Vraag

uitverkochte artikelen

• 31 January 2022
  • 7 reacties
  • 84 Bekeken

Hoi, 

Kan iemand mij tips geven? 

Op mijn webshop staan o.a. juwelen, die soms uitverkocht geraken. Deze komen meestal niet meer terug op voorraad omdat er nieuwe collecties komen. 

Mijn vraag is nu;

Verwijder ik deze artikelen of laat ik ze staan met als sticker uitverkocht? 

Als ik ze laat staan komen er wel heel veel artikelen op de webshop en ben ik bang dat het overzicht weg is. 

Bedankt! 

7 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo naturelwebshop,

Als je niet zeker weet of je de artikelen weer terug krijgt, kun je ze op "verborgen" zetten. Weet niet of dit een optie voor je is?

Groetjes,

Nienke

Ik krijg ze zowieso niet terug in voorraad, dus misschien moet ik het artikel volledig verwijderen? 

Reputatie 2
Badge +3

Ja, dat zou ik dan wel doen. Misschien kun je er een paar op uitverkocht laten staan voor de vorm..

Misschien is dat een goed idee ja..

Bedankt voor je reactie! 

Reputatie 7
Badge +8

Als je zeker weet dat ze nooit meer komen zou ik ze verwijderen. Eventueel na een bepaalde periode op uitverkocht te zetten. Anders is het denk ik verwarrend of oneerlijk voor de klant die hoopt ze te kunnen bestellen. Of je zou er een sticker aan kunnen hangen nooit meer leverbaar maar daar heeft de klant ook niks aan.

Reputatie 7
Badge +9

Dan zou ik ze inderdaad gewoon verwijderen, ik zet al mijn producten op ‘Verborgen’ als ze uitverkocht raken, mochten ze dan weer terug ingekocht worden, kan ik ze zo weer online zetten. Maar als ze toch niet meer terugkomen heeft dat voor jou geen meerwaarde.

Tip van @Bij de Toesebol vind ik wel een goede om er een paar op uitverkocht te laten staan! Zal voor een aantal potentiële klanten wellicht interessant zijn om te zien. 

Reputatie 5
Badge +8

Ik zou kiezen voor een bepaalde termijn.

Je laat ze bv 4 weken staan en daarna verwijderen.

Als klanten enige tijd terug naar het item gezocht hebben kunnen ze nu nog wel zien dat het niet meer beschikbaar is. 

Ikzelf zou het raar vinden als ik iets gevonden had en het de volgende dag als ik terug kom op de site helemaal niet meer te vinden is. Ik zou waarschijnlijk contact opnemen met de shop.

Dit voorkom je door ze enkele weken te laten staan en daarna te verwijderen.

Reageer