Vraag

Paypal adress registratie, niemand heeft paypal bescherming

• 21 October 2021
  • 20 reacties
  • 297 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Waarom worden de paypal adressen niet over gezet in paypal? Wij als webwinkel zijnde hebben 0% bescherming, ik heb het nu 2 maal meegemaakt in korte tijd dat de klant een paypal claim opent, en die verliezen we in alle gevallen. Gaat dan naar klanten in het buitenland, pakket is slechts 6 dagen onderweg,

de claim wordt geopend. En ook al wordt deze afgeleverd, kan je het bewijzen dan zegt paypal gewoon, klant zijn adres staat niet in paypal. je kan dus ook niet bewijzen dat het geleverd is zegt paypal.

Ik heb dit bij de technische dienst van paypal neergelegd, dus zouden het met jullie bespreken, maar daar hebben ze geen antwoordt op gekregen.

Kunnen jullie dit zsm fixen? Voor oplichters wordt het nu wel heel makkelijk, nu zeker ik het hierboven heb beschreven, als iemand kwaad wilt besteld die dus je hele webshop leeg en geld krijgt hij toch wel terug, want we kunnen niets aan paypal bewijzen.

20 reacties

Reputatie 3
Badge +5

@Wrappie1 

Ik vermoed dat je Paypal als “losse” betaalmethode gebruikt - zonder tussenkomst van een provider. Zelf loopt dit via Mollie voor onze webwinkel, die dan ook de bedragen gaat innen en uitkeren - tegen een vaste fee van € 0,10

https://www.mollie.com/be/payments/paypal

Reputatie 6
Badge +8

Hmm als dit klopt dan zou het opgelost moeten worden, want dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Gelukkig is het bij mij nog niet nodig geweest maar ik zie inderdaad het volgende bij een willekeurige PayPal transactie:

en onderaan:

Ik weet niet of ze de tekst "Er staat geen postadres bij ons geregistreerd" bedoelen met "betalingen zonder verzendadres vallen niet onder de regeling voor verkopersbescherming"? Dan zou Mijnwebwinkel het adres wel moeten doorzetten naar PayPal tijdens de transacties.

Anders toch maar overwegen om voor € 0,10 per transactie extra dit via Mollie te laten verlopen..

Reputatie 1
Badge +5

Ik vind het systeem dat je geld pas kan innen nadat je hebt verzonden wel ideaal bij de losse paypal koppeling.  Voordeel daarvan is dat wanneer een klant een incorrect adres invoert of geen appartmentnummer wat in frankrijk 5 van de 10 keer gebeurt,  en je geen reactie krijgt omdat de mail altijd in de klant zijn spambox komt. dan kan je de order annuleren zonder dat je paypal fees betaald..

Tot een jaar of 1.5 geleden werkte de koppeling wel juist.  Volgens paypal zou het eenvoudig op te lossen zijn. Wel zo fijn als de fees die je dan al betaald ook daadwerkelijk ook de bescherming geven aan de koper.

Voorheen nooit last gehad, maar nu in een paar maanden 2x gebeurt, en het zou niet zo mogen werken, dit is gewoon oplichtingsgevoelig..

Reputatie 5
Badge +7

Maar heb je dan via Mollie wel die bescherming? Anders is dat het overwegen wel waard.
Maar misschien kan @Ebbe ons hier meer duidelijkheid overgeven of dit door mijnwebwinkel gerealiseerd kan worden dat het bezorgadres er weer bij komt te staan?

Reputatie 1
Badge +5

Maar heb je dan via Mollie wel die bescherming? Anders is dat het overwegen wel waard.
Maar misschien kan @Ebbe ons hier meer duidelijkheid overgeven of dit door mijnwebwinkel gerealiseerd kan worden dat het bezorgadres er weer bij komt te staan?

Persoonlijk denk ik waarom zou je mollie fees betalen als mollie direct naar je paypal doorstuurt. Wat is het voordeel van mollie ? 

Reputatie 5
Badge +8

hmmm wou hem net van mollie afhalen ivm de extra kosten, ik wacht nog even tot er meer duidelijkheid over is.

interessant onderwerp.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi,

Bedankt voor het aankaarten. Ik heb het nagevraagd en kan inderdaad bevestigen dat de adres gegevens niet worden doorgestuurd naar PayPal. Ik heb een ticket aangemaakt zodat deze dinsdag wordt besproken. Ik kom hier dus dinsdag (26 oktober) bij jullie op terug. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

Fijn dat het opgepakt wordt Ebbe, bedankt. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Reputatie 1
Badge +5

Toevallig al nieuws?

Ik ben zojuist administratie aan het doen, en zie ook dat in maand 7 ik 3 betalingen mis circa 300 euro totaal, in mijnwebwinkel staan ze op goedgekeurd en als zijnde betaling geint. en als ik naar paypal ga zijn ze ongeldig. maar wel destijds verstuurd omdat ik er vanuit ging dat de betalingen wel geint waren.

Systeem werkt dus niet lekker met de losse koppeling.. wellicht dat er op dat moment een storing is geweest. maar alsnog.

Reputatie 1
Badge +5

Nog steeds geen oplossing.

Badge

Klopt, ik kwam deze week tot de onaangename ontdekking dat klanten die niet ter goeder trouw zijn kunnen frauderen via Paypal.

Zij kunnen aangeven dat zij hun pakje niet hebben ontvangen wat zij betaald hebben met Paypal en ondanks dat je tracking en ander bewijs kunt leveren stelt Paypal hun in het gelijk en stort het betaalde bedrag retour samen met €14 geschilkosten.

Dit komt omdat bij de koppeling met Paypal die je zelf instelt, dus niet via bijvoorbeeld Sisow, het adres niet wordt gekoppeld.

Je hebt in dit geval geen recht op verkopersbescherming en gaat geen enkele claim winnen.

Paypal stelt dat zij daardoor niet kunnen controleren of het verzendadres klopt.

Ik heb Paypal technical support hulp gevraagd en zij geven aan dat dat alleen veranderd kan worden door Mijn webwinkel en je daar zelf niets aan kunt doen.
Het later innen is hierop niet van invloed, klanten kunnen nog steeds een zelfs niet bestaand betaaladres opgeven.
Er is wel een ticket aangemaakt in oktober zie ik staan maar tot op heden is hier niets aangedaan.

Reputatie 1
Badge +5

Klopt, ik kwam deze week tot de onaangename ontdekking dat klanten die niet ter goeder trouw zijn kunnen frauderen via Paypal.

Zij kunnen aangeven dat zij hun pakje niet hebben ontvangen wat zij betaald hebben met Paypal en ondanks dat je tracking en ander bewijs kunt leveren stelt Paypal hun in het gelijk en stort het betaalde bedrag retour samen met €14 geschilkosten.

Dit komt omdat bij de koppeling met Paypal die je zelf instelt, dus niet via bijvoorbeeld Sisow, het adres niet wordt gekoppeld.

Paypal stelt dat zij daardoor niet kunnen controleren of het verzendadres klopt.

Ik heb Paypal technical support hulp gevraagd en zij geven aan dat dat alleen veranderd kan worden door Mijn webwinkel en je daar zelf niets aan kunt doen.
Het later innen is hierop niet van invloed, klanten kunnen nog steeds een zelfs niet bestaand betaaladres opgeven.
Er is wel een ticket aangemaakt in oktober maar tot op heden is hier niets aangedaan.

Yep, helaas heeft dit geen prio voor mijnwebwinkel, zoals velen zaken. Dat het ons veel geld en tijd kost om dingen op te lossen die niet in orde zijn doet er voor hun niet toe. Maar een ieder dit dit topic leest en kan aflezen dat jij een mijnwebwinkel webshop heeft kan de sjaak zijn.. Hopelijk krijgt dit topic wat meer aandacht nadat er wat meer mensen zijn opgelicht , al gun ik het niemand. 

Ik probeer altijd mee te denken, en kaart naar mijn weten best wel wat belangrijke dingen aan die veranderd zouden moeten worden. Helaas wordt er bijna nooit wat mee gedaan. Voor hun een kleine kostenpost door middel van programmering, voor ons een verspreid over alle webwinkelhouders een grote kostenpost die hun niets kan schelen

Badge

Er is wel een ticket aangemaakt in oktober maar tot op heden is hier niets aangedaan.

Yep, helaas heeft dit geen prio voor mijnwebwinkel, zoals velen zaken. Dat het ons veel geld en tijd kost om dingen op te lossen die niet in orde zijn doet er voor hun niet toe. Maar een ieder dit dit topic leest en kan aflezen dat jij een mijnwebwinkel webshop heeft kan de sjaak zijn.. Hopelijk krijgt dit topic wat meer aandacht nadat er wat mensen zijn opgelicht , al gun ik het niemand. 

Ik ben er nu een hele week mee bezig en erger mij mateloos aan de oneerlijkheid en de onmacht.
Had dit topic idd niet eerder gezien. Kostbaar grapje.

Reputatie 1
Badge +5

Yep, helaas heeft dit geen prio voor mijnwebwinkel, zoals velen zaken. Dat het ons veel geld en tijd kost om dingen op te lossen die niet in orde zijn doet er voor hun niet toe. Maar een ieder dit dit topic leest en kan aflezen dat jij een mijnwebwinkel webshop heeft kan de sjaak zijn.. Hopelijk krijgt dit topic wat meer aandacht nadat er wat mensen zijn opgelicht , al gun ik het niemand. 

Ik ben er nu een hele week mee bezig en erger mij mateloos aan de oneerlijkheid en de onmacht.

Ja, helaas. Ik heb het al een stuk of 5 keer gehad dit jaar.

en buiten dat als mijn klant 1 artikel van de wellicht 30 bestelde artikelen niet heeft ontvangen, of er is 1 artikel defect ( kan snel gebeuren bij mijn artikelen, helaas kan ik niet altijd nieuwe sturen. Soms is het een artikel van 0,89 cent in een bestelling van 200 euro, maar waar de verzendkosten wel 13-15 euro zijn naar het buitenland ) . Maar ik moet altijd in mijn achterhoofd houden dat ik maar beter de klant in elke klacht tegemoet ga komen, om te voorkomen dat de klant denkt “hey ik ga me geld voor alle artikelen terug vragen “

Badge

Hmm als dit klopt dan zou het opgelost moeten worden, want dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Gelukkig is het bij mij nog niet nodig geweest maar ik zie inderdaad het volgende bij een willekeurige PayPal transactie:

en onderaan:

Ik weet niet of ze de tekst "Er staat geen postadres bij ons geregistreerd" bedoelen met "betalingen zonder verzendadres vallen niet onder de regeling voor verkopersbescherming"? Dan zou Mijnwebwinkel het adres wel moeten doorzetten naar PayPal tijdens de transacties.

Anders toch maar overwegen om voor € 0,10 per transactie extra dit via Mollie te laten verlopen..

Klopt deze betalingen vallen niet onder de verkopersbescherming en een claim ga je altijd verliezen.

Badge

Ja, helaas. Ik heb het al een stuk of 5 keer gehad dit jaar.

en buiten dat als mijn klant 1 artikel van de wellicht 30 bestelde artikelen niet heeft ontvangen, of er is 1 artikel defect ( kan snel gebeuren bij mijn artikelen, helaas kan ik niet altijd nieuwe sturen. Soms is het een artikel van 0,89 cent in een bestelling van 200 euro, maar waar de verzendkosten wel 13-15 euro zijn naar het buitenland ) . Maar ik moet altijd in mijn achterhoofd houden dat ik maar beter de klant in elke klacht tegemoet ga komen, om te voorkomen dat de klant denkt “hey ik ga me geld voor alle artikelen terug vragen “

In dit geval heb ik die kans niet eens gehad en ik dacht met een tracking komt het wel goed. Niet dus en vandaag weer een verdachte bestelling uit de VS.

Badge

Vandaag heb ik Sisow gebeld en die moeten dit uitzoeken want zij hadden hier nog nooit van gehoord en kunnen dus ook niet zeggen of betalingen via hun wel gegarandeerd zijn.

Badge

Navraag bij zowel Sisow als Mollie heeft opgeleverd dat het enige wat zij doen is het doorgeven aan Paypal dat er een betaling is.

Adressen worden niet doorgegeven en zij bieden geen bescherming tegen deze vorm van Fraude.

Je betaalt dus voor een service die je heel makkelijk zelf kunt integreren. 

Badge

hmmm wou hem net van mollie afhalen ivm de extra kosten, ik wacht nog even tot er meer duidelijkheid over is.

interessant onderwerp.

Mollie biedt hier geen bescherming tegen.

Reputatie 7
Badge +16

Update: Sinds deze week worden de adres gegevens doorgestuurd naar PayPal zodat je weer beschermd bent. Bedankt allemaal voor het melden een het delen van de informatie. 

Reageer