bezoekt. Maar via de ‘standaardteksten’ kun je daar dus iedere gewenste tekst in kwijt. Dus kun je daar bijvoorbeeld aangeven dat je met vakantie bent of iets dergelijks.

Reputatie 3
Badge +3

Die zit ook in PRO. Hier lees je hoe je dat doet: https://www.mijnwebwinkel.nl/support-resources/vraag-antwoord/hoe-kan-ik-een-leeftijdscontrole-uitvoeren-mijnwebwinkel

Je krijgt dan een pop-up wanneer iemand je webshop bezoekt. Maar via de ‘standaardteksten’ kun je daar dus iedere gewenste tekst in kwijt. Dus kun je daar bijvoorbeeld aangeven dat je met vakantie bent of iets dergelijks.

Maar bij de standaard teksten, kan ik die dus niet meer vinden… eerder wel. Maar nu ik er dit jaar gebruik van wilde maken, lukte mij die niet meer, want kan nergens die regel meer vinden? 
Ook niet nadat ik de leeftijdscheck heb aangezet, verschijnt die regel nergens bij standaard teksten, dus kan hem niet (meer) voor andere doeleinden gebruiken? 

Reputatie 5
Badge +6

Weet iemand al of je de standaard tekst van de leeftijdscheck toch ergens kan veranderen?
Ik kan het ook nergens vinden. En nu ik weet wat je er mee kan vind ik het interessant! 

Reputatie 2
Badge +3

Je dient eerst via Instellingen / Juridisch / Leeftijdscheck de pop-up te activeren

Nadat je dit hebt geactiveerd, kan je via Instellingen / Tekst & Taal / Standaardteksten het onderdeel ‘Leeftijdscheck’ selecteren en daar de tekst wijzigen.

Reputatie 3
Badge +3

Super handig al die hacks. Ik heb de popup (leeftijdscheck) meteen gebruikt.

Weet iemand alleen hoe je de kleur van de titel aanpast? Kan het nergens vinden bij template instellingen. De titel is nu wit en niet goed leesbaar. zie » www.marody.nl 

Reputatie 5
Badge +7

Is dat niet bij instellingen → vormgeving -->template instellingen?

Reputatie 3
Badge +3

Is dat niet bij instellingen → vormgeving -->template instellingen?

Ja dat denk ik wel, maar waar moet ik dan zijn?

Reputatie 5
Badge +7

Ik denk bij algemeen en dan algemene knop kijk eens of je daar bij iets wit hebt en verander dat dan even in een andere keur is hij het niet dan verander je het terug in wit. Ik denk dat dat het snelste gaat. Ik kan het namelijk niet controleren ik heb de leeftijdcheck niet aan staan en heb hem al even aan gezet maar krijg hem nu niet meer te zien. Ben te vaak op mijn site gaan kijken 🤣

Reputatie 3
Badge +3

Ik denk bij algemeen en dan algemene knop kijk eens of je daar bij iets wit hebt en verander dat dan even in een andere keur is hij het niet dan verander je het terug in wit. Ik denk dat dat het snelste gaat. Ik kan het namelijk niet controleren ik heb de leeftijdcheck niet aan staan en heb hem al even aan gezet maar krijg hem nu niet meer te zien. Ben te vaak op mijn site gaan kijken 🤣

Ik kan het helaas ook niet meer zien. Maar even in een andere browser gekeken. Helaas is dit ook niet de oplossing. We zoeken verder...

Reputatie 5
Badge +7

Sorry dan kan ik je ook niet verder helpen. Hopelijk heeft iemand anders de oplossing.

Reputatie 3
Badge +3

Gevonden! Het was Elementen en dan Titels (best logisch 😆)

Reputatie 5
Badge +7

Hahaha Dat is het nog maar vaak. Wij denken veel te moeilijk.

Reputatie 2
Badge +3

Ik kan het helaas ook niet meer zien. Maar even in een andere browser gekeken. Helaas is dit ook niet de oplossing. We zoeken verder...

Je kan altijd je winkel in een incognito / privé venster openen, om de pop-up te bekijken.

Reageer