Vraag

Voorraad pakketten bijhouden

• 8 October 2020
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Hoi,

Ik heb heel veel pakketten in mijn webshop die voorzien zijn van kleur keuzes. Omdat ik veel samenwerk met ontwerpers is het van belang dat ik bijhoudt hoeveel pakketten er verkocht zijn.
Voorbeeld: ik zet pakket bloem online, dit pakket heeft 15 kleur keuzes, er is een keuze menu of men een haaknaald wilt of niet.

Het pakket staat op voorraad: 100.  Een klant besteld het pakket, kiest en kleur en besteld wel of geen haaknaald mee.   De voorraad van het pakket blijft op 100 staan. Hoe kan dit?

Ik hoor het graag. Alvast dank.

Gr. Yvonne

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Yvon,

Heb je een link naar een product waarbij dit speelt? Dan ga ik het voor je uitzoeken. 

Groet,
Ebbe

Hoi Ebbe,

Ik heb de vraag inmiddels ook naar support gestuurd dus ik weet niet of het dubbelop gaat nu. Wellicht kan jij dat checken voor dat 2 mensen zich over dit probleem buigen :-)

https://www.huisjevankatoen.nl/a-61591319/home/cal-pakket-tree-of-life/#description
Bij dit voorbeeld stond de voorraad op 1000 en op eens op 999 terwijl er al heel veel verkocht waren. Dat is raar (nu is het uitverkocht)   Dit pakket bestaat uit een houten ring en garen. Stel ik heb 100 houten ringen, en van de bolletjes katoen verschillende aantallen.  De voorraad zet ik op 100 en bij de kleuren van de bolletjes katoen zet ik per kleur de voorraad.  Dan zou het zo moeten werken dat als de 100 ringen op zijn er niet meer besteld kan worden. Maar de voorraad loopt niet terug dus dat is een probleem.

https://www.huisjevankatoen.nl/a-61107598/kroonluchters/pakket-kroonluchter-valentijn-minimop-pakket-voor-2-kroonluchters/#description

Van dit voorbeeld weet ik zeker dat er pakketten verkocht zijn maar de voorraad is niet terug gelopen.

Wat heel vervelend is omdat ik samenwerk met ontwerpers en zij krijgen een bijdrage voor elk verkocht pakket.

Ik hoop echt dat jullie hier een oplossing voor hebben. Veel dank vast voor het meekijken.

Hartelijke groet,

Yvonne

Badge

Hoi Ebbe,

Heb je nog een privé berichtje gestuurd. Heb je deze ook ontvangen?

Groeten Rineke

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Yvonne,

Heb je de voorraad ingevuld onder het kopje "varianten", in plaats van bij "algemeen"? Zie bijlage. Je moet dus per bestelbare combinatie apart de voorraad opgeven. Op deze manier zou het moeten werken.

Reageer