Vraag

Probleem met Yahoo-mailadressen

• 6 October 2022
  • 22 reacties
  • 332 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Sinds enkele weken merk ik dat order- en verzendbevestigingen naar Yahoo mailadressen vaak niet of erg laat aankomen. Vaak krijg ik na enkele uren een mail met een foutmelding vanuit de mailserver van Yahoo. Dan staat er dat het verzenden van de mails (tijdelijk) mislukt is. Gezien dit probleem bij nagenoeg alle Yahoo-mailadressen optreedt, lijkt dit mij een probleem die meer mensen raakt. Ik vermoed dat Yahoo de mails vanuit Mijnwebwinkel als spam of in ieder geval ongewenst markeert, waardoor de mails niet of heel laat worden geleverd. Hieronder een voorbeeld van een foutmelding welke ik zojuist ontving:

Ik krijg ook regelmatig klachten binnen van klanten die een Yahoo-mailadres gebruikt hebben, dat ze geen order- en/of verzendbevestiging ontvangen hebben. Is hier een een oplossing voor?

22 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Ik blijf foutmeldingen ontvangen op Yahoo-mailadressen. Niemand anders die dit probleem herkend? Kan toch niet zo zijn dat klanten met een Yahoo-mailadres geen order- en verzendbevestigingen kunnen ontvangen?

Reputatie 5
Badge +7

ik heb geen meldingen ontvangen, maar weet natuurlijk niet 100% zeker dat mijn klanten geen problemen hebben. De meeste problemen met het niet in kunnen brengen van een order is als er omgeschakeld wordt van onze standaard taal NL naar 2e taal (ENG). Hiervoor loopt al probleemrapport met hoogste prioriteit. Heb je al nagevraagd of er al probleemrapport is voor de yahoo?

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb dagelijks hetzelfde probleem, @yahoo adress en @free adressen. 

Emails zijn gewoon correct, ik kan de klanten echter niet bereiken met vragen over het adres, en daarbij krijgen ze ook geen orderbevestiging ( dus ik gok ook geen verzendbevestiging ) 

Reputatie 7
Badge +10

Sinds enkele weken merk ik dat order- en verzendbevestigingen naar Yahoo mailadressen vaak niet of erg laat aankomen. Vaak krijg ik na enkele uren een mail met een foutmelding vanuit de mailserver van Yahoo. Dan staat er dat het verzenden van de mails (tijdelijk) mislukt is. Gezien dit probleem bij nagenoeg alle Yahoo-mailadressen optreedt, lijkt dit mij een probleem die meer mensen raakt. Ik vermoed dat Yahoo de mails vanuit Mijnwebwinkel als spam of in ieder geval ongewenst markeert, waardoor de mails niet of heel laat worden geleverd. Hieronder een voorbeeld van een foutmelding welke ik zojuist ontving:

Ik krijg ook regelmatig klachten binnen van klanten die een Yahoo-mailadres gebruikt hebben, dat ze geen order- en/of verzendbevestiging ontvangen hebben. Is hier een een oplossing voor?

Ik weet niet of het de oplossing is maar je zou support kunnen vragen of ze jou dmarc willen aanpassen(activeren)

Reputatie 4
Badge +4

Ja! Herkenbaar, gisteravond 8 mailtjes terug gehad na het versturen om 18:00 uur van mijn nieuwsbrief.

Ik ga dit doorzetten naar MWW.

Reputatie 4
Badge +4

Mail naar MWW gestuurd.

Dit is het antwoord, doe er je voordeel mee ☺️

Goedemorgen, 

Bedankt voor je mail en goed dat je het even navraagt! Ik heb even Gegoogled op het probleem dat je ervaart, op Google vind ik het volgende: This error indicates AT&T Yahoo is seeing unusual traffic from your IP address and/or that emails from your mail server are generating complaints from AT&T Yahoo Mail users. Daarnaast geeft Yahoo ook aan dat dit een tijdelijk probleem is. Ze geven aan dat dit minimaal 4 uur nodig heeft voordat je weer mails kunt versturen. Ik zou je bij deze dus aan willen raden om de mails later vandaag opnieuw te verzenden.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Fijne dag toegewenst!  

Reputatie 5
Badge +8

Dit is wel een te makkelijk antwoord, gezien dit probleem al langer speelt (weken of zelfs maanden) en de mailservers van Mijnwebwinkel dus structureel door Yahoo geweerd worden. Dan kunnen ze wel zeggen dat je het over 4 uur nogmaals moet proberen, maar in 4 uur tijd wordt een probleem wat maanden duurt niet opgelost.

Dus Mijnwebwinkel, wat voor oplossing dragen jullie hiervoor aan? Ik ben het beu om iedere keer appjes en berichtjes van Yahoo-klanten te moeten beantwoorden met het verzoek een ander mailadres op te geven.

Reputatie 7
Badge +16

Dit is wel een te makkelijk antwoord, gezien dit probleem al langer speelt (weken of zelfs maanden) en de mailservers van Mijnwebwinkel dus structureel door Yahoo geweerd worden. Dan kunnen ze wel zeggen dat je het over 4 uur nogmaals moet proberen, maar in 4 uur tijd wordt een probleem wat maanden duurt niet opgelost.

Dus Mijnwebwinkel, wat voor oplossing dragen jullie hiervoor aan? Ik ben het beu om iedere keer appjes en berichtjes van Yahoo-klanten te moeten beantwoorden met het verzoek een ander mailadres op te geven.

De oplossing die gemaild werd was een standaard oplossing die Yahoo biedt en die het mogelijk op kan lossen. In ons geval lijkt het erop dat Yahoo ons op een blacklist heeft staan. Er wordt nog wat dingen uitgesloten en verder onderzocht om achter de oorzaak te komen en of we de opheffing van de bans bij Yahoo kunnen versnellen.

Wat we nu in ieder geval hebben gedaan is een '’opschoonactie'’. Er stonden een aantal mails naar niet bestaande Yahoo adressen in de wachtrij die niet afgeleverd kunnen worden, maar wel telkens wordt geprobeerd. Deze hebben we uit de wachtrij verwijderd. 

Ik houd jullie op de hoogte. 

Reputatie 2
Badge +1

Zelf ben ik een gebruiker met een Yahoo adres.

Op dit moment gebeurt er het volgende:

Order bevestigingen van Mijnwebwinkel bestellingen ontvang ik met ongeveer 12 uur vertraging.

De aanpassing van de voorraad ontvang ik wel normaal.

Nieuwsbrief die gisteren verstuurd is, komt bij mijzelf geheel niet aan, bij klanten met domeinnamen als KPN en Onsnet enz komt het wel aan lijkt het, gezien de weinige bestellingen of reacties en het zelf niet ontvangen komt het in ieder geval niet op yahoo en mogelijk ook andere aanbieders als Hotmail niet aan.

Reputatie 2
Badge +2

Hier ook problemen met Yahoo adressen. De nieuwsbrieven kunnen niet worden afgeleverd.

Reputatie 1
Badge +1

Ik kreeg het volgende antwoordt van mijnwebinkel: 

Het kan zijn dat Yahoo mails blokkeert omdat er te veel mailtjes vanuit het zelfde adres naar Yahoo adressen worden gestuurd. Dit heeft Yahoo ingesteld om zo spam te voorkomen. Je kunt het proberen deze mails later nog een keer te sturen. 

Het @free.fr mail adres wordt geblokkeerd omdat de ontvangende mailserver ons als verdacht ziet. Dit is een bekend probleem omdat deze mailserver een héél sterke spam filter heeft. Deze blokkade duurt 24 uur, je kunt het daarna nog een keer proberen. 

We hebben ondertussen een record aan het domein toegevoegd die wellicht dit probleem kan oplossen, waardoor je misschien wel mails naar @free.fr kunt sturen. 

ik vind het geen oplossing. ik zit zelf nu te kijken of ik mijn email kan verhuizen.. de klanten in frankrijk vullen 9 van de 10x niet een compleet adres in omdat ze het adres veld niet gewend zijn met een huisnummer erachter.  Vaak mist dan een deur code of appt nummer. Ik kan de klant helaas niet bereiken, en ook al sturen ze mij een mail waarom de order al 3 dagen stil staat, dan wordt deze weer terug gebounced.. lopen weer geld mis door een bestelling te moeten annuleren omdat we geen contact kunnen krijgen.

Reputatie 4
Badge +4

Helaas kreeg ik vanavond ook weer niet afgeleverde mailtjes (nieuwsbrief) terug. Opnieuw gaat het hier o.a. Yahoo adressen.

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

Hoe is de afgelopen dagen gegaan met mail naar @ yahoo adressen? Ontvangen jullie nog steeds bouncemails of niet meer?

Ik hoor het graag. 

Reputatie 4
Badge +4

Hi,

Ja nog steeds. Gisteren weer zo’n 12 stuks. 

Gr Linda 

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

We hebben hier onderzoek naar gedaan en we zien inderdaad terug dat een aantal @ yahoo adressen niet worden afgeleverd. Maar de mailadressen lijken allemaal fake. Ik vermoed dat het nieuwsbriefinschrijvingen zijn, met een mailadres dat niet (meer) in gebruik is, of een typfout etc. Het merendeel van de verstuurde mails aan yahoo adressen worden wel netjes afgeleverd. 

In de bouncemail die je ontvangt staat de daadwerkelijke reden waarom een mail niet afgeleverd wordt.  Als er iemand een stuk of 3-4 van deze mails naar ons mailt, dan kijken we daar ook naar. Deze kun je mailen naar info@mijnwebwinkel.nl t.a.v. Ebbe.

Thanks! 

Reputatie 3
Badge +3

@Ebbe

Is dit topic nog actueel ?

Bij onze recentste nieuwsbrief, kregen we er 13 met een foutmelding i.v.m.. Yahoo teruggestuurd. Wat overeenkomt met 60% foutmelding op een totaal van 22 Yahoo mailadressen. Ik stuur screenshots van de foutmeldingen mee door.

Mvg, Jeroen

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb er zojuist ook een doorgestuurd met de lost connection melding.

Reputatie 7
Badge +16

@Atelier Miete Confiete Kun je enkele mails doorsturen naar info@mijnwebwinkel.nl? 

P.s. ik heb de screenshots uit je post gehaald i.v.m. de AVG. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik krijg ze overigens ook nog steeds (ook met de nieuwe client is het nog niet opgelost)

update 09:33 
Ik heb 5 voorbeelden sinds zaterdag naar support gestuurd met verwijzing naar de community thread

Reputatie 7
Badge +16

Thanks, ik heb ze ontvangen. 

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb zojuist ook weer iets van 15 mails van Aol en Yahoo binnen gekregen, zijn allemaal doorgestuurd. 

Reputatie 7
Badge +10

Het valt mij op (bij toeval trouwens) dat inkomende mails ook direct als spam worden gekenmerkt. Dus ik heb net wat goeie mails in de postvak in gedaan. Dan kan ik deze klanten nog even de vraag beantwoorden.  

Reageer