Beantwoord

Pagina niet zichtbaar in menubalk, wel in sitemap

• 9 March 2022
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Badge +1

Goedemorgen,

het valt mij op dat in de sitemap alleen de hoofdpagina’s die niet verborgen staan worden opgenomen. Wij gebruiken een aantal hoofdpagina’s met subpagina’s die op verborgen staan omdat we die niet in de menubalk willen hebben maar wel graag in de sitemap zichtbaar willen hebben.

Mijn vraag is dus: Is het mogelijk om verborgen pagina’s toch in je sitemap te krijgen zonder dat ze zichtbaar zijn in de menubalk?

Mvg,

Pim Broeders

Vandaar

icon

Beste antwoord door Nanaas 16 March 2022, 15:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Pim,

Verborgen pagina's staan niet online dus ze kunnen ook niet worden opgenomen in de sitemap. De zichtbare subpagina's die onder een verborgen pagina hangen worden wel geïndexeerd door Google. 
In het rss-bestand van jouw site zie je precies welke pagina's worden geïndexeerd: https://www.vandaar.nu/rss/

Badge +1

Hoi Arjan,

bedankt voor je reactie. Over de verborgen pagina’s is het duidelijk wat je zegt. Nu heb ik nog twee vragen m.b.t. dit onderwerp. 

• Hoe krijg ik pagina’s (die ik graag geïndexeerd wil hebben) zichtbaar voor Google maar niet zichtbaar op mijn website in de menubalk? Als ik een pagina op hoofdpagina niveau plaats, komt hij automatisch in mijn menubalk bovenin te zien.
  • In een vorig topic lees ik dat hoofdpagina’s en subpagina’s wel geïndexeerd worden maar specifieke productpagina’s niet. Kun je uitleggen wat hier de reden achter is? In mijn ogen zijn productpagina’s net zo belangrijk voor een webwinkel als de hoofdpagina’s.

Alvast bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Arjan,

bedankt voor je reactie. Over de verborgen pagina’s is het duidelijk wat je zegt. Nu heb ik nog twee vragen m.b.t. dit onderwerp. 

• Hoe krijg ik pagina’s (die ik graag geïndexeerd wil hebben) zichtbaar voor Google maar niet zichtbaar op mijn website in de menubalk? Als ik een pagina op hoofdpagina niveau plaats, komt hij automatisch in mijn menubalk bovenin te zien.
  • In een vorig topic lees ik dat hoofdpagina’s en subpagina’s wel geïndexeerd worden maar specifieke productpagina’s niet. Kun je uitleggen wat hier de reden achter is? In mijn ogen zijn productpagina’s net zo belangrijk voor een webwinkel als de hoofdpagina’s.

Alvast bedankt voor je reactie.

Wellicht kan ik je alvast helpen met je eerste vraag: 

Ik maak hiervoor een hoofdpagina aan, deze geef ik de naam ‘Niet in navigatie’ (puur voor mezelf overigens). Vervolgens maak ik hieronder subpagina's aan. Vervolgens verberg ik de pagina ‘Niet in navigatie’, maar niet de onderliggende pagina's. Daardoor blijven die bestaan, zijn ze te bezoeken en te indexeren door Google. Maar ze komen niet in je menu terug. Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken voor landingspagina's o.i.d. Hopelijk duidelijk uitgelegd! :wink:

Reputatie 5
Badge +6

Goedemorgen,

We weten dat de vraag bij meer winkeliers speelt om producten ook op te nemen in de sitemap. We zijn nog in onderzoek hoe we deze pagina's ook aan de sitemap kunnen toevoegen. 

Reageer