Vraag

verzendkosten naar Engeland

• 3 February 2023
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Het is mij nu al een aantal keer opgevallen dat ik een order uit Engeland heb en de verzendkosten op de order anders zijn dan ze ingesteld zijn in mijn webwinkel. Hoe kan dat? Ik schiet er elke keer bij in. Weet iemand hoe het kan dat hij een ander bedrag neer zet? 

Dank je wel 

Céline 

Ollebol & Muis

6 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb het ook een keer gehad - bleek achteraf dat het gewicht van het artikel foutief was ingevuld waardoor hij de verkeerde prijs berekende - mijn fout dus.

Mijn advies is - controleer de gewichten / controleer de tabel 

Ik moet zeggen ik heb bij al mijn niet EU zendingen de tabel 1 stuks opgeschoven om dit te voorkomen.

Dus als er een gewicht is van 1 - 2 kg dan vul ik bij de verzendkosten de prijs in van 2 - 3 kg. Heb nooit geen problemen meer gehad sindsdien.

Dank je wel voor je reactie. Ik weet niet of dit nu helemaal goed gaat want naar mijn idee is het sinds Brexit nu dat de VAT eraf gehaald wordt omdat die op 0% staat op de order. Hij heeft dit waarschijnlijk ook bij de verzendkosten gedaan. 

Groetjes Céline

Reputatie 5
Badge +7

Dank je wel voor je reactie. Ik weet niet of dit nu helemaal goed gaat want naar mijn idee is het sinds Brexit nu dat de VAT eraf gehaald wordt omdat die op 0% staat op de order. Hij heeft dit waarschijnlijk ook bij de verzendkosten gedaan. 

Groetjes Céline

Dat moet in principe niets uitmaken. 
Als je BTW aan hebt staan moet je de verzendkosten per land omrekenen naar gewicht en inclusief btw.

Indien je er prijs op stelt kun je van mij een compleet uitgewerkte excel sheet ontvangen met de tarieven van myparcel - ik heb al die omrekeningen al gedaan en deel het graag met je.

stuur even mailtje naar info@potteryformeurope.com en ik stuur het door.

Reputatie 1
Badge +2

Houdt er rekening mee dat je alles onder de 135 GBP bij de britse overheid moet aangeven en daar de BTW betalen.  alles boven de 135GBP is net als een zending naar een niet EU land.

Mijnwebwinkel maakt die splitsing echter niet, dus je moet altijd btw achteraf vragen voor kleinere orders..

Reputatie 5
Badge +7

Houdt er rekening mee dat je alles onder de 135 GBP bij de britse overheid moet aangeven en daar de BTW betalen.  alles boven de 135GBP is net als een zending naar een niet EU land.

Mijnwebwinkel maakt die splitsing echter niet, dus je moet altijd btw achteraf vragen voor kleinere orders..

Ik volg gewoon de regels van de kamer van koophandel

Producten verkopen aan het VK

Op de factuur aan je klant breng je 0% btw in rekening. Dit mag alleen wanneer je kunt aantonen dat de producten de EU verlaten hebben. Dit bewijs je bijvoorbeeld met een vrachtbrief of aangifte ten uitvoer. Bij twijfel gebruik je dit hulpmiddel van de Belastingdienst. Bij export ben je geen Nederlandse btw verschuldigd. Wel vul je de omzet van je export in op je btw-aangifte. Dit doe je onder rubriek 3a, leveringen naar landen buiten de EU (uitvoer).

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/zakendoen-met-/zo-werken-btw-regels-bij-handel-met-het-vk/?gclid=CjwKCAiA3KefBhByEiwAi2LDHJGnCMyD1lxqWdED_TPB4t9L_UV12cjD9CGl7PDZ6-NxTiI2NuO7IhoCWzYQAvD_BwE

Reputatie 1
Badge +2

Ik volg gewoon de regels van de kamer van koophandel

Producten verkopen aan het VK

Op de factuur aan je klant breng je 0% btw in rekening. Dit mag alleen wanneer je kunt aantonen dat de producten de EU verlaten hebben. Dit bewijs je bijvoorbeeld met een vrachtbrief of aangifte ten uitvoer. Bij twijfel gebruik je dit hulpmiddel van de Belastingdienst. Bij export ben je geen Nederlandse btw verschuldigd. Wel vul je de omzet van je export in op je btw-aangifte. Dit doe je onder rubriek 3a, leveringen naar landen buiten de EU (uitvoer).

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/zakendoen-met-/zo-werken-btw-regels-bij-handel-met-het-vk/?gclid=CjwKCAiA3KefBhByEiwAi2LDHJGnCMyD1lxqWdED_TPB4t9L_UV12cjD9CGl7PDZ6-NxTiI2NuO7IhoCWzYQAvD_BwE

kvk is geen belastingdienst.. zou er toch maar wat dieper induiken voordat je verantwoordelijk wordt gehouden.

Je dient gewoon btw te berekenen met zendingen onder 135gbp, bij andere shophosters zoals lightspeed wordt hier wel automatisch een splitsing in gemaakt..

Hier een link naar de noverheid in UK

https://www.gov.uk/guidance/vat-and-overseas-goods-sold-directly-to-customers-in-the-uk

Reageer