Beantwoord

Pagina NIET opnemen in Google search

• 1 February 2021
  • 13 reacties
  • 202 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb een pagina aangemaakt die je alleen kunt vinden door de link in te typen. Dus onder een onzichtbare hoofdpagina zoals in de handleiding staat beschreven. Tot zover werkt het.

Maar…. nu neemt Google hem wel op in zijn zoekmachine. En dat was nu net niet de bedoeling omdat op deze pagina een korting code staat exclusief voor mijn klanten die een mail hebben ontvangen. Is er een mogelijkheid om een pagina NIET op te nemen in de Google zoekindex?

icon

Beste antwoord door bram.hobrand 8 February 2021, 09:48

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Harald,

Nee, er is geen mogelijkheid om een noindex/nofollow in te stellen of iets dergelijks. Het enige wat je kunt doen is de pagina dusdanig slecht opmaken voor SEO, dat deze in ieder geval niet hoog rankt. Dus afbeeldingen in plaats van tekst. 

Reputatie 1
Badge +1

Dank voor het antwoord Ebbe. Even voor mijn nieuwsgierigheid; Ligt dat aan Google, of mist de webwinkel een mogelijkheid om dit in te stellen?

Ik zou graag ook van jou (en niet van een gebruiker) een antwoord willen op mijn Excel vraag. Ik ben gisteren lang bezig geweest om een overzicht te maken van klanten die met een kortingscode hebben besteld. Die gegevens worden niet meegenomen in het overzicht. 

Reputatie 7
Badge +16

Die optie hebben wij niet in het platform gebouwd. Ik verwacht dat dit in theorie wel zou kunnen. Ik ga het eens onder de aandacht brengen bij het productteam. Jij kunt dit eventueel ook als suggestie indienen via feedback.mijnwebwinkel.nl 

Ik ga het topic over je export vraag lezen en een reactie geven:v:

Een vraag voor Ebbe, ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb een "verkocht pagina” met daarop verkochte artikelen.

Veel mensen komen via Google op die pagina terecht als ze zoeken naar een bepaald artikel. Als ze zien dat het artikel verkocht is, dan vertrekken ze weer. En kijken niet verder op mijn website en zoeken niet verder.

Het is dus verstandig om deze pagina te “verbergen” of een kleine greep te maken van verkochte artikelen? Want ik lees hierboven dat je deze pagina dus niet kunt kunt uitsluiten van de Google zoekmachine.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Odette kun je een link delen naar die pagina? Ik ben benieuwd hoe deze er nu uit ziet en of we nog tips hebben. Ik snap het idee van het tonen van verkochten producten. Het is zonde om deze niet meer te tonen. Maar wellicht is het met een paar aanpassingen mogelijk om je klanten alsnog naar bestelbare producten te sturen. 

Hoi Ebbe,

Hierbij de link:

https://www.sjiekenantiek.com/c-2758175/verkocht/

Alvast bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ebbe,

Hierbij de link:

https://www.sjiekenantiek.com/c-2758175/verkocht/

Alvast bedankt voor je reactie!

Ik zou bovenaan de pagina een stukje tekst plaatsen, met een knop bijvoorbeeld ‘Naar de collectie'. Of misschien moet je het in plaats van ‘Verkocht’ anders noemen?

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap wel dat klanten dan weg gaan. Dit zijn allemaal verkochte producten. Komen deze dan nog weer of niet ? probeer de klanten met tekst/afbeeldingen/video vast te houden en het liefst door te linken naar een pagina wat wel te koop is of waar ze contact met je op kunnen nemen of misschien een alternatief te leveren is 

Reputatie 2
Badge +1

Via Search Console kun je (als je deze hebt geverifieerd) specifieke URL's aangeven om deze uit te sluiten binnen Google, voor steeds een periode van ~6 maand. 

Reputatie 7
Badge +16

Ohh nice Bram! Bedankt voor het delen. @Harald je kunt de tips van Bram toepassen/proberen :point_up:

Reputatie 1
Badge +1

Ohh nice Bram! Bedankt voor het delen. @Harald je kunt de tips van Bram toepassen/proberen :point_up:

Zojuist de betreffende pagina aangemeld om 6 maanden uit te sluiten. Dit zou wel eens dé oplossing kunnen zijn! :wink:

Bedankt voor jullie reacties, ik heb de tip van Bram toegepast.

Ben heel benieuwd. Ik moet nog veel leren, dan is deze community een uitkomst! :thumbsup_tone2:

Dat in google uitzetten is leuk maar dat wordt vergeten weet ik uit ervaring en kan dus juist met seizoenartikelen fout lopen na 6 maanden  Eigenlijk heel raar dat je een pagina of artikel (nog steeds) niet op noindex nofollow kunt zetten.

er zijn wel meer pagina`s en artikelen die ik niet door google getoond wil hebben bvb verborgen artikel verzendkosten voor bvb een offerte of verhuur. enz 

Reageer