Vraag

Taalinstelling emailbericht klantaccount aangemaakt

• 5 December 2021
  • 10 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Is er een taalinstelling voor de automatische mail die verstuurd wordt naar een klant nadat deze een account heeft aangemaakt? Ik heb vernomen van een klant dat de standaard mail in nederlands is, nu heb ik nagenoeg alleen internationale klanten dus ik zou deze mail graag in engels willen instellen. 

Bij voorbaat dank,

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bij de standaardteksten kun je een alternatieve tekst opgeven, je kunt er voor kiezen om daar een Engelse vertaling aan toe te voegen voor je internationale klanten.

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb zelf een account aangemaakt in mailchimp
Daar kun je zelf een formulier aanmaken waar je keuze mogelijkheden in kunt aangeven.

Bij mij is dat keuze engels of NL. 

Voor ik een nieuwsbrief de deur uitdoe in mailchimp voeg ik “ tags  “ toe. 

Dit is dan de taal aan de hand van de opgegeven keuze in de aanmelding.
Daarna kun je een mailing de deur uitdoen per "tag” - in mijn geval dus per taal.

In het begin een klein beetje moeite om het op te zetten, daarna super eenvoudig om het bij te houden.

De mailadressen die je hebt opgebouwd in mijn webwinkel kun je in 1 upload inbrengen in mailchimp. 

kijk maar eens naar mijn webshop - aanmelding voor de nieuwsbrief.
Als je dit ook zo wilt instellen en je komt er niet uit dan wil ik je wel helpen met het instellen.
(stuur me maar een persoonlijk bericht)

www.potteryformseurope.com

Badge

Bedankt, ik heb de standaardteksten nagekeken en onderdeel “Bestelproces: klanten login”

Heb ik het customer account veld gevonden, de tekst is al in het engels. Dus het zou eigenlijk moeten werken :thinking:

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt, ik heb de standaardteksten nagekeken en onderdeel “Bestelproces: klanten login”

Heb ik het customer account veld gevonden, de tekst is al in het engels. Dus het zou eigenlijk moeten werken :thinking:

Dan zou het er aan kunnen liggen dat de desbetreffende klant via je Nederlandse pagina besteld heeft?

Badge

Ik heb alleen engels aangezet. De klant kreeg wel een engelse orderbevestiging maar de accountbevestiging was nederlands. 

Badge

Dit is een screenshot van de mail:

Bij instellingen → standaardteksten staat het bericht gewoon op engels dus ik denk dat er intern iets fout gaat in het mailsysteem. @Ebbe weet jij hoe dit op te lossen is?

Reputatie 5
Badge +6

Goedemorgen,

Er gaat inderdaad iets niet goed. Het lijkt erop dat áltijd de Nederlandse mail wordt verstuurd. Ik heb dit probleem gemeld bij onze developers. Als er een oplossing is gevonden, zullen we een bericht in dit topic plaatsen.

Badge

Goedemorgen,

Er gaat inderdaad iets niet goed. Het lijkt erop dat áltijd de Nederlandse mail wordt verstuurd. Ik heb dit probleem gemeld bij onze developers. Als er een oplossing is gevonden, zullen we een bericht in dit topic plaatsen.

Dankjewel!

Badge

Goedemorgen,

Inmiddels een update? 

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!

Op dit moment heb ik nog geen updates over dit issue.

Reageer