Beantwoord

probleem mail

• 7 February 2023
  • 7 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
  • Super user
  • 246 reacties

via mijnwebwinkel kan ik maar 1 email account gebruiken nl info@….

Ik maak gebruik van deze info email van de webshop om de nieuwsbrieven via mailchimp te versturen.
(die accepteert geen gmail of iets dergelijks)

Daarom heb ik een gmail account aangemaakt voor mijn normale zakelijke email verkeer.

Sinds November heb ik steeds meer buitenlandse klanten (vanuit alle locaties op de wereld) en ik merk dat mijn mails via gmail steeds vaker niet aankomen (wellicht dat ze in de spam box verdwijnen - of geblokkeerd worden)

Ik heb al gevonden dat je een deblokkade kunt aanvragen - dat loopt.

Ik wil kijken of er een andere / bete oplossing is voor mijn mail en daarom de vraag of er iemand gebruikt maakt van een externe email hosting - en zo ja welke dan. Wat zijn de voor/nadelen. hoe gaan jullie hiermee om.

Dank je wel alvast voor de terugkoppeling

Emerentia

icon

Beste antwoord door powerfulproducts.nl 7 February 2023, 16:25

Bekijk origineel

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Je kan toch ook niet info pakken maar nieuwsbrief@mijndomein.nl of reclame@mijndomein.nl dat hebben wij ook maar ondertussen komen ze gewoon allemaal op 1 mail binnen. 

ik heb vorige week aan de helpdesk gevraagd of ik meerdere email adressen kon gebruiken (aanmaken) en heb als antwoord terug gekregen dat dit niet kon. Hoe doe jij dat dan? vul je dit ook in op mailchimp of maak jij nieuwsbrief via de webwinkel?

Persoonlijk werk ik niet met mailchimp. Maar bv uit outlook kan ik aangeven wat mijn antwoord adres is en daar heb ik bv verkoop@……..nl staan. bij veel programma's kan dat. mww heeft een catch-all regel

• Het aantal mailboxen: dat blijft één mailbox met een catch-all regel.

je kan wel meer aanmaken maar je kunt ze niet apart ophalen. ze blijven wel allemaal op info binnen komen. ik heb 5 mail adressen maar ik krijg ze wel allemaal op 1 bult binnen ik kan helaas niet splitsen. (Dan zou je dat weer in je mail met een filter moeten splitsen)

Reputatie 5
Badge +7

Je kan toch ook niet info pakken maar nieuwsbrief@mijndomein.nl of reclame@mijndomein.nl dat hebben wij ook maar ondertussen komen ze gewoon allemaal op 1 mail binnen. 

ik heb vorige week aan de helpdesk gevraagd of ik meerdere email adressen kon gebruiken (aanmaken) en heb als antwoord terug gekregen dat dit niet kon. Hoe doe jij dat dan? vul je dit ook in op mailchimp of maak jij nieuwsbrief via de webwinkel?

Reputatie 7
Badge +10

Reputatie 5
Badge +7

Dat ligt aan je mailprogramma,
Wij werken met outlook en daar kun je gewoon je logo in de handtekening erbij zetten.
Wij werken bijna niet op telefoons en tablets met mail. Weet niet of jij dat wel doet want dan is gmail wel het duidelijkste en gebruiksvriendelijkste.

Ik weet dat het aan het mailprogramma ligt - welk openbaar platform je ook gebruikt (gmail - outlook - hotmail etc.) ze vragen allemaal om problemen als je ze voor een zakelijk account gebruikt waar je veel mails op verstuurd omdat de mails dan vaak in de spam komen. maakt niet uit of je per telefoon doet of per computer - en wij versturen echt tientallen mails per dag, en dus op de computer omdat dit veel veel sneller werkt.

Daarom willen we ook uitzoeken of het zinvol is over te stappen op een professionele - externe hosting. Mijn vraag gaat er dan ook over of iemand dit gebruikt en ervaring mee heeft en advies kan geven voor deze partij.

Reputatie 5
Badge +7

Dat ligt aan je mailprogramma,
Wij werken met outlook en daar kun je gewoon je logo in de handtekening erbij zetten.
Wij werken bijna niet op telefoons en tablets met mail. Weet niet of jij dat wel doet want dan is gmail wel het duidelijkste en gebruiksvriendelijkste.

Reputatie 5
Badge +7

Waarom gebruik je je info mailadres niet gewoon voor al je zakelijk verkeer?

Omdat ik vrees dat de info juist in de spambox komt omdat ik hem ook voor nieuwsbrieven gebruik op mailchimp.  Voor zover ik weet kun je hier ook geen logo uploaden die onder aan de mail komt als je hem verzend. 

Reputatie 5
Badge +7

Waarom gebruik je je info mailadres niet gewoon voor al je zakelijk verkeer?