Voucher/kortingscode opnemen in klant gegevens

Reputatie 3
Badge +3

Ik zou graag zien dat je in de beheer omgeving een voucher code kunt toevoegen aan de klant. Wij hebben afspraken gemaakt met een aantal verenigingen dat hun leden bij bestelling een korting ontvangen.

Een eis van ons is dat ze een klant account moeten aanmaken. Op basis van de klant account kunnen we controleren of deze klant wel of niet lid is van deze vereniging.

We sturen ze per mail een voucher code welke ze bij hun volgende bestellingen kunnen gebruiken.

Regelmatig wordt er contact met ons opgenomen door bestaande klanten dat ze hun voucher code zijn vergeten. Vaak melden ze dit in een commentaar in de nieuwe bestelling. Met als gevolg dat je achteraf de voucher code bij deze order moet invoeren en een refund moet doen, wat extra kosten met zich meebrengt.

Indien je deze voucher code aan de klant gegevens kunt toevoegen wordt de code automatisch ingevuld indien de klant via zijn klant account een order plaatst.

Ik had de vraag ook in de het overzicht van gewenste functionaliteiten gezet, deze heeft helaas de status “niet gepland” gekregen. 

Ik hoop op deze manier samen met collega webwinkeliers deze functie weer actief te krijgen.

Mary Koperdraat Kalligrafie.

Mary en Fred

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Mary en Fred, 

Ik koppel dit sowieso terug naar ons productteam en blijf dit topic aandachtig volgen. Hopen dat er meerdere zijn die dezelfde wens hebben:fingers_crossed:

Reputatie 3
Badge +3

Dank je wel, we hadden al een stuk of 13 stemmen verzameld. Maar jouw aandacht wordt zeer op prijs gesteld.

Reputatie 1

Ik zou dit ook heel graag mogelijk maken, zodat ik makkelijker cadeaubonnen kan verkopen. Nu ben ik heel omslachtig een lijst aan het bijhouden met codes in Excel, die ik random genereer en aan de klanten mail na bestelling. Dan opneem als kortingscode die maar 1 keer gebruikt mag worden. Maar als iemand anders de kortingcode op een of andere manier zou raden, is de originele klant dus zijn cadeaubon kwijt, of ik heb een probleem als winkelier. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @malou Jij bent denk ik helemaal geholpen als wij een optie voor cadeaubonnen aanbieden? Die je vervolgens ook in je shop kunt verkopen? In dat geval adviseer ik je om op deze functie te stemmen via: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/suggestions/37946/cadeaukaarten 

Thanks!

Reputatie 3
Badge +3

Jammer, ik zie dat de Functiewensen met status “ niet gepland” weg zijn. Kun je er dus niet meer op stemmen.

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen, 

Is hier al wat mee gedaan? Ik wil ook eigen cadeaubonnen aanbieden maar vraag me af hoe ik die mee kan laten sturen met de bevestigingsmail na een bestelling? Gaat dat automatisch of is daar een truckje voor? Ik kan me niet voorstellen dat klanten het leuk vinden als ze met de post of later met de mail verstuurd moeten worden (en ik ook niet).

Hopelijk wordt die optie aangeboden in de webwinkel zoals ik hierboven lees, dat zou mooi zijn.

Dank alvast!

Groeten 

Miranda Hartman

Infrarood Achterhoek

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben zo vrij geweest om een nieuwe verzoek in te dienen via nieuwe functies. Jullie kunnen er op stemmen via onderstaande link:

https://feedback.mijnwebwinkel.nl/537

Dank jullie wel.

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben zo vrij geweest om een nieuwe verzoek in te dienen via nieuwe functies. Jullie kunnen er op stemmen via onderstaande link:

https://feedback.mijnwebwinkel.nl/537

Dank jullie wel.

Dit zal voor veel mensen ook belangrijk zijn maar is niet wat ik bedoel.

Ik wil graag “fysieke” cadeaubonnen aanbieden die met de bevestigingsmail meegestuurd worden en door mensen uitgeprint, uitgeknipt en weggegeven kunnen worden als cadeau. Ik heb nu een aantal cadeaubonnen gemaakt en ga ze aanbieden op de website. Nadat mensen ze gekocht hebben stuur ik de bon van betreffende waarde met de e-mail naar de klant en maak de code aan in mijn webwinkel. Dit is volgens mij tot nu toe de enige oplossing, wel erg omslachtig. (Ik moet nu de cadeaubonnen klaar hebben staan in een map om ze zo snel mogelijk te kunnen versturen met de mail. Dus van ieder bedrag een aantal op voorraad met een code.)

Of heeft iemand een andere oplossing?

Badge

Om een cadeau bon te laten gebruiken, zou een klant ook als betaalmethode ‘cadeaubon’ moeten kunnen kiezen, zodat dan een ruimte voor de unieke code kan worden ingevuld. Dat geeft meer waarde aan de bon ten opzichte van een kortingscode. 

Badge

Ik ben ook bezig om kadobonnen via mijn webshops te verkopen. Mijn opzet is een fysieke bon leuk aangekleed/ingepakt en dit met QR-code en AEN-code mee te sturen. Die code idd als vast bedrag-korting invoeren. Het zou mooi zijn als we via de QR-code, danwel AEN-code kunnen “scannen” of klanten een foto kunnen inladen met de code…. Maar dan ga ik misschien wel heel erg ver… Maarjah, met de technieken van tegenwoordig moet het mogelijk zijn denk ik.

Creatieve groetjes, 

Maria (leukste Kadootjes (Wholesale)

Reageer