Vraag

Twee keer hetzelfde artikel verkocht: maar 1 op voorraad

• 7 July 2023
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Hoi, 

Gisteren heb ik een shopupdate gehad en waren er op het hoogtepunt 32 bezoekers in de webshop. Met als gevolg dat er tot 2x toe, 2 keer hetzelfde artikel is verkocht. Ik maak handwerk - unieke “one of a kind” artikelen die niet nogmaals te maken zijn. Ik kan dus niet bijmaken en naleveren (voor de volledigheid: bestellen indien uitverkocht stond uitgevinkt). 

Het gebeurde 2x precies na elkaar: dus ik bestelling 643 en 644 bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat de database het op een dergelijk moment niet kan bijbenen en dingen dubbel verkoopt? 

Ik heb het kunnen oplossen, maar onhandig is het wel. En bij een nieuwe klant komt het uiterst onprofessioneel over dat ik moet melden dat ik niet kan leveren, ook al ligt dit niet aan mij. Hebben meer mensen hier wel eens mee te maken gehad? @Ebbe is dit probleem bij jullie bekend? 

Groet,
Wendy 

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Er zijn al meer problemen gemeld, maar de oorzaak was toen niet te vinden. Bug in Voorraad | Mijnwebwinkel community

Zelf heb ik er nog geen last van gehad.

Reputatie 7
Badge +9

@de Draadzaak Wat onhandig! Zie je ook welk tijdstip ze hebben besteld, en zit daar dan maar zo'n korte tijd tussen? Jammer dat het systeem het niet heeft kunnen bijbenen. Ben benieuwd of dat inderdaad met de bug te maken heeft. @Ebbe?

Reputatie 7
Badge +16

Dit kan inderdaad voorkomen. Dit heeft te maken met het moment van het afboeken van de voorraad. Dit is altijd een discussiepunt. Je kunt de voorraad afboeken zodra een klant het product in de winkelwagen heeft geplaatst en het dan voor zo'n 10 minuten reserveren. Dat zie je veel bij de verkoop van tickets. Maar dan heb je kans dat de bestelling niet afgerond wordt en je dus een order misloopt. 

Wat wij doen is de controle bij het afronden van de order, dus als je klikt op order bevestigen en je naar de betaalpagina gaat van de bank. Dan kan het inderdaad voorkomen dat 2 klanten hetzelfde product bestellen.

Het moment van afboeken van de voorraad gaan we niet wijzigen. Er is geen waterdichte manier. De gekozen manier komt veruit het minst vaak voor en heeft de minste impact op de conversies. Ondanks dat het behoorlijk vervelend is om de klant te informeren.