Vraag

Voorraad wordt niet (altijd) gemuteerd bij achteraf toevoegen producten.

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb nu al diverse keren meegemaakt dat de voorraad van een product/variant niet wordt aangepast als ik deze achteraf aan een order toevoeg. Ik selecteer wel netjes dat ik bijv. 1 stuk van de 5 uit voorraad wil toevoegen aan een bestelling, vervolgens open ik het artikeloverzicht en klik ik op het product waarbij ik zie dat er nog steeds 5 op voorraad staan (zou er nu dus 4 moeten zijn). Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had maar heb het zojuist nog meegemaakt omdat ik vooraf goed op de voorraad lette. Meer mensen die dit ervaren hebben?

Het gekke is dat het niet altijd lijkt te voorkomen. Als ik bij dezelfde order nog een product toevoeg, wordt de voorraad wel netjes aangepast. Het is dus lastig te reproduceren.

14 reacties

Reputatie 1
Badge +5

Ik heb het helaas andersom, als een product niet voorradig is, en ik crediteer deze aan de klant, en al kies ik er voor om ze niet terug te boeken in de voorraad, staan ze er helaas toch vaak in.. met als gevolg een andere klant koopt het weer en het herhaald zich.. tot ik niet vergeet om het dubbel te checken..

Reputatie 6
Badge +5

Dat heb ik ook wel eens. Ik dacht altijd dat ik zelf niet goed oplette met het vinkje uitzetten en zo. Je gaat soms aan je zelf twijfelen ;-)

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb het helaas andersom, als een product niet voorradig is, en ik crediteer deze aan de klant, en al kies ik er voor om ze niet terug te boeken in de voorraad, staan ze er helaas toch vaak in.. met als gevolg een andere klant koopt het weer en het herhaald zich.. tot ik niet vergeet om het dubbel te checken..

Het zou ook kunnen dat het andersom ook het geval is inderdaad, ik ga hier eens op letten. Recentelijk heel vaak meegemaakt dat er nog 1 of 2 van een bepaald product op voorraad zou moeten zijn maar deze ligt er niet meer. Kan wellicht hiermee te maken hebben.

Reputatie 5
Badge +7

Dit hadden wij ook. Tip van @Ebbe was om het te melden als dit aan de hand is zodat zij kunnen zien waardoor er een scheve voorraad beheer komt. 

Reputatie 2
Badge +1

Heb het de laatste 2 weken ook steeds dat de voorraad niet klopt, zo irritant is dit.

Van de week een order die niet gelukt was met betaling grijs bolletje, dan zijn normaal de artikelen er niet afgehaald, maar nu opeens wel, heel raar.
Ik kan niet elke keer alles na gaan tellen in mijn voorraad of het klopt.
Net zoals hierboven, de nene keer pakt hij het wel als ik een artikle toevoeg aan een bestelling, en de andere keer niet, net als de crediytnota's.
Doe het nu altijd handmatig, kijk ik eerst wat de voorraad is, en kies dan niet voor automatisch toevoegen.

Reputatie 6
Badge +8

Dit probleem is nog steeds actueel. Wordt hiernaar gekeken? Zojuist bijv. bij ordernummer 202307627 achteraf een product toegevoegd aan de bestelling, klant wenste een andere kleur. Waren 2 stuks op voorraad, bij toevoegen wordt aangegeven dat nieuwe voorraad 1 wordt. Echter als ik nadien de varianten bekijk, staat het product nog steeds op 2 voorraad. Dit zorgt ervoor dat een volgende klant misgrijpt als ik het niet telkens handmatig controleer. Is hier een oplossing voor?

Ook worden de verzendkosten verwijderd als ik een bestelling achteraf aanpas (dus product A eruit product B toevoegen). Ik moet dan handmatig de verzendkosten invoeren. Zou hier ook naar gekeken kunnen worden? @Ebbe ?

Reputatie 7
Badge +16

Dit probleem is nog steeds actueel. Wordt hiernaar gekeken? Zojuist bijv. bij ordernummer 202307627 achteraf een product toegevoegd aan de bestelling, klant wenste een andere kleur. Waren 2 stuks op voorraad, bij toevoegen wordt aangegeven dat nieuwe voorraad 1 wordt. Echter als ik nadien de varianten bekijk, staat het product nog steeds op 2 voorraad. Dit zorgt ervoor dat een volgende klant misgrijpt als ik het niet telkens handmatig controleer. Is hier een oplossing voor?

Ook worden de verzendkosten verwijderd als ik een bestelling achteraf aanpas (dus product A eruit product B toevoegen). Ik moet dan handmatig de verzendkosten invoeren. Zou hier ook naar gekeken kunnen worden? @Ebbe ?

We hebben begin dit jaar onderzoek naar het issue gedaan, echter is het niet te reproduceren waardoor er geen oplossing is. Bij de order waarbij de voorraad niet wordt gemuteerd, is daar iets anders aan dan andere orders waarbij het wel goed gaat? 

Wat betreft de verzendkosten, hier wordt alleen de verzendkosten verwijderd als er geen producten meer in de order aanwezig zijn. Ik kan dan de verzendkosten automatisch berekenen zodra ik een product toevoeg. Hoe gaat dat bij jou?

Reputatie 6
Badge +8

Ook worden de verzendkosten verwijderd als ik een bestelling achteraf aanpas (dus product A eruit product B toevoegen). Ik moet dan handmatig de verzendkosten invoeren. Zou hier ook naar gekeken kunnen worden? @Ebbe ?

We hebben begin dit jaar onderzoek naar het issue gedaan, echter is het niet te reproduceren waardoor er geen oplossing is. Bij de order waarbij de voorraad niet wordt gemuteerd, is daar iets anders aan dan andere orders waarbij het wel goed gaat? 

Wat betreft de verzendkosten, hier wordt alleen de verzendkosten verwijderd als er geen producten meer in de order aanwezig zijn. Ik kan dan de verzendkosten automatisch berekenen zodra ik een product toevoeg. Hoe gaat dat bij jou?

Enige wat ik me kan bedenken is dat in dit geval de order de status "Betaald" had, dus niet "Bestelling in behandeling". Ik ga kijken of dit ermee te maken heeft, wellicht dat ik het kan reproduceren.

Bij de tweede issue voeg ik een nieuw product toe aan de bestelling, waardoor het orderbedrag boven de € 10,- uitkomt (ik reken € 0,95 verzendkosten onder € 10,-). Als ik daarna het verkeerde product verwijder, komt de bestelling weer onder € 10,- uit maar wordt de € 0,95 verzendkosten niet automatisch toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +16

Als ik het 2e issue uitvoer, dan krijg ik telkens de vraag om de verzendkosten opnieuw te berekenen. Het schuifje staat ook geactiveerd en de verzendkosten wordt opnieuw berekend. Heb jij die pop up en het vinkje niet? 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb het probleem met het niet aanpassen van de voorraad bij het toevoegen van een artikel aan een order al meerdere keren gemeld bij support. De laatste keer op 24-04 voorzien van een video waarop zichtbaar is dat ik een artikel toevoeg en de voorraad uiteindelijk NIET aangepast wordt (ondanks het kikken op bijwerken).
Jameson van Support heeft het ook zelf kunnen reproduceren in een aantal testwinkels. Dus het probleem zou wel degelijk bekend moeten zijn. Jameson zou het allemaal doorgeven aan de ontwikkelaars. Helaas is het daarna stil gebleven en tot op vandaag blijf ik dezelfde problemen ervaren.
Ik dubbelcheck nu alle handmatige aanpassingen omdat het voorraadsysteem niet betrouwbaar is (ook ik had heel veel voorraadverschillen!).

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de toevoeging @Kerstdorpfan.nl. Onder jouw naam zie ik inderdaad een ticket staan over deze bug. Ik heb de bug opnieuw onder de aandacht gebracht bij het productteam. Dinsdag komt het team samen en zal deze bug besproken worden. Ik geef jullie een terugkoppeling. 

Reputatie 6
Badge +8

Als ik het 2e issue uitvoer, dan krijg ik telkens de vraag om de verzendkosten opnieuw te berekenen. Het schuifje staat ook geactiveerd en de verzendkosten wordt opnieuw berekend. Heb jij die pop up en het vinkje niet? 

Op de manier zoals ik het doe (eerst nieuw product toevoegen en daarna oude verwijderen) worden de verzendkosten na verwijderen van een van de producten niet opnieuw berekend. Vakje staat inderdaad geactiveerd, maar hij berekent de verzendkosten niet opnieuw. Ordernummer 202308114 heb ik de verzendkosten handmatig moeten toevoegen.

Wat mij wel opviel was dat bij deze order ook de voorraadmutatie niet correct werd uitgevoerd. Ik heb een zwart hoesje toegevoegd (voorraad stond op 2, na mutatie zou deze op 1 moeten komen) en blauw hoesje verwijderd (voorraad 0, gekozen voor +0, dit ging ok). Achteraf gecontroleerd, zwart hoesje staat nog steeds op voorraad 2!

Bijzonderheid in dit geval is weer dat de bestelling de status "Betaald" had, dus niet de status "Bestelling in behandeling". De orders die nog aangepast moeten worden ivm onvoldoende voorraad bijv., zet ik op status "Betaald". Is het probleem wellicht hiermee wel te reproduceren @Ebbe ? Wellicht dat de mutaties niet goed doorkomen als een order een andere status heeft dan "in behandeling"?

Reputatie 6
Badge +8

Ik kan voor 100% verifiëren dat de voorraad niet gemuteerd wordt als de bestelling een andere status dan “in behandeling” heeft. Ik krijg soms ruilverzoeken, dan staat een zending al op “verzonden”. Als ik de zending op “verzonden” laat staan en ik voeg een nieuw artikel toe, dan wordt de voorraad niet gemuteerd, ondanks de melding aangeeft van wel. @Ebbe hebben jullie hier iets aan?

Reputatie 7
Badge +16

Ik kan voor 100% verifiëren dat de voorraad niet gemuteerd wordt als de bestelling een andere status dan “in behandeling” heeft. Ik krijg soms ruilverzoeken, dan staat een zending al op “verzonden”. Als ik de zending op “verzonden” laat staan en ik voeg een nieuw artikel toe, dan wordt de voorraad niet gemuteerd, ondanks de melding aangeeft van wel. @Ebbe hebben jullie hier iets aan?

Bedankt voor het speurwerk @Goedhoesje.nl. Ik voeg jouw bevindingen toe aan de bug voor de ontwikkelaars. 

Reageer