Vraag

Verzendkosten Gratis moet niet

• 9 March 2023
  • 11 reacties
  • 142 Bekeken

Badge +1

Weer een dagje aan het spelen met de shop. Ik heb zojuist Mollie eraan gehangen en als ik nu iets van 25€ in mandje doe en wil afrekenen geeft ie aan dat verzenden gratis is. 

Staat toch duidelijk een bedrag voor verzenden ingevuld. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

11 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hoi

Er moet iets fout ingesteld staan - check eens volgende pagina’s:

https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/shipping

https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/shipping/weight

https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/shipping/country

Mvg, Jeroen

Reputatie 5
Badge +7

als je gewicht niet is ingesteld calculeert hij geen verzendkosten

Reputatie 1
Badge +2

En zorg ervoor dat de 1e regel 0 tot 0,001kg is en niet 0 tot 0,000 in de verzendtabel.

Soms doet de shop dit fout en als je daar €0 invult, rekent ie ALLES op €0 verzendkosten.

Ook al zo vaak gehad dat ik nu elke keer als ik een nieuw land toevoeg er 3x op controleer haha

Badge +1

Ik snap er geen zak van. Kan iemand stapsgewijs uitleggen wat ik moet doen qua ‘gewicht’? Moet dit bij het product? Moet dit bij tarieventabel? Waar?

Badge +1

Ik heb nu bij verzendopties aangevinkt: 

Per land verschillend berekenen volgens de 'Tarieven tabel'

Tarieventabel:

0 tot 0,001 kg €7,25
0,001 tot 10 kg €7,25

Landenbeheer NL aangevinkt. 

Bij de producten onder het kopje ‘Extra Velden’ 1,00 kg ingevuld. 

Nog steeds gratis verzending…

Dit mag toch niet zo ingewikkeld zijn?

Badge +1

Oke, slechte dag. Snel geïrriteerd…

Zodra ik verder klik naar de check-out worden de verzendkosten wel weergegeven. Blijf het wel vervelend voor de klant vinden dat er in eerste instantie staat gratis en dat er later toch wat opgeteld wordt. 

Reputatie 5
Badge +6

Zelf heb ik het zo:
0 - 1,00 kg: €4,25
1,00 - 5,00: €6,50

De gewichten zijn fictief. Als ik van tevoren weet dat een bepaald product pakketpost wordt zet ik hem achter de schermen bij “Extra velden” op 1 kg. 
Of als ik weet dat als er van iets 3 besteld wordt en het dan pakketpost wordt dan zorg ik dat die artikelen ook een eigen “gewicht” krijgen zodat de optelsom boven de 1 kg komt. 
Maar bij de meeste producten zet ik geen gewicht bij “Extra velden”. Dat is onnodig veel werk. Als er geen gewicht aan wordt gehangen valt hij gewoon onder 1 - 1,00 kg en dus verzendkosten van €4,25.

Als ik jou begrijp heb je maar 1 tarief: €7,25.
Dan hoef je niks bij “Extra velden” te doen. Dan wordt bij alles automatisch het verzendtarief van €7,25 gerekend. 

Heb je nog iets staan bij “Géén verzendkosten voor bestellingen boven”? Als je die per ongeluk op 0 hebt staat en groen aangevinkt dan krijg je op alles gratis verzenden.  

Reputatie 7
Badge +16

@DaanHoppiness Ik zie in jouw shop geen gratis verzenden meer staan. Is dat bij jou inmiddels ook zo?

Badge +1

Hé ja, was me nog niet opgevallen. En dus ook geen idee wat ik heb gedaan, haha. Maar dit is hoe ik het wilde hebben.

Reputatie 4
Badge +4

Zelf heb ik het zo:
0 - 1,00 kg: €4,25
1,00 - 5,00: €6,50

De gewichten zijn fictief. Als ik van tevoren weet dat een bepaald product pakketpost wordt zet ik hem achter de schermen bij “Extra velden” op 1 kg. 
Of als ik weet dat als er van iets 3 besteld wordt en het dan pakketpost wordt dan zorg ik dat die artikelen ook een eigen “gewicht” krijgen zodat de optelsom boven de 1 kg komt. 
Maar bij de meeste producten zet ik geen gewicht bij “Extra velden”. Dat is onnodig veel werk. Als er geen gewicht aan wordt gehangen valt hij gewoon onder 1 - 1,00 kg en dus verzendkosten van €4,25.

Als ik jou begrijp heb je maar 1 tarief: €7,25.
Dan hoef je niks bij “Extra velden” te doen. Dan wordt bij alles automatisch het verzendtarief van €7,25 gerekend. 

Heb je nog iets staan bij “Géén verzendkosten voor bestellingen boven”? Als je die per ongeluk op 0 hebt staat en groen aangevinkt dan krijg je op alles gratis verzenden.  

Maar jammer genoeg is er nog steeds geen optie om gratis verzenden alleen toe te passen voor een gewichtsklasse. Als je bv met normale pakketten, groot pakketten maar ook pallets werkt zoals wij dan doet hij automatisch voor alle bestellingen boven de 50euro ALLES gratis verzenden….., de klant moet dit dan zelf handmatig aanpassen (wat veelal niet gebeurd) en kan je dus een groot pakket gratis versturen terwijl je de 6euro kosten voor je rekening wilde nemen en niet het dubbele! Je kan de gewichten instellen wat je wilt maar zodra je gratis verzending toepast vanaf een bepaald bedrag heeft het helemaal geen nut meer gehad jammer genoeg. Na al die jaren is hier nog steeds geen oplossing voor (naar mijn weten)……..

Badge +3

Ik heb nu ineens ook gratis verzenden bij mijn laatste 2 klanten terwijl ik niets heb veranderd en er gewioon een gewicht verbonden is aan mijn items of tenminste een paar items. Al die gewichten opties per land heb ik ook niet aangeraakt en staan al 2 jaren zo. Dus ik snap er niets meer van.

Reageer