Vraag

Spam webshop berichten

• 30 October 2021
  • 9 reacties
  • 216 Bekeken

Vanaf het begin van deze maand ontvang ik veel ongewenste / spam berichten in de Berichten box van de webshop (dus via contactformulier ingevuld). Het lijkt erop alsof de spamfilter is gewijzigd? Hoe kan ik dit oplossen? Ben nu handmatig alles als misbruik aan het melden en verwijderen, wat veel tijd in beslag neemt...

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Je maakt al gebruik van de Google reCAPTCHA. Dit is de spam preventie die je moet hebben. Ik denk dan ook niet dat je hier nog iets aan kunt doen. Als er op deze manier spam binnen komt dit vermoedelijk niet door een bot, aangezien er een menselijke handeling nodig is. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +10

Je email adres weg halen in en op je site. Dat hadden wij in het begin ook best veel. Nu verwijs ik ze allemaal na de contactpagina. En gelukkig is het wel een stuk minder geworden. 

Reputatie 7
Badge +8

Je email adres weg halen in en op je site. Dat hadden wij in het begin ook best veel. Nu verwijs ik ze allemaal na de contactpagina. En gelukkig is het wel een stuk minder geworden. 

Ik zie op je site wel de mail in de footer staan. Dat hebben wij ook is de footer minder gevoelig voor spambots? Ik heb totnogtoe niet heel veel spam, alleen van buitenlandse leveranciers die spullen willen verkopen.

Reputatie 4
Badge +6

Ik zie op je site wel de mail in de footer staan. Dat hebben wij ook is de footer minder gevoelig voor spambots? Ik heb totnogtoe niet heel veel spam, alleen van buitenlandse leveranciers die spullen willen verkopen.

@Michel vG hier exact hetzelfde niet zozeer last van spam via het contact formulier maar het aantal buitenlandse leveranciers neemt eigenlijk iedere maand toe.

Ze komen helaas niet op de mail binnen maar via de Contactpagina, en zoals ik lees in de reactie van Ebbe:

Hi,

Je maakt al gebruik van de Google reCAPTCHA. Dit is de spam preventie die je moet hebben. Ik denk dan ook niet dat je hier nog iets aan kunt doen. Als er op deze manier spam binnen komt dit vermoedelijk niet door een bot, aangezien er een menselijke handeling nodig is. 

Groet,
Ebbe

denk ik helaas dat er niks aan te doen is. Ik zal maar gewoon handmatig blijven verwijderen. Wel erg vervelend om ongewenste NSFW berichten te ontvangen in een shop…

dankjewel voor het meedenken allemaal!

Reputatie 2
Badge +1

Wij hebben er ook veel last van, gisteren zelfs een met onze naam eronder! Ik heb het bedrijf waar het zogenaamd vandaan komt al bericht gedaan. Kun je hier eigenlijk juridische stappen in ondernemen?

En dankjewel voor de tip om het mail adres weg te halen uit de webshop, heb het gelijk gedaan :-) 

Groeten Miranda

Reputatie 5
Badge +7

Wanneer je een bericht meld als spam kun je hem dan wel meteen verwijderen of moet je even wachten tot jullie deze ip hebben geblokkeerd?

Reputatie 2
Badge +3

Wanneer je een bericht meld als spam kun je hem dan wel meteen verwijderen of moet je even wachten tot jullie deze ip hebben geblokkeerd?

Je mag het bericht dan gewoon verwijderen!

Reputatie 5
Badge +7

Je mag het bericht dan gewoon verwijderen!

Ok bedankt 

Reageer