Tweede website

  • 7 juni 2020
  • 3 reacties
  • 19 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

 

Ik heb al een website lopen via mww en ik overweeg om de website van mijn andere bedrijf ook bij mww onder te brengen.
Echter zijn er nogal een aantal vragen/onduidelijkheden voor mij. Ik hoop dat ik hier de tips en antwoorden kan krijgen.

Ik heb op dit moment een .nu domein en als ik het goed begrepen heb, ondersteund mww dit niet. Klopt dat?
En zo ja hoe kan ik dit dan het beste aanpakken?
Ook heb ik nu een 5 tal mailadressen in gebruik, ook met .nu 
Ook daar zit ik dus mee.

Verder ontvangt een klant nu een factuur en orderbevestiging als ze hebben betaald.
Dat wil ik niet voor deze tweede shop. Een klant doet een bestelling en koopt bij ons op rekening.
Ze zouden dus alleen een orderbevestiging moeten ontvangen.
Is dat mogelijk?
Een  factuur wordt bij ons gestuurd op het moment dat de bestelling is geleverd. Is het dan ook mogelijk om de factuur aan te passen met bijvoorbeeld een korting? Of een artikel erbij of eraf?
 


3 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hm nee, de orderbevestiging wordt altijd gestuurd na het plaatsen van de bestelling. Dit kun je verder niet beïnvloeden. 

 

Badge

Dag Ebbe,

Dank je wel voor je reactie.
Dat met de domeinen ga ik ff uitzoeken.

V.w.b. factuur / orderbevestiging. Kan je het ook zo instellen dat er helemaal niets wordt verstuurd vanuit mww? Dus dat je dat in een ander programma doet?
Ik moet namelijk wel orders kunnen aanpassen.

 

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Tinytoo,

Goed dat je om advies vraagt :thumbsup:

Wat je zegt klopt. Wij - MWW - kunnen geen .nu domein in beheer nemen. Maar geen nood, je kunt die wel gewoon gebruiken. Je kunt je domeinnaam in '’eigen beheer'’ houden. De domeinnaam host je dan bij een externe hostingpartij. Middels dns instellingen kan de domein dan gekoppeld worden aan je shop. Zo kun je toch je .nu domein gebruiken. Dit werkt hetzelfde als het koppelen per taal, hoe dit werkt lees je hier. De e-mail adressen blijven dan ook in beheer van de hostingpartij en kun je dus blijven gebruiken. 

Je kunt instellen dat er geen .pdf factuur gestuurd wordt, de klant ontvangt dan alleen de orderbevestiging. In de orderbevestiging zie je al wel de '’factuur'’ staan. Je ziet namelijk wat de klant heeft besteld en voor welk bedrag. Als een order is geplaatst is het niet mogelijk om achteraf de order aan te passen. 

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Groet,
Ebbe

 

Reageer