Beantwoord

Twee geheel verschillende webshops kan ik tussen deze twee schakelen

• 22 August 2023
  • 12 reacties
  • 172 Bekeken

ik heb twee geheel verschillende webshops en vroeg mezelf af ik heel makkelijk tussen die twee kan schakelen ?

Als ik rechts in de webwinkel kijk en de balk open, staat er onderaan “winkels” daar staat nu 1 winkel, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn andere shop hier ook te zien?

Nu moet ik telkens de ene uitloggen en de andere inloggen, wat niet heel praktisch is.

Ik hoor graag tips,

Richard

icon

Beste antwoord door Ebbe 23 August 2023, 08:41

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb ook twee webshops en de ene heb ik in Chrome openstaan en de andere in Firefox. 
Zo hoef je niet steeds uit te loggen. 

Die optie gebruik ik nu ook, maar als ik rechtsonder in Mijnwebwinkel kijk, lijkt het of ik daar meerder winkels kan plaatsen. Er staat uiteindelijk winkelS 

Reputatie 6
Badge +5

Ik denk dat het afhangt hoe je ze aangevraagd hebt want het kan zeker. Ik heb het bij het aanvragen van mijn 2e winkel gevraagd voor ik hem aanschafte en bij mij is het zo dat ik daar kan switchen zonder steeds in moeten loggen.  Ik moest bij het aanvragen ook iets aanvinken/melden in de trend van ‘heb je al een winkel’ maar dat stukje weet ik niet meer precies. 

In ieder geval denk dat je support een berichtje moet sturen. Zij kunnen dan wellicht die setting aanpassen of vertellen wat je moet doen. Zie mijn foto hoe het er bij mij uit ziet :-)

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt inderdaad twee of meerdere webshops onder 1 account hebben. Je ziet dan onder ‘winkels’ als je webshops staan waartussen je kunt switchen. @Richard.W Ik verwacht dat jouw webshops onder verschillende accounts staan (verschillende e-mail adressen). Het supportteam kan dit eenvoudig voor je aanpassen. Hiervoor moet je ze een mail sturen waarin je aangeeft dat je beide webshops onder 1 account wilt plaatsen. Geef daarbij ook aan welk e-mail adres je wilt gebruiken. 

Reputatie 6
Badge +5

Het is echt verwarrend deze thread….Ik zal even zeggen waarom. Ik heet Richard Wensing maar ik ben niet @Richard.W maar ik dacht even dat je het tegen mij had 😂

Thanks voor de reacties, dit is inderdaad precies wat ik wil. 

mik had het echter al op voorhand aangegeven dat ik een tweede webshop ging openen, maar heb nooit tips gehad hoe ik dat dan moest aanpakken, maar ik ga even een mailtje sturen aan het support team met de vraag of ze het kunnen koppelen. 

Reputatie 1
Badge

Ik had ook meerdere totaal verschillende webwinkels (3 stuks), maar heb alles onder gebracht bij één webwinkel.
De domeinnamen heb ik gehouden en die worden nu doorgelinkt aan een subpagina van de webwinkel die ik gehouden heb.
Naast het financiële voordeel, hoef ik maar één webwinkel te onderhouden wat mij veel tijdwinst oplevert. 

Reputatie 1
Badge

Ik heb ook 2 webshops onder 1 hoed: Hortus Vitalis en Liefdewerk oud papier

Het leuke is dat er soms een kruisbestuiving is! Mensen kopen bijvoorbeeld een vogelhuisje met camera en ze kopen er tegelijk een leuke kaart of stempel bij: Win-winsituatie.

En net als @fotoinglas zegt financieel voordeel [ik ben een echt kleine webwinkel] en één winkel te onderhouden en bij te houden. Groet Justine

Reputatie 1
Badge

Niet eerder geweten dat je meerdere webwinkels onder 1 account kunt plaatsen, dat is interessant. 

Ik ben dan wel benieuwd of je vanuit een en dezelfde voorraadbeheer kunt putten met bv. 2 webwinkels?

Reputatie 7
Badge +9

Niet eerder geweten dat je meerdere webwinkels onder 1 account kunt plaatsen, dat is interessant. 

Ik ben dan wel benieuwd of je vanuit een en dezelfde voorraadbeheer kunt putten met bv. 2 webwinkels?

Je kunt in je account schakelen tussen je webwinkels. Maar hetzelfde voorraadbeheer is helaas niet mogelijk, ze hebben ieder een eigen voorraadbeheer.

Reputatie 1
Badge

Bij mij valt het volgens mij onder 1 voorraad beheer, Bij pagina’s vallen ze onder 2 verschillende hoofdpagina’s. De Hoofdwinkel is Hortus Vitalis en Liefdewerk oudpapier is zo op de site een onderdeel ervan. Als ik google op Liefdewerk oudpapier webshop komt het zo boven:

Reputatie 1
Badge

En bij de webhoste is de site gelinked naar het betreffende deel van de site

Reageer