Verzenden naar Amerika

• 29 November 2020
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

Hoe zorg je ervoor dat als mensen uit Amerika bestellen ze ook de staat moeten toevoegen? Dit is nodig voor verzenden en moet ik anders allemaal achteraf handmatig opzoeken...

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Jolien,

Goede vraag. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je hier het beste mee om moet gaan. 

@Bad Decision Works Hoe ga jij hier mee om?

Reputatie 3
Badge +2

Hi Jolien,

Goede vraag. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je hier het beste mee om moet gaan. 

@Bad Decision Works Hoe ga jij hier mee om?

De staat heb je eigenlijk niet nodig. Vaak als je een plaatsnaam invoert bij de verzendpartij wordt de staat al handmatig ingevuld. Als de plaatsnaam in meerdere staten voorkomt kun je adhv de zipcode achterhalen welke het precies is.

Bij UPS bijvoorbeeld, als ik daar 20001 invoer bij zipcode komt er meteen "Washington" bij plaats te staan en "Disctrict of Columbia" bij de staat.

Wat wel lastig is en waar je mee op moet passen is dat het ingevoerde adres weergegeven wordt in het nederlandse format. Dat klopt niet.

Ik heb laatst een behulpzame klant wat gevraagd over amerikaanse adressen. Hij zei:

In the US it’s usually [street number] [street name] [apartment number]

Ik vroeg hem ook "I have a lot of customers from the US and they enter different kinds of zipcodes.. you entered 98122 but most customers have two numbers with a dash inbetween like 84115-3709. Whats up with that 3709?". Waarop hij antwoorde:

The first 5 are for the city and the specific area of the city, so 981 is Seattle and 22 is my area of Seattle.

The second four digits aren’t required, but they narrow it down to a few blocks, or if you’re a business you can get a special code so all the mail goes to you.

If you have a post office box, the four digits will be the post office box number (so you actually don’t need any of the address, you can just do ZIP+4 for a post office box)

I just looked it up, and each floor of my building has a different +4 code

I usually don’t put the 4, and stuff always gets to me, but it definitely doesn’t hurt to have it

Badge

Dat hangt denk ik af van met welke bezorger je samenwerkt dan. Ik werk samen met PostNl en in het PostNl zakelijke systeem vult helemaal niks automatisch in, en moet ik dit zelf invullen!

Dan moet ik inderdaad handmatig gaan opzoeken, maar als je voornamelijk naar USA verstuurt is dat echt een klus. En gaat dit ook nog wel eens mis.

Ik had al door dat adressen andersom geschreven worden ja! En het systeem van MWB houdt daar inderdaad ook geen rekening mee. Sterker nog, omdat huisnummers verplicht zijn zetten mijn klanten dat nummer er vaak dubbel in. Dus bij straat: huisnummer + straat, om zo te vertellen dat het andersom moet, en bij huisnummer nog eens los het nummer. Dan rolt het er dus uit als huisnummer straat huisnummer, en das natuurlijk ook niet goed. Ik moet echt opletten en alles handmatig checken.

Ik zet nu vaak het Apt nummer op een aparte regel, onder de naam. Hopelijk werkt dat ook!

Zou handig zijn als MijnWebwinke wat meer rekening houdt met internationaal verzenden.

Reputatie 3
Badge +2

Ja, dat is inderdaad soms lastig. Hoe vaak verstuur je pakketten naar de US?

Wat ook kan is in Google maps de postcode en plaats te typen, dan maakt Maps het automatisch af voor je en weet je meteen welke staat het is:

Reageer