Beantwoord

Urgent: Google kan website niet meer verifiëren, alle advertenties stopgezet

• 13 October 2020
  • 12 reacties
  • 383 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Krijg vanmiddag een mail van Google dat mijn website url niet meer geverifieerd kon worden door Google Merchant Center, en dat daarom alle advertentie-campagnes zijn stopgezet. Dit probleem heb ik reeds gemeld bij het support-team (telefonisch en via messenger), maar in overleg plaats ik het ook hier omdat iedereen hier vrijwel zeker last van heeft. Bij het opnieuw verifiëren van de url, krijg ik een melding dat het fragment van Google Tag Manager niet op de juiste locatie staat op de site. Dit moet dus opgelost worden door Mijnwebwinkel. Helaas zijn de gevolgen van dit probleem 100x erger dan het probleem wat eerder speelde, namelijk de conversies die tot gisteren niet bijgehouden werden. Nu worden er in het geheel geen advertenties getoond, wat desastreuze gevolgen heeft (80 a 90% van mijn omzet komt via Google advertenties).

Ik hoop op een spoedige oplossing.

icon

Beste antwoord door Goedhoesje.nl 13 October 2020, 18:12

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het melden @Goedhoesje.nl. We zijn het aan het onderzoeken! Ik vul dit topic aan met updates zodra ik die heb. 

Groet,
Ebbe

Badge

Beste @Ebbe,

Dit probleem kunnen webwinkels er niet bij hebben. Het heeft totaal al 12 dagen geduurd, voordat het opgelost zou zijn. Hopelijk duurt dit niet nog eens 12 dagen…. hopend op een spoedige oplossing.

Groet,

Rineke

Reputatie 6
Badge +8

Denk je dat er vandaag nog een update komt @Ebbe ? Het is 17.00 uur geweest en angstvallig stil..

Reputatie 6
Badge +8

Ik denk dat ik een (tijdelijke) oplossing heb gevonden! Voor diegenen die tegen hetzelfde aanlopen:

1. Ga naar Google Search Console, login, en verifieer daar opnieuw de URL die geverifieerd moet worden. Via Google Search Console kan de URL wel geverifieerd worden.
  2. Ga naar Merchant Center en druk op “probleem oplossen”, claim vervolgens aldaar de URL die je hebt geverifieerd met Google Search Console.

Nu is het probleem (vooralsnog) opgelost!

Reputatie 7
Badge +16

Hee, top @Goedhoesje.nl! Laten we hopen dat het blijft werken. Ik voeg jouw bevindingen toe aan het ticket. 

Het ticket was nog niet opgepakt. Door support is het ticket aangemaakt en doorgespeeld naar het productteam. Zij checken en onderzoeken het ticket. Vervolgens wordt deze ingepland bij het desbetreffende developmentteam. Het ticket (lees: de bug) is nu bij het productteam. Vanuit hun is er nog geen nieuwe update gekomen over deze bug. Ik pols het morgen bij de betrokkenen. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Ebbe,

Wellicht nog van meerwaarde voor het productteam; via Google Search Console kon de url geverifieerd worden door middel van html (ik kan mij herinneren dat ik een melding kreeg "html verificatie gelukt", of iets in die richting). Via Google Merchant Center kan enkel een verificatie plaatsvinden d.m.v. Analytics of Tag Manager. Analytics werkt niet, omdat je dan een melding krijgt dat je de verificatie via Tag Manager moet uitvoeren als deze actief is. Via Tag Manager krijg je weer een foutmelding dat het fragment op de verkeerde locatie op de site staat.

Voor de zekerheid had ik wel tijdelijk Tag Manager en de cookie-melding uitgeschakeld in de beheeromgeving, maar ik weet niet of dit iets heeft uitgemaakt. Voor de verificatie via Merchant Center maakte het wijzigen van deze instelling niets uit namelijk.

Reputatie 7
Badge +16

Check, thanks! Het is toegevoegd. 

Badge

beste @Ebbe,

Het valt ons op dat Google Ads nog niet goed loopt? Is het probleem al opgelost? Of heeft het nog tijd nodig, voordat het weer goed staat bij Google.

Reputatie 6
Badge +8

beste @Ebbe,

Het valt ons op dat Google Ads nog niet goed loopt? Is het probleem al opgelost? Of heeft het nog tijd nodig, voordat het weer goed staat bij Google.

Heb je de conversion_id en label goed ingevoerd, zoals Ebbe had vermeld in het andere topic? Indien er bij jou iets anders staat dan wat je exact moet kopiëren en plakken vanuit Google Ads, zullen de conversies niet bijgehouden worden.

Reputatie 7
Badge +16

@beautiful is het gelukt met het conversion label?

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl Er is een potentiële fix voor dit probleem uitgerold vandaag. Ik weet alleen niet of jij dat kan checken en of het voor jou nodig is omdat jij het via een omweg al hebt geregeld. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

Hoi @Ebbe , ik heb de melding niet meer gehad gelukkig, dus voor mij (nog) niet nodig geweest. Maar fijn dat het waarschijnlijk opgelost is :)

Reageer