Vraag

Waarom indexeerd Google mijn webshop niet?

• 25 april 2021
  • 9 reacties
  • 85 Bekeken

Waarom indexeert google mijn webshop niet meer? 

Januari en Februari begon de webshop eindelijk te lopen en kwamen en beetje bij beetje meer bezoekers. Maart klapt alles in 1x in en zie ik dat google de webshop niet meer indexeert . Ik heb gekozen voor een webshop bij een organisatie omdat ik zelf geen kaas gegeten heb van SEO en dan dus verwacht dat dit allemaal in het pakket zit waar je voor betaald. Wanneer ik bijv in google een product zoek die in mijn webshop staat en ik gebruik de voorledige naam van het product zoals ik heb als titel in de webshop heb staan. Dan nog vindt google dit product niet. Dat is toch vreemd? Pas als ik mijn webshop naam erbij zet wordt hij gevonden. Webshop draait vanaf Oktober en ik mag blij zijn als er een bezoeker op de site komt. www.jemajoya.nl

9 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Dat is ook afhankelijk van hoeveel andere aanbieders dezelfde producten verkopen en hoe hun google ranking is. Aanbieders die google ad campagnes doen zullen vrijwel altijd higer staan. Wij hebben onze webwinkel sinds juli 2020 online staan en merken dat we vooral gevonden worden op artikelen die maar in weinig winkels worden aangeboden. Merken die bij alle conculegas staan staan wij ook zelden op pagina 1. Wij doen tot nog toe niks met google addwords e.d. en van SEO heb ik ook nog zeker geen kaas gegeten. Er zitten wel meerdere gebruikers hier in de community met veel seo ervaring misschien dat daar nog wat tips vandaan komen.

Bedankt voor je reactie. Dat van de concurretie dat snap ik idd, maar waarom wordt mijn site niet meer door google geindexeert? Als dit wel zou zijn zou ik ook meer gevonden worden. 

Reputatie 5
Badge +7

Heb je al geprobeerd om te kijken welke paginas geindexeerd zijn, dit kun je doen door in google dit te typen; "site; www.jemajoya.nl" zonder aanhalingstekens. Als daar alle paginas staan zijn ze wel geindexeerd maar staan ze erg laag in de ranking. Je kunt via google ook paginas aanmelden voor indexering. 

Reputatie 3
Badge +3

Alles draait om een goede SEO/SEA. Heb ik inmiddels wel geleerd. En dat zal je toch voor een groot gedeelte zelf moeten doen of uitbesteden.

Ik wist bijvoorbeeld niet eens dat je je foto-materiaal ook goed moet benoemen met steekwoorden. Dat je goede teksten met trefwoorden moet schrijven. Je meta data in orde zijn etc. 

Steek er wat tijd in bij mij loopt het inmiddels prima.

Reputatie 5
Badge +7

Bij de teksten probeer ik dat ook wel, alleen bij fotos weet ik niet waar je dat doet. 

Reputatie 3
Badge +3

Bij de teksten probeer ik dat ook wel, alleen bij fotos weet ik niet waar je dat doet. 

In je foto-galerij op je telefoon of lap top klikken op details en herbenoemen, bijvoorbeeld... in mijn geval..

linga_dore_body_zwart_kant_missq_lingerie_webshop 

Daarna kan je de foto uploaden in de galerij van MWW.

Ik doe vooraf ook nog even door tinypng.com halen.... dan word je foto ook nog eens kleiner qua mb en verlies je niks aan scherpte. 

Reputatie 5
Badge +7

Ok maar dat zijn dan fotos die je in een pagina zet. Artikelfotos upload je neem ik aan gewoon bij het invoeren van een artikel. Die fotos geef ik meestal de naam van het artikel en bij reserveonderdelen vaak het artikelnummer erbij in de naam. Verder kan ik daar niet veel aan aanpassen. Als je die probeert te downloaden van de webshop als klant is die naam veranderd in iets anders.

Reputatie 6
Badge +8

Waarom indexeert google mijn webshop niet meer? 

Januari en Februari begon de webshop eindelijk te lopen en kwamen en beetje bij beetje meer bezoekers. Maart klapt alles in 1x in en zie ik dat google de webshop niet meer indexeert . Ik heb gekozen voor een webshop bij een organisatie omdat ik zelf geen kaas gegeten heb van SEO en dan dus verwacht dat dit allemaal in het pakket zit waar je voor betaald. Wanneer ik bijv in google een product zoek die in mijn webshop staat en ik gebruik de voorledige naam van het product zoals ik heb als titel in de webshop heb staan. Dan nog vindt google dit product niet. Dat is toch vreemd? Pas als ik mijn webshop naam erbij zet wordt hij gevonden. Webshop draait vanaf Oktober en ik mag blij zijn als er een bezoeker op de site komt. www.jemajoya.nl

Je kan dat controleren in google search console of google je site wel of niet indexeert. En ook eventueel waarom niet.

Reputatie 7
Badge +16

Via deze link zie je ook hoe vaak je geïndexeerd bent door Google. Dat zijn in totaal 338 pagina's. Je bent dus wel geïndexeerd, maar wellicht kun je nog wat aan je SEO doen. Dit is echt iets wat je zelf moet doen. Komende donderdag organiseren wij een webinar hierover, wellicht interessant om te checken → 

Reageer