Vraag

Partner Link

• 30 december 2020
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Ik zag dat ik een partner link kan aanmaken. De partner kan deze op zijn website plaatsten en krijgt een mail als via deze link in mijn webwinkel een bestelling is geplaatst.

Mijn vragen nu: 
- Hoe weet ik of er via een partner link een bestelling is geplaatst. Komt dit bij de order te staan?
- Krijgt mijn partner de order ook te zien in de mail. Ik zit te denken om de parnter te belonen met een percentage, echter alleen over bestelde artikelen, niet over verzendkosten/betaalkosten. Indien de partner de order niet ziet, hoe weet de partner hoeveel hij krijgt?
- Kan ik een overzicht zien met bestellingen via de parnter link, of moet ik dit zelf bijhouden?

De uitleg in de support is hier vrij summier over.

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4

De partnermodule is een soort affilliatesysteem. Heb je deze aan staan, dan kun je bij Bezoekers/Partners partnerlinks aanmaken. Klik op 'Nieuwe partner toevoegen' en vul de gegevens in. Na het opslaan klik je op het linkicoon en kopieer je de partnerlink. Vervolgens verstrek je deze link aan de betreffende partner zodat hij/zij hem op de website kan plaatsen. Als er een bestelling via een partnerlink wordt geplaatst krijgt je partner daar een e-mail over. Je kunt hiervoor een percentage of vast bedrag afspreken als vergoeding.

Je kan natuurlijk altijd een testorder plaatsen zodat je de gehele flow ziet en ook jouw partner in kwestie. 

Reageer