Vraag

Pinterest Tag in Google tag manager (GTM)

• 3 april 2020
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Hii allemaal, 

Ik heb geprobeerd de Pinterest Tag in GTM in te stellen alleen lukt het me maar niet om de conversie te laten tracken. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een werkend pinterest tag in GTM?

Groetjes,

Lee

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Lee, ik ga voor je informeren of ik wat connecties heb die hier meer kennis van hebben. Ik kom hier bij je op terug.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Lee, waarschijnlijk heb je op Google al het een en ander gevonden. Het is toch de moeite waard om het eens te delen, wellicht heb je er iets aan (het is in het Engels): https://help.pinterest.com/en/business/article/google-tag-manager-and-pinterest-tag

Badge +1

Goedemorgen,

Ik heb gister de pinterest tag ‘actief’ gemaakt. (ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar denk dat je begrijpt wat ik bedoel)

Ik krijg in pinterest de melding dat het geluk tis. Nu zie ik de volgende melding staan:

Conversies

Beheer je Pinterest-tags met behulp van de pagina Conversies. Meer informatie

Ik heb echt geen idee hoe ik de tag moet installeren in mijn webwinkel. Is dat iets wat ik zelf zou kunnen doen?

Alvast dank voor de reactie.

Hartelijke groet, Yvonne

Reputatie 6
Badge +8

Ik zal dit ook eens bekijken. Ondanks dat ik niet adverteer op Instagram lijkt het mij wel een goede toevoeging voor in de toekomst. Dan heb je dat alvast weer klaar en er in. 

Reageer