Vraag

variant uitverkocht

Badge

Ik verkoop in mijn shop een rugtas en die heb ik in verschillende kleuren. Als 1 bepaalde kleur uitverkocht is, kan ik dat dan ook ergens op uitverkocht zetten? Dat wel de andere varianten nog te bestellen zijn.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Als je bij vatianten de voorraad per kleur invult zou dit automatisch moeten gaan. Je kunt daar ook aangeven of klanten wel of niet kunnen bestellen bij 0 voorraad met een eventuele langere levertijd.

Reputatie 2
Badge +1

Dat kan je doen door een keuzelijst te gebruiken. Daar kan je per model/kleur de voorraad (en ook de bijbehorende foto) invoeren en kan je klant dus per model/kleur kiezen en bestellen. Let er wel op dat je voorraad bij de algemene gegevens van het artikel dan op onbeperkt moet staan.

zie: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/werkwijze-keuzelijsten

Badge

Als je bij vatianten de voorraad per kleur invult zou dit automatisch moeten gaan. Je kunt daar ook aangeven of klanten wel of niet kunnen bestellen bij 0 voorraad met een eventuele langere levertijd.

Ik heb even gekeken en is me inmiddels gelukt, alleen krijgen de klanten dan niet te zien dat die kleur uitverkocht is, kan dat kloppen?

Reputatie 7
Badge +8

Wel als ze die proberen te kiezen in de keuzelijst.

Badge

Wel als ze die proberen te kiezen in de keuzelijst.

Het is nu wel gelukt 😃 Bedankt voor de snelle hulp

Reputatie 5
Badge +6

@Michel vG : Ik zie in je screenshot "Bewaar voor later” … hoe krijg je deze erbij ? … ik heb even bij mij gekeken maar zie deze optie er niet bij staan. www.windsurferlt.shop

Reputatie 5
Badge +6

Ik zie nu dat je hiervoor een Premium pakket moet hebben … jammer … had dit wel willen uitproberen of deze optie door klanten gebruikt zou worden. @Ebbe : is het mogelijk om deze functionaliteit voor 30 dagen te proberen ?

Oh is die functie al geïntroduceerd?? @Michel vG  Heb er niets over gelezen alleen dat er een groep dit aan het testen is/was 

Reputatie 7
Badge +16

@Windsurfer @CountryatHome deze functie zit nog in beta test. Ik kan 'm voor jullie aanzetten. Laat maar weten, dan wordt dat geregeld. 

Badge

@Windsurfer @CountryatHome deze functie zit nog in beta test. Ik kan 'm voor jullie aanzetten. Laat maar weten, dan wordt dat geregeld. 

@Ebbe ik zou het ook wel graag willen testen. Mijn wenshop is www.cccreations.nl 

Reputatie 7
Badge +16

@Kelly @CountryatHome Ik heb de functie geactiveerd. Deze staat standaard uit. Het kon dus geen kwaad om deze alvast te activeren. Het kan zijn dat je eerst opnieuw moet inloggen voordat je de functie ziet staan. Je kunt daarna de functie via modules activeren. 

@Windsurfer Ook bij jou staat de functie aan. Alleen omdat het een PREMIUM only functie is moet je even upgraden. Ik heb een notitie voor de administratie gemaakt dat jouw shop niet als PREMIUM verwerkt moet worden, anders krijg je een factuur. 

Reageer