Beantwoord

SEO probleem : Weergave geblokkeerd voor zoekmachines

• 14 April 2022
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Vraagje over SEO

Zojuist onze website gecrawld (via Ubersuggest) en nu blijkt onderstaande pagina:

https://www.marody.nl/customer/register/?referer=/

In meer dan 1000 varianten geblokkeerd te worden.

Dit is de pagina waar klanten een account aanmaken. Hoe houd ik deze pagina weg van google? Volgens de Google Search Console is deze pagina niet geindexeerd...

icon

Beste antwoord door Nanaas 14 April 2022, 14:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bij ons hebben we dat ook, maar dan hebben wij het bij de orders

Reputatie 7
Badge +9

Zowel de account aanmaak-pagina's als de verschillende winkelwagens worden door Mijnwebwinkel geblokkeerd voor zoekmachines. Dus dan worden ze ook weggehouden voor Google. Dus daar hoef je zelf verder niets meer voor te doen.

Ik kon even het topic niet meer terugvinden waar dit eerder in besproken is, maar @Ebbe correct me if I'm wrong. 😅

Reputatie 5
Badge +5

Ik was net aan het typen, dat dit toch ook zo moet. Volgens mij staat er bij Ubersuggest ook een melding dat je niets hoeft te doen als ze bewust worden geblokkeerd (wat volgens ook zo is)

Reputatie 7
Badge +16

Een aantal pagina's zowel de winkelwagen, checkout, klantaccounts, worden geblokkeerd zodat Google deze niet indexeren. Dit zijn pagina's waarop je niet gevonden wilt worden, omdat deze pagina's voor andere klanten een 404 melding tonen. Dit zijn namelijk pagina's die specifiek voor 1 klant gelden. Vandaar dat deze geblokkeerd zijn voor Google. Hier hoef je verder niks mee te doen 

Reageer