Vraag

Partner Link

  • 30 December 2020
  • 15 reacties
  • 296 Bekeken

Ik zag dat ik een partner link kan aanmaken. De partner kan deze op zijn website plaatsten en krijgt een mail als via deze link in mijn webwinkel een bestelling is geplaatst.

Mijn vragen nu: 
- Hoe weet ik of er via een partner link een bestelling is geplaatst. Komt dit bij de order te staan?
- Krijgt mijn partner de order ook te zien in de mail. Ik zit te denken om de parnter te belonen met een percentage, echter alleen over bestelde artikelen, niet over verzendkosten/betaalkosten. Indien de partner de order niet ziet, hoe weet de partner hoeveel hij krijgt?
- Kan ik een overzicht zien met bestellingen via de parnter link, of moet ik dit zelf bijhouden?

De uitleg in de support is hier vrij summier over.


15 reacties

Reputatie 4
Badge +7

De partnermodule is een soort affilliatesysteem. Heb je deze aan staan, dan kun je bij Bezoekers/Partners partnerlinks aanmaken. Klik op 'Nieuwe partner toevoegen' en vul de gegevens in. Na het opslaan klik je op het linkicoon en kopieer je de partnerlink. Vervolgens verstrek je deze link aan de betreffende partner zodat hij/zij hem op de website kan plaatsen. Als er een bestelling via een partnerlink wordt geplaatst krijgt je partner daar een e-mail over. Je kunt hiervoor een percentage of vast bedrag afspreken als vergoeding.

Je kan natuurlijk altijd een testorder plaatsen zodat je de gehele flow ziet en ook jouw partner in kwestie. 

Reputatie 3
Badge

@Ebbe zie dit topic. Hoor graag hier de antwoorden op.

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe zie dit topic. Hoor graag hier de antwoorden op.

Komen ze:


- Hoe weet ik of er via een partner link een bestelling is geplaatst. Komt dit bij de order te staan?

De partner ontvangt een mali dat er via zijn/haar partnerlink een bestelling is geplaatst. Jij ontvangt die niet. De partner moet dus altijd contact met jou opnemen en het '’bewijs'’ aanleveren. In de mail staat deze informatie:

 

Beste {{ partner.salutation }},

Er is zojuist in onze webwinkel {{ store.name }} via je partnerlink een bestelling geplaatst!
Het betreft order {{ order.number }} met een totaalbedrag van {{ order.price }}

Met vriendelijke groet,
{{ store.name }}

 

- Krijgt mijn partner de order ook te zien in de mail. Ik zit te denken om de parnter te belonen met een percentage, echter alleen over bestelde artikelen, niet over verzendkosten/betaalkosten. Indien de partner de order niet ziet, hoe weet de partner hoeveel hij krijgt?
Zie hierboven


- Kan ik een overzicht zien met bestellingen via de parnter link, of moet ik dit zelf bijhouden?
Dit is niet inzichtelijk. De partner moet bij jou aankloppen zodra zij een e-mailt ontvangen

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

@Ebbe zie dit topic. Hoor graag hier de antwoorden op.

Komen ze:


- Hoe weet ik of er via een partner link een bestelling is geplaatst. Komt dit bij de order te staan?

De partner ontvangt een mali dat er via zijn/haar partnerlink een bestelling is geplaatst. Jij ontvangt die niet. De partner moet dus altijd contact met jou opnemen en het '’bewijs'’ aanleveren. In de mail staat deze informatie:

 

Beste {{ partner.salutation }},

Er is zojuist in onze webwinkel {{ store.name }} via je partnerlink een bestelling geplaatst!
Het betreft order {{ order.number }} met een totaalbedrag van {{ order.price }}

Met vriendelijke groet,
{{ store.name }}

 

- Krijgt mijn partner de order ook te zien in de mail. Ik zit te denken om de parnter te belonen met een percentage, echter alleen over bestelde artikelen, niet over verzendkosten/betaalkosten. Indien de partner de order niet ziet, hoe weet de partner hoeveel hij krijgt?
Zie hierboven


- Kan ik een overzicht zien met bestellingen via de parnter link, of moet ik dit zelf bijhouden?
Dit is niet inzichtelijk. De partner moet bij jou aankloppen zodra zij een e-mailt ontvangen

Groet,
Ebbe

 

Kan het niet zo ingesteld worden dat wij die mail krijgen? Ik zou dan bv bij leveranciers die onze winkel en webshop benoemen deze partnerlink kunnen sturen om te kijken hoeveel traffic er vandaan komt. 

Reputatie 3
Badge

@Ebbe zie dit topic. Hoor graag hier de antwoorden op.

Komen ze:


- Hoe weet ik of er via een partner link een bestelling is geplaatst. Komt dit bij de order te staan?

De partner ontvangt een mali dat er via zijn/haar partnerlink een bestelling is geplaatst. Jij ontvangt die niet. De partner moet dus altijd contact met jou opnemen en het '’bewijs'’ aanleveren. In de mail staat deze informatie:

 

Beste {{ partner.salutation }},

Er is zojuist in onze webwinkel {{ store.name }} via je partnerlink een bestelling geplaatst!
Het betreft order {{ order.number }} met een totaalbedrag van {{ order.price }}

Met vriendelijke groet,
{{ store.name }}

 

- Krijgt mijn partner de order ook te zien in de mail. Ik zit te denken om de parnter te belonen met een percentage, echter alleen over bestelde artikelen, niet over verzendkosten/betaalkosten. Indien de partner de order niet ziet, hoe weet de partner hoeveel hij krijgt?
Zie hierboven


- Kan ik een overzicht zien met bestellingen via de parnter link, of moet ik dit zelf bijhouden?
Dit is niet inzichtelijk. De partner moet bij jou aankloppen zodra zij een e-mailt ontvangen

Groet,
Ebbe

 

Kan het niet zo ingesteld worden dat wij die mail krijgen? Ik zou dan bv bij leveranciers die onze winkel en webshop benoemen deze partnerlink kunnen sturen om te kijken hoeveel traffic er vandaan komt. 

 

Beste @Ebbe , 

 

Ik heb vandaag dit eens uitgeprobeerd omdat ik afgelopen weken contact heb gehad met een partner die graag onder zijn recepten ( 1000 +) onze link wilt plaatsen. Er vanuit gaan dan de informatie kloppend was die je hierboven hebt aangegeven heb ik in de gesprekken met onze partner toegezegd dat dit zo werkt. 

Na het testen, kwam er maar geen email naar de 'partner', ik zelf in dit geval om te kijken hoe de workflow werkt. Er kwam maar geen email binnen. Kan gebeuren natuurlijk, wellicht iets verkeerd ingesteld, dus even bellen met de technische afdeling van MWW. 

Wat schetst mijn verbazing er zit al een bug in vanaf Juni/Juli!  MWW wist hier gewoon vanaf en het werkt dus al maanden niet meer. De medewerker vertelde dat de bug gemeld was, deze op de lijst staat om te maken, maar geen idee wanneer dit gaat zijn. 

Nu zit ik dus in de positie dat ik mijn partner mag bellen met dit nieuws…. Ik hoor graag wanneer dit gemaakt gaat worden. 

Reputatie 2
Badge +3

Hi @Ebbe, Ik heb hier zojuist mee getest, want het is mooie laagdrempelige functionaliteit. Echter zie ik dat de partner de complete factuur als bijlage ontvangt, inclusief naam, adres en contactgegevens van onze klant, dat lijkt me nogal veel info en ik vraag me af of dit vanuit AVG perspectief mag. Heb jij hier beeld bij @Ebbe? Super bedank!

@Aschwin Voor de test heb ik een nieuwe url aangemaakt (‘onzenaam’partner.nl), het idee is om daarop per pernet een nieuw email adres aan te maken. Bijvoorbeeld; naampartner@’onzenaam’partner.nl. Dit is het emailadres die ik dan instel in de MWW partnermodule. Ik heb dit email adres dan zo ingesteld dat deze ook geforward wordt naar het echte email adres van onze partner. Op deze manier heeft zowel onze partner als wijzelf inzage in de partner orders die zijn binnengekomen.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

@Paardeerlijk Ik heb het even getest en ik ontvang als ‘Partner’ geen mail met de factuur en andere klantgegevens. Ik ontvang alleen de mail ‘Bestelling via partnerlink’. Zou je misschien een screenshot van de ontvangen mail kunnen sturen naar support@mijnwebwinkel.nl?

Reputatie 2
Badge +3

Dank @Arjan 

 

ik heb deze zojuist  naar jullie gemaild. Zie ook screenshot hieronder.

 

Reputatie 5
Badge +6

Het probleem ontstaat als je onder Bestelproces hebt ingeschakeld dat je een factuur meestuurt. Deze factuur wordt helaas ook meegestuurd naar de partner als er via de partnerlink wordt besteld.

Ik heb het gemeld bij onze developers en zij gaan ermee aan de slag. 

Reputatie 2
Badge +3

Dankjewel @Arjan. Fijn als de ontwikkelafdeling daar naar wil kijken. Ik denk dat het redelijk gebruikelijk is om een pdf factuur mee te sturen naar klanten bij de bestelbevestiging. Dus die kunnen we helaas niet uitzetten :-).

Reputatie 2
Badge +3

Hoi @Arjan en @Ebbe ,

 

Vraagje; kunnen jullie toelichten of MWW onthoudt dat iemand op de partner link heeft geklikt en de  klant later terugkomt voor afronding? Usecase:

  • Blogger publiceert blog met link naar artikel van ons
  • Lezer klikt op link om product te bekijken
  • Lezer sluit browser
  • Lezer komt op later moment terug (met zelfde browser) opent onze site opnieuw door zelf url in te typen (zonder partner link)
  • En plaatst bestelling

 

Dit is een veel voorkomende flow want er zijn denk ik weinig mensen die direct bestellen na klik op partner link.

 

Wordt dit ergens weggeschreven en onthouden in een cookie? Hoe lang wordt de ‘oorsprong’:‘partnerlink’ onthouden?

 

Dank alvast voor de verduidelijking.

 

Ik heb net zelf een beetje getest, Site bezoeken via dummypartnerlink, browser compleet sluiten en enkele minuten browser openen en site openen zonder gebruik partnerlink en bestelling afronden. Dat resulteert inderdaad alsnog in een notificatie naar de dummypartner. Dus dat lijkt te werken zoals ik graag zou zien. Maar ik ben wel heel benieuwd wat de periode tussen klik partnerlink en opnieuw de site bezoeken is.

 

Super bedankt!

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!

Dit is informatie die in de caching van de browser wordt opgeslagen. Dat betekent dus dat deze informatie wordt gewist als de cookies en de cache worden gewist. Dit kan handmatig in iedere browser, maar dit gebeurt bijvoorbeeld ook als je je apparaat opnieuw opstart. 

Reputatie 2
Badge +3

Het probleem ontstaat als je onder Bestelproces hebt ingeschakeld dat je een factuur meestuurt. Deze factuur wordt helaas ook meegestuurd naar de partner als er via de partnerlink wordt besteld.

Ik heb het gemeld bij onze developers en zij gaan ermee aan de slag. 

Hoi Arjan, is er al wat keer bekend over het niet meesturen van de factuur naar partnerlinks. Super bedankt!

Reputatie 5
Badge +6

@Paardeerlijk Het issue staat nog open. Zodra er een oplossing is, zal ik hier ook even een bericht plaatsen.

Reputatie 4
Badge +5

Wederom een tekenend iets voor de werkwijze van MWW. Een functie maken zodat je kan roepen dat je het hebt, maar echt goed functioneren doet het niet. Het is zelf niet inzichtelijk als winkelier? Dat is op zijn zachts gezegd bijzonder. Bug loopt al ca. 10 maanden, word niks mee gedaan. Maar gelukkig hebben we wel een nieuwe layout van de MWW website en community, samen met een enorme spam aan frisse nieuwe reclame overal. Het is de prijsverhoging volledig waard. Heel blij mee.

 

Ik zal het op het lijstje zetten bij dingen als filters… Prioriteiten, prioriteiten, prioriteiten...

Reageer