Vraag

verkopen aan UK

• 26 July 2021
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Zijn er meer mensen die nu nog verkopen aan de UK ?  Ik heb UK tot nu toe uitgesloten, maar dit was voorheen toch wel een redelijk grote markt.

Nu wil ik weer aan UK gaan leveren maar nu maakt mijnwebwinkel volgens mij geen onderscheid tussen orders tot 135gbp en orders daarboven, hoe is dit op te lossen zodat de klant niet achteraf de vraag krijgt om alsnog btw te moeten betalen, dit zou erg vreemd zijn.

Iemand ervaring hiermee?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het aankaarten. Ik weet dat dit probleem bekend is. Er is een ticket voor het productteam aangemaakt. Ik heb je gegevens toegevoegd zodat ik je op de hoogte kan houden. Ik heb voor nu helaas geen oplossing. 

Reputatie 1
Badge +5

Noorwegen heeft hetzelfde probleem, wordt ook geen btw gerekend. Terwijl je voor noorwegen vaak wel btw 25% btw moet innen, en zelf daar moet afdragen. Ik wist dit niet, maar wellicht wel handig om hierover meer tips te geven via mijnwebwinkel of iig een informatie knopje bij dit land instellen met de btw verplichtingen. 

Ik denk namelijk dat een hoop mensen dit niet weten

Reputatie 1
Badge +5

Is er niet een mogelijkheid om een btw tarief te hanteren op alle orders uit UK ? Achteraf btw crediteren is makkelijker dan achteraf vragen of de klant btw bij wilt betalen voor de enkele orders die groter zijn dan 135 gbp. In mijn geval is maar een klein deel groter dan 135gbp 

Lijkt mij dat dit enkel een knopje omzetten is zodat je hier ook een btw tarief kan instellen net als alle andere landen in europa ?

Ik baal ervan dat ik na een 8 maanden nog steeds niet naar UK kan verzenden...

Reageer