Vraag

sale en verzendkosten

• 31 January 2023
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Badge +1

Wij hebben altijd als de klant voor €50,00 besteld gratis verzendkosten

maar dit geld niet voor de sale

nu heb ik al een kortingscode aangemaakt zodat ik daar kon neerzetten niet gratis verzenden

maar toch werk dit niet

hoe kan ik dit oplossen

er worden geen verzendkosten berekend met  sale producten

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +8

Als je gratis verzenden boven x bedrag instelt op de verzendtarieven per land, dan is het niet mogelijk om hier artikelen (in jouw geval de sales artikelen) op uit te sluiten.

Het systeem kijkt immers naar het totaalbedrag van de order en niet naar welke artikelen er gekocht worden.

De kortingscode kun je instellen voor bepaalde artikelen en daarbij kun je bepalen of hij korting mag geven op de verzendkosten. 

Deze 2 instellingen zijn apart van elkaar - indien je de korting op verzendkosten hebt ingesteld op de verzendtarieven per land dan kijkt hij niet naar de instellingen voor de kortingscode en indien je dus korting hebt ingesteld op artikelen zal hij altijd nog de korting blijven die gegeven is op de verzendtarieven.

Je kunt dit niet zo instellen zoals jij dat wilt alleen korting geven op gewone artikelen en niet op sales artikelen. Dit is ook niet te regelen / structureren, hoe zou je het willen doen als een klant zowel gewone als sales artikelen besteld? Dat kun je nooit vangen in een systeem.

Het enige dat je kunt doen is met een alternatief werken, ofwel minder kortingen op je artikelen, oftewel de grens voor gratis verzending tijdens de sales verhogen of uitzetten.

S6 met je besluit,

Evv.