Beantwoord

SEO check door externe op mijn website

• 8 October 2020
  • 7 reacties
  • 312 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hi all,

Kom ik weer met een ingewikkelde vraag (of niet).

Iemand wil voor mij SEO gaan doen. Maar kan niet op de website komen voor een check ...is waarschijnlijk beveiligd vanuit kant MWW.  

Mag hij toegang krijgen? En zo ja..hoe?

Saskia

icon

Beste antwoord door Ebbe 29 October 2020, 11:58

Goede tip @MissQ Misschien leuk om een keer jouw ervaringen en leringen hierover te delen:sunglasses:

Wat betreft de javascript, dit kun jij niet aanpassen. De javascript is ook noodzakelijk om je shop goed te laten draaien. Wat wij echter doen is de hele bundel met javascript-code in 1 keer inladen, per pagina. Dit is niet altijd noodzakelijk. Als jij bijvoorbeeld op je homepage alleen tekst en afbeeldingen hebt staan, is de javascript-code die ervoor zorgt dat artikelafbeelding vergroot kunnen worden, niet nodig om in te laden. Dit kunnen we dus optimaliseren. Het gaat dan om enkele kb's, veel verschil gaat dit niet opleveren. Het heeft dus niet de hoogste prio om het op te pakken. Het staat wel op de backlog om te gaan pakken. 

@Altijdverf.nl Ahrefs hebben eerder dit jaar voor problemen gezorgd. Zelf zo erg dat wij offline gingen. Wij hebben deze dus geblokkeerd. Er zijn regels rondom het gebruik van bots. Er zijn nog geen signalen die erop lijken dat de ahref bots zich '’houden'’ aan deze regels. Onze engineers die verantwoordelijk zijn voor de security durven het dus niet aan om de blokkade op te heffen. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Saskia,

Ahrefs wordt inderdaad geblokkeerd door ons. Dit komt omdat zij niet voldoen (of voldeden) aan de juiste voorwaarden. Dit zorgde voor een te hoge belasting op ons shopcluster. Er zijn geen signalen geweest dat de problemen van de Ahrefs bots zijn opgelost en daarom is de IP block nog steeds actief.

Ik adviseer je (en jouw seo team) om https://www.myonlinestore.com/robots.txt te bekijken en te kijken naar een andere bot die je kan gebruiken voor het crawlen.

Groet,
Ebbe

Ha Ebbe en Missq/Saskia,

Kan dit probleem opgelost worden? Zelf loop ik hier ook tegenaan. Wat is voor beide jullie concrete oplossing om met Ahref aan de slag te gaan?

Met vriendelijke groet,

Reinier
Altijdverf.nl

Reputatie 3
Badge +3

Ha Ebbe en Missq/Saskia,

Kan dit probleem opgelost worden? Zelf loop ik hier ook tegenaan. Wat is voor beide jullie concrete oplossing om met Ahref aan de slag te gaan?

Met vriendelijke groet,

Reinier
Altijdverf.nl

Eerlijk gezegd heb ik nu gewoon eerst de app SEO.Check  gedownload en binnen een wip.had ik genoeg info wat er verbeterd kan worden 🤭🤭

Dus dat heb ik eerst maar eens zelf uitgezocht en gewijzigd. Ik had dus iemand die voor 85 euro per uur voor zes uur een check kon doen en die kon niet verder vanwege dat  Ahrefs probleem. 

Ik weet nu alles over meta data, H1 headers en  dat je zelfs een foto op je website met kernwoorden moet opslaan. Met wat studie bij de info van MWW  kom je een heel eind.

Ik.zit alleen met eental java-scripts die de websute wat trager zouden maken. Hoe ik daar bij kom mag @Ebbe  mij vertellen.

Dus als je op een goedkope manier je website wil doorlichten gewoon even zo'n app downloaden.

Natuurlijk zal een prof het nog beter doen . Maar voor nu vind ik het dikke prima!

Saskia

Reputatie 7
Badge +16

Goede tip @MissQ Misschien leuk om een keer jouw ervaringen en leringen hierover te delen:sunglasses:

Wat betreft de javascript, dit kun jij niet aanpassen. De javascript is ook noodzakelijk om je shop goed te laten draaien. Wat wij echter doen is de hele bundel met javascript-code in 1 keer inladen, per pagina. Dit is niet altijd noodzakelijk. Als jij bijvoorbeeld op je homepage alleen tekst en afbeeldingen hebt staan, is de javascript-code die ervoor zorgt dat artikelafbeelding vergroot kunnen worden, niet nodig om in te laden. Dit kunnen we dus optimaliseren. Het gaat dan om enkele kb's, veel verschil gaat dit niet opleveren. Het heeft dus niet de hoogste prio om het op te pakken. Het staat wel op de backlog om te gaan pakken. 

@Altijdverf.nl Ahrefs hebben eerder dit jaar voor problemen gezorgd. Zelf zo erg dat wij offline gingen. Wij hebben deze dus geblokkeerd. Er zijn regels rondom het gebruik van bots. Er zijn nog geen signalen die erop lijken dat de ahref bots zich '’houden'’ aan deze regels. Onze engineers die verantwoordelijk zijn voor de security durven het dus niet aan om de blokkade op te heffen. 

Reputatie 6
Badge +8

Ha Ebbe en Missq/Saskia,

Met vriendelijke groet,

Reinier
Altijdverf.nl

Eerlijk gezegd heb ik nu gewoon eerst de app SEO.Check  gedownload en binnen een wip.had ik genoeg info wat er verbeterd kan worden 🤭🤭

Dus dat heb ik eerst maar eens zelf uitgezocht en gewijzigd. Ik had dus iemand die voor 85 euro per uur voor zes uur een check kon doen en die kon niet verder vanwege dat  Ahrefs probleem. 

Ik weet nu alles over meta data, H1 headers en  dat je zelfs een foto op je website met kernwoorden moet opslaan. Met wat studie bij de info van MWW  kom je een heel eind.

Ik.zit alleen met eental java-scripts die de websute wat trager zouden maken. Hoe ik daar bij kom mag @Ebbe  mij vertellen.

Dus als je op een goedkope manier je website wil doorlichten gewoon even zo'n app downloaden.

Natuurlijk zal een prof het nog beter doen . Maar voor nu vind ik het dikke prima!

Saskia

Goede tip! Ga ik eens checken. :wink:

Ik check het zelf overigens met Ubersuggest. Daar heb ik een account (omdat ik de SEO voor meerdere websites bij wil houden), en dan kan ik onbeperkt ook zoekwoorden checken.

Per dag krijg je daar overigens een aantal stappen gratis. Dus daar zou je ook eens kunnen kijken voordat je inderdaad iemand inhuurt. 

Reputatie 6
Badge +8

Zijn hier inmiddels ook al nieuwe ontwikkelingen in ?

Zijn hier inmiddels ook al nieuwe ontwikkelingen in ?

Hier ben ik ook benieuwd naar?

Reageer