Vraag

Verbeterde conversies instellen?

  • 21 July 2021
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Weet iemand of het mogelijk is om de optie “verbeterde conversies” van Google Ads te gebruiken? Als ik het vinkje aanzet kan ik mijn URL invoeren, Google geeft aan dat ik Google Tag Manager gebruik en via Google Tag Manager de instelling moet doorvoeren. Ik kom er echter niet uit en weet niet of het mogelijk is om dit in te stellen voor het platform van Mijn Webwinkel, gezien er diverse variabelen voor nodig zijn (javascript variabelen) die uit de broncode gehaald moeten worden. Wellicht dat @Ebbe hier even naar kan kijken? Ik hoop dat het een oplossing is voor sommige conversies die nu gemist worden. Uitleg van Google staat hier:

https://support.google.com/google-ads/answer/10172785?hl=nl

Screenshot van de optie in Google Ads:

Aangevinkt:

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl Ik kan het niet testen, ik heb geen testaccount van Google Ads. Ik heb de stappen doorgelezen die je moet volgen. Als je de eerste optie - Met css-kiezer - gebruikt, verwacht ik dat het moet lukken. Ik zie hier niks staan wat niet mogelijk is met ons systeem. 

Reputatie 4
Badge +6

@Goedhoesje.nl Ik kan het niet testen, ik heb geen testaccount van Google Ads. Ik heb de stappen doorgelezen die je moet volgen. Als je de eerste optie - Met css-kiezer - gebruikt, verwacht ik dat het moet lukken. Ik zie hier niks staan wat niet mogelijk is met ons systeem. 

Ik ga er eens een keer voor zitten Ebbe, bedankt 👍

Reputatie 7
Badge +16

Hou me op de hoogte. En als ik ergens bij kan helpen, trek dan aan de bel. 

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl Heb je het nog geprobeerd of nog niet aan toe gekomen?

Reputatie 4
Badge +6

@Goedhoesje.nl Heb je het nog geprobeerd of nog niet aan toe gekomen?

Ik lees je bericht nu pas @Ebbe . Ik heb er vanavond even voor gezeten maar ik denk dat ik vastloop in de stap waarbij ik in Google Tag Manager de tag moet bewerken die de conversies bijhoud. Deze tag zit er bij mij niet in, de conversies worden namelijk bijgehouden door de conversion label en conversion id die wij invoeren in de beheeromgeving van Mijnwebwinkel, onder het kopje "Google Diensten". De conversietag komt dus niet terecht in Google Tag Manager waardoor ik deze niet kan bewerken om onderstaande stap uit te voeren:

Ik zou natuurlijk een nieuwe tag kunnen aanmaken die de conversies meet, maar omdat dit al ingevuld is in de beheeromgeving, ben ik bang dat hij alles dubbel gaat tellen of wellicht helemaal geen conversies meer registreert als ik kies om de conversion id en conversion label in de beheeromgeving leeg te laten. Ik ben dus bang dat ik dingen erger maak 😉. Heb het nu maar aangezet zonder verder aanpassingen te verrichten in Google Tag Manager, in de hoop dat hij het automatisch herkent, maar ik betwijfel het. Tenzij jij nog tips hebt aangaande bovenstaande?

Reageer