Vraag

pakket kwijt door post.nl

• 19 January 2023
  • 8 reacties
  • 238 Bekeken

Badge +1

We hebben netjes een bestelling gestuurd en is bezorgd op 14 januari, maar de klant beweerd dat post.nl het op het balkon heeft gelegd en nu haar tas kwijt is en eist haar geld terug.

Ze zegt in de mail: “niet het bezorg bedrijf maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijt geraakt, jij hebt in ieder geval niks ontvangen. 

Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoop prijs terug te betalen, ook als je buren het pakketje verbergt. 

Post.nl ontkend en ik kan niet bewijzen dat het op balkon gelegd is want ik was niet thuis, dus moet je met een oplossing komen”

Wat moeten we hiermee? We hebben bij de track en trace staan dat het op 14 januari bezorgd is, dan zijn wij als webwinkel toch niet verantwoordelijk voor het kwijt raken van de bestelling??

Graag advies,

groetjes Elke 

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hier zijn geen standaard regels voor. 

Jij moet zelf bepalen wat je hiermee wilt - dit zal ook liggen aan de inkoopwaarde van je pakket.

Is je zending verzekerd? gebruik je post nl of my parcel? 
bij my parcel kun je zelf een case aanmaken - heb je dat al gedaan?
Bij een officiële case gaan ze het meestal beter uitzoeken.

Ik heb grote marges en kan me veroorloven in zo'n geval een nieuw pakket te versturen. Een slechte review op google kost meestal meer dan het versturen van een nieuw pakket, maar zoals gezegd dit is echt iets wat jij zelf moet bepalen.

Evv.

Badge +1

We doen alles met myparcel 

zoals ik kon lezen op Google heeft de klant gelijk en is de webwinkel verantwoordelijk 

wij kunnen het ons gelukkig ook wel veroorloven en gaan het geld terug storten aan de klant 

groetjes Elke 

Reputatie 5
Badge +8

We doen alles met myparcel 

zoals ik kon lezen op Google heeft de klant gelijk en is de webwinkel verantwoordelijk 

wij kunnen het ons gelukkig ook wel veroorloven en gaan het geld terug storten aan de klant 

groetjes Elke 

Kun je niet gewoon een nieuw pakket sturen in plaats van geld terug storten? dan heb je tenminste nog een beetje winst. - ik doe mijn pakketten altijd verzekeringen, kost maar 50 cent en vraagt om handtekening bij ontvangst.

Reputatie 4
Badge +4

Van Post.nl ben ik al heel snel afgestapt. Altijd gezeur. DHL loopt prima hier.

Kan Post.nl geen onderzoekje instellen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb dat ook eens gehad, en heb toen bij MyParcel een onderzoek laten instellen. Uiteindelijk was het pakketje zelfs terecht (was ergens achter gebleven), en hebben ze het naar me teruggestuurd. De klant had ik inmiddels wel het product opnieuw toegestuurd. Het is inderdaad de verantwoordelijkheid van de webwinkel, want jij gaat in zee met een verzendpartner, niet je klant.

Zou het wel even laten onderzoeken bij MyParcel. Al komen ze er maar achter welke bezorger het is geweest, een pakketje zomaar achterlaten mogen ze namelijk niet.

@evv Opnieuw het pakketje sturen levert geen winst op hoor, enkel verlies van nóg een product en de verzendkosten. 😅 Ik zou daar overigens wel voor gaan hoor (mits je het product nog op voorraad hebt). Ik denk dat als je de kosten terugstort dat je in ieder geval wel een klant kwijt bent, die zal in het vervolg niets meer bestellen bij je vermoed ik.

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou ook dan snel het geld terug storten. Anders heb je ook nog dat 2 keer de vrachtkosten voor jou rekening zijn. 

Reputatie 2
Badge +3

Hier zijn geen standaard regels voor. 

Jij moet zelf bepalen wat je hiermee wilt - dit zal ook liggen aan de inkoopwaarde van je pakket.

Is je zending verzekerd? gebruik je post nl of my parcel? 
bij my parcel kun je zelf een case aanmaken - heb je dat al gedaan?
Bij een officiële case gaan ze het meestal beter uitzoeken.

Ik heb grote marges en kan me veroorloven in zo'n geval een nieuw pakket te versturen. Een slechte review op google kost meestal meer dan het versturen van een nieuw pakket, maar zoals gezegd dit is echt iets wat jij zelf moet bepalen.

Evv.

Daar zijn wel standaard regels voor, de consument dient het pakket in handen te krijgen, daar ben je als webwinkel toe verplicht. Anders aangetekend of incl verzekering versturen als het een pakket met waarde is.

Als het mij zou overkomen dat ik niets ontvangen heb terwijl postnl zegt van wel, dan eis ik ook een nieuw pakket, of het geld retour zodat ik het ergens anders kan bestellen. Meestal kan je aan de klant wel horen of zien hoe het gevraagd wordt, als een klant direct geld retour vraagt vertrouw ik het ook niet, willen ze het pakket nogmaals, dan denk ik bij mijn eigen vaak wat hebben ze er aan 2, dus de kans dat ze dan liegen is niet zo groot..

heb ook wel eens dubbel verzonden, en een week later zag ik mijn product op dat adres op MP te koop omdat ze het dubbel had, toen mocht ze het alsnog terugsturen op eigen kosten.

Je kan echter wel je verzendkosten terugclaimen bij myparcel, ze hebben namelijk de dienst, waarvoor jij betaald niet goed uitgevoerd. Dat heeft niets met de verzekering te maken.

Reputatie 2
Badge +2

Toevallig, bij mij was er op dezelfde dag ook een klant die de melding kreeg dat haar pakket was bezorgd, maar dat ze niks heeft ontvangen. Zou het dezelfde bezorger zijn?😉

Ik heb de klant gevraagd of ze bij buren of om huis nog extra wil checken. Wel meegemaakt dat het achteraf toch ergens in de garage ofzo lag. En anders contact op wil nemen met PostNL.

Ook ik zal contact opnemen met MyParcel, en hoop dat het zo opgelost wordt.