Vraag

Storing mail?

• 22 November 2021
  • 14 reacties
  • 90 Bekeken

Kan het zijn dat er een storing is met de mail?

Ik krijg momenteel geen nieuwe bestellingen per mail binnen, ze staan wel in het dashboard.

Groetjes Marjolein

-Shop2Cord-

14 reacties

Hier ook problemen… zowel in als uitgaande mails komen niet aan….

Ter info: ik heb even navraag gedaan, ook bij mijn klanten komt geen mail binnen momenteel.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi,

Bedankt voor het melden. Ik kan inderdaad bevestigen dat de mail niet altijd doorkomt. We hebben het in onderzoek. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, laat ik het hier weten.

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

yep hier ook geen mail meer sinds 10:45 deze morgen. Orders en mollie mail gaan prima door.

Reputatie 7
Badge +16

Er heeft zich een "wachtrij" gevormd. Dit gebeurd als er veel mail vanuit een platform wordt verstuurd zoals nu het geval. De statuspagina is inmiddels geüpdatet https://status.myonlinestore.com/

Ik heb ondertussen de mails binnen en ook een klant melde dat hij zijn mail ook binnen kreeg. Dankjewel!!

Reputatie 4
Badge +6

yep mijn mails zijn er ondertussen ook merci

Reputatie 2
Badge +2

Er heeft zich een "wachtrij" gevormd. Dit gebeurd als er veel mail vanuit een platform wordt verstuurd zoals nu het geval. De statuspagina is inmiddels geüpdatet https://status.myonlinestore.com/

@Ebbe 
Lijkt mij een Black Friday fenomeen  te zijn :-)
Een grote geconcentreerde flow aan mailverkeer.

Kan het dan ook kloppen dat Authenticatie-emails van bijvoorbeeld Alipay ook niet binnen komen?

Als ik een Authenticatiecode opvraag komt deze niet binnen via de mijnwebwinkel email, maar als een authenticatie email opvraag via ons andere account, dat via mijndomein.nl loopt, komen die mails wel binnen.

Reputatie 4
Badge +6

Kan het dan ook kloppen dat Authenticatie-emails van bijvoorbeeld Alipay ook niet binnen komen?

Als ik een Authenticatiecode opvraag komt deze niet binnen via de mijnwebwinkel email, maar als een authenticatie email opvraag via ons andere account, dat via mijndomein.nl loopt, komen die mails wel binnen.

Hoi Henk jazeker alle email horende bij info@jouwwebwinkeldomein.extensie horen hierbij. Dus alles van je interne MWW mailbox zogezegd heeft nu tijdelijk problemen. (in dit geval stuurt Alipay een mail naar jouw info@ dus die komt ook met vertraging aan)

Hoi Henk jazeker alle email horende bij info@jouwwebwinkeldomein.extensie horen hierbij. Dus alles van je interne MWW mailbox zogezegd heeft nu tijdelijk problemen. (in dit geval stuurt Alipay een mail naar jouw info@ dus die komt ook met vertraging aan)

Hoi Joost,
Maar dan is de vertraging wel erg lang, ik heb zaterdagochtend de authenticatie codes opgevraagd en die zijn nog steeds niet binnen gekomen. En ze zitten ook niet in mijn spamfolder. Ook de support medewerkers van MWW customer care kunnen deze mails niet terug vinden en hebben hier geen duidelijke antwoord op. Dat vind ik dan wel erg vreemd.

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @Henk 

De storing die hier besproken word is opgetreden vanochtend net voor 11 uur. (ik heb voor die tijd alle email horende bij de webshop correct ontvangen)

Dus ik zou een probleem wat sinds zaterdagochtend speelt niet direct aan dit topic koppelen.

En als jij 100% zeker weet dat AliPay (Ik ken het zelf niet) al zijn emails stuurt naar jouw MWW info adres dan heb je gelijk dat dit meer als vreemd is.

Maar wellicht is het een goed idee om bij je ALI account in te loggen en te kijken of je een ander emailadres kunt gebruiken voor die belangrijke betaaldienst. 
En zou AliPay geen helpdesk hebben die je mee kan helpen dit uit te zoeken?

Succes

Hoi Joost,

Als deze storing pas vanmorgen in opgetreden dan heeft mijn storing er inderdaad niets mee te maken.

Gelukkig heeft customer care van MWW mijn storing geëscaleerd voor verder onderzoek.

Er zijn mogelijk meerdere mails uit Azië die niet goed binnen komen in ons MWW account, en ik was benieuwd het met deze storing te maken had en of er nog andere mensen last van hadden.

Volgens de helpdesk van ALIpay is de mail goed verstuurd en ze komen dus wel binnen op ons mijndomein.nl account, alleen niet op het MWW account. Wordt nog een leuke uitzoek klus dus :-(

Reputatie 4
Badge +6

@Henk dat klinkt inderdaad niet fijn… succes met uitzoeken dan maar… :rolling_eyes:

Reageer