Hoe zet ik een mail naar NIET SPAM? Er zijn klanten die mail sturen en dat gaat direkt naar SPAM! En ik kan niets vinden om dit om te zetten!
Thanks
emailadres toevoegen aan je contacten.
Correct! In Roundcube heb je standaard drie groepen contactpersonen.
- Persoonlijk adresboek: de contactpersonen die je zelf toevoegt aan je adresboek.
- Collected Recipients: een automatische verzameling van contactpersonen die Roundcube voor je opbouwt, op basis van mail die jij hebt verzonden.
- Trusted Senders: deze specifieke groep met contactpersonen geeft je de optie om HTML e-mails (vaak e-mails met handtekeningen, plaatjes en opmaak in de inhoud van de e-mail) automatisch toe te staan. Dit voorkomt dat Roundcube je vraagt of je zeker weet dat je de inhoud van deze mail wil tonen, omdat er mogelijk schadelijke inhoud in de mail staat.
Vanzelfsprekend is het niet zo dat wanneer je een e-mailadres toevoegt als contactpersoon de spamfiltering en virusscans voor dit contact helemaal stoppen! Óók een (vertrouwd) contactpersoon kan natuurlijk de dupe worden van spam en virussen, waardoor onze tools op de achtergrond altijd de mogelijkheid hebben om een mail in quarantaine te plaatsen of als spam te markeren. Het biedt dus geen garantie dat mail niet meer in de spamfolder terecht komt.
Als het een consequent probleem blijft, is het vaak interessant om de headers van zo’n als spam aangemerkte mail eens te bekijken. Daar staat vaak wel een reden waarom de mail in je spamfolder terecht komt. Hopelijk kan de afzender van de e-mail daar wat mee; MyOnlineStore zal namelijk niet het enige platform zijn dat de mails van zo’n afzender blokkeert. Onze e-maildienst maakt gebruik van best practices op het gebied van anti-spam en anti-virus, die wereldwijd ook door andere partijen worden gebruikt.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.