Vraag

'Vreemde' klanten

• 23 October 2021
  • 11 reacties
  • 160 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Vreemde snuiters ontdekt in het klanten-bestand, hoe komen deze toch in mijn-webwinkel terecht? 

11 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Spammers of mensen die een account maken maar de bestelling niet afmaken.

Spammers of mensen die een account maken maar de bestelling niet afmaken.

Aan de naam te zien hebben ze andere plannen dan iets leuk voor in huis te kopen :sweat_smile:  

Reputatie 6
Badge +7

ik zou ze gewoon lekker verwijderen.

ik zou ze gewoon lekker verwijderen.

Gedaan, 2 blz vol. Hoop wel dat ze er even naar kunnen kijken.. niemand anders deze extra klanten?

Reputatie 7
Badge +11

Buiten dat ook erg vervelend. 

Ook dat, maar dat het kan. Zonder een bestelling te plaatsten in je klantenbestand terecht komen :thinking: ​​​​​​​

Reputatie 6
Badge +7

Ook dat, maar dat het kan. Zonder een bestelling te plaatsten in je klantenbestand terecht komen :thinking: ​​​​​​​

Je kan uitschakelen dat mensen zelf een account aan kunnen maken maar dan kunnen ze dat ook niet meer bij het plaatsen van een bestelling volgens mij. Dus ik denk niet dat je dat wilt.

Reputatie 3
Badge +1

Dat is vreemd! Ik heb gekeken maar ik heb zelf niet zulke rare klanten bestanden. 

Hoi @Ebbe ik heb er weer van die vreemde klanten erbij, kan hier even naar gekeken worden?

Reputatie 7
Badge +16

Hi Sonja,

In de klantaccount pop-up is geen recaptcha ingebouwd. Het is dus mogelijk dat er vreemde klantaccounts worden aangemaakt. Het blokkeren van deze ip adressen heeft geen nut. Het zijn altijd verschillende ip adressen. Een oplossing kan het inbouwen van recaptcha zijn. Dan heb je het probleem met vreemde klantaccounts opgelost. Maar wat doet dat verder met je conversie? Er wordt een extra stap toegevoegd om in te loggen en om een account aan te maken. Die vraag is weggelegd bij het productteam. Zij gaan onderzoeken welke technische mogelijkheden er zijn en of dit eventueel toegevoegd kan worden aan klantaccounts. 

Voor nu kun je ervoor kiezen om handmatig klantaccounts aan te maken of de vreemde accounts te verwijderen. Deze kunnen verder geen kwaad. Je bent niet gehackt of iets dergelijks. Het is alleen mega irritant. 

Groet,
Ebbe

Hier ook dit soort ‘nepaccounts’. Ze zien er  iets anders uit, maar weet heel zeker dat dit geen klanten van me zijn. Nu inderdaad steeds aan het verwijderen, maar een permanentere oplossing zou wel fijn zijn. 

Reageer