Beantwoord

Voorraad beheren

Hallo,

Ik heb een webshop met kleding die ik zelf bedruk. Mijn voorraad is dan ook algemeen en niet per bedrukt shirt anders. Is er een manier waarop ik mijn voorraad steeds kan laten aanpassen. Dus als shirt A in zwart in maat 68 wordt besteld, dat hier in shirt B,C,en D in dezelfde maat ook meteen 1 minder van op voorraad is?

icon

Beste antwoord door Nanaas 16 March 2021, 14:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @BigAdventureKids, Als ik het goed begrijp wil je de voorraad tussen verschillende producten (shirts) koppelen. In dat geval moet ik je helaas mededelen dat dit niet mogelijk is. Er is geen optie om de voorraad van verschillende producten te combineren en dat deze automatisch worden gesynchroniseerd. Ik geef dit door aan ons productteam. Als jij dat ook wil doen is het helemaal top. Dat doe je via https://feedback.mijnwebwinkel.nl/.

Groet,
Ebbe 

Reputatie 1
Badge

Hoi!

Ik heb denk ik een vergelijkbare vraag. Ik heb pagina's en artikelen aangemaakt onder productlijnen en onder producten. Ik heb de voorraad van de artikelen onder productlijnen ingevoerd maar deze worden dan niet meegenomen onder producten. Als ik de voorraad hier ook invoer dan is het denk ik afhankelijk van de klant waar de voorraad af gaat. De ene keer onder productlijnen en de andere keer onder producten. Op die manier heb ik geen goed overzicht van de huidige voorraad. Is dit aan te passen? 

Reputatie 1
Badge

@Ebbe FYI

Reputatie 7
Badge +9

Hoi!

Ik heb denk ik een vergelijkbare vraag. Ik heb pagina's en artikelen aangemaakt onder productlijnen en onder producten. Ik heb de voorraad van de artikelen onder productlijnen ingevoerd maar deze worden dan niet meegenomen onder producten. Als ik de voorraad hier ook invoer dan is het denk ik afhankelijk van de klant waar de voorraad af gaat. De ene keer onder productlijnen en de andere keer onder producten. Op die manier heb ik geen goed overzicht van de huidige voorraad. Is dit aan te passen? 

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar je hebt dezelfde producten op verschillende plekken staan?

Dit kun je beter doen door een link te maken van een product. Zo behoud je één voorraad, maar kun je een product wel op verschillende pagina's tonen. Je doet dit door naast het artikel in je beheeromgeving bij het pijltje te kiezen voor Link maken. Vervolgens kun je een pagina kiezen waar dit artikel weer wordt gegeven. Wanneer je het artikel wijzigt (ook qua prijs of tekst of afbeeldingen) wijzigen ook de links netjes mee. Het maakt ook niet uit of je klant via het originele artikel besteld of de link, werkt hetzelfde en in beide gevallen verandert je voorraad.

Bedoel je dat?

Reputatie 1
Badge

Dank je wel @Nanaas voor je uitleg! Het is gelukt!:blush:

Badge

Ik heb hetzelfde probleem als @BigAdventureKids in mijn webshop.

Naar mijn idee moet het niet zo heel moeilijk te realiseren zijn:
onze basisproducten (ABCD) kunnen we invoeren als ‘verborgen artikel’ met een voorraad.
Wat dan nog ‘gerealiseerd’ moet worden is dat we bij eindartikel E en F onder ‘varianten’ deze basisartikelen (ABCD) kunnen koppelen. Als men dan artikel E besteld (bestaat uit artikel A en B ), dan gaat er automatisch voorraad van AB af, ipv bij artikel E. Als men dan artikel F besteld (bestaat uit artikel A en D), gaat er voorraad van AD af, ipv bij artikel F. ect…. volgens mij is dit de oplossing toch?!

Dit is al heel lang een wens, want ik overweeg echt naar andere webshops te kijken omdat ik tegen dit probleem aanloop…. Ik moet bijna dagelijks voorraden ‘verschuiven’ en kan zo nooit van artikel E de volledige voorraad aanbieden omdat ik ook nog wat over moet houden voor artikel F (wat beiden bestaat uit artikel A). 

Hoop dat iemand mij nog kan volgen hahaha

Reputatie 7
Badge +16

De situatie zoals je 'm nu beschrijft is niet mogelijk. Voorraad van verschillende producten kunnen niet gekoppeld worden aan elkaar. De enige mogelijkheid hiervoor zijn de keuzelijsten. Ik weet alleen niet goed of deze voor jou ook goed werken. Heb je daar al eens naar gekeken?

Badge

Ik maak inderdaad ook gebruik van keuzelijsten, maar dat is geen goede oplossing voor mijn voorraadbeheer.

Wij verkopen diverse boxen met aangepaste inhoud. Daardoor zijn er heel veel verschillende combinaties mogelijk. Van de boxen kunnen we nu geen voorraad bijhouden, of we moeten het allemaal in 1 artikel zetten, maar dan is ons aanbod op de site niet volledig… lastig.
We kijken in ieder geval verder.

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik verkoop tie dye pakketten waarbij ze zelf de kleuren kunnen kiezen.

Ik heb pakketten van 3, 4, 5 en 10 kleuren. Buiten dat het heel veel werk is om voor deze pakketten de keuzelijsten aan te passen als er een kleur uitverkocht is of er een nieuwe kleur bijkomt, heb ik geen idee van mijn werkelijke voorraad. Het zou echt heel fijn zijn als hier een oplossing voor komt.

Goedemorgen,

is het toevalling al mogelijk om voorraden van artikelen aan elkaar te koppelen?

mvg, Chantal 

Reageer