Vraag

Orderwaarde t.o.v. voorgaande periode

• 7 October 2021
  • 9 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Community,

Ik vraag mij gewoon af: ben ik de enige waarbij het percentage dat wordt weergegeven op het dashboard bij “orderwaarde t.o.v. voorgaande periode” precies contra de werkelijkheid werkt? 

Ik ben er inmiddels goed aan gewend hoor, dus het is niet zo’n big deal. Ik zie daar graag negatieve getallen in het rood staan, want dat betekent inmiddels voor mij vooruitgang, maar vind het toch een curieuze bug en ik zie verder niemand er over praten, vandaar dat ik mij afvroeg of ik de enige was... 

9 reacties

Reputatie 5
Badge +8

eerlijk gezegd,…. ik kijk er echt nooit naar

Ik kijk alleen naar mijn financiële overzichten die ik aanlever aan de accountant, dat is voor mij het belangrijkste gegeven.

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @LouLouLight 

Net als @evv is voor mij de boekhouding interessant en de web winkel een verkoop hulpmiddel.

De statistieken komen van Google Analytics en die komen simpelweg bij mij nooit overeen met de werkelijkheid maar geven wel een hele mooi indicatie qua trends e.d. als je daar voor gaat.

En ik moet je zeggen dat het specifieke voorbeeld wat je geeft een KPI is op het dashboard die ik nog nooit heb proberen te begrijpen dus wat je zegt zou zo maar kunnen. Wellicht heeft @Ebbe een idee of het juist werkt of niet.

Reputatie 2
Badge +1

hahaha… nee ik gebruik het ook echt niet als serieus middel, maar het geeft al sinds ik ben begonnen een negatief rood gekleurd percentage als ik meer omzet heb en positief groen percentage als ik minder omzet heb. Vond het gewoon beetje stom. Het gaat mij er niet per se om dat het de omzet weergeeft want dat klopt inderdaad nooit (is ook niet erg, indicatie is prima) alleen ergens staat er volgens mij iets verkeerd ingesteld waardoor de groei geflipt wordt in krimp en dat vond ik na twee jaar zo suf dat ik mij afvroeg of ik dan de enige was die dit had.

Reputatie 4
Badge +6

@LouLouLight eens wellicht kan @Ebbe zijn licht er ook even over laten schijnen. :grinning:

Reputatie 6
Badge +8

Klopt helemaal, dit was mij ook opgevallen en ik word er nu blij van als de cijfers “in het rood” staan en minder blij als ze een plus laten zien ;). Maar het zou dus andersom moeten zijn. Het lijkt erop alsof hij de cijfers van de week ervoor vergelijkt met de huidige periode, i.p.v. de huidige periode met de week ervoor...

Reputatie 4
Badge +6

@LouLouLight en @Goedhoesje.nl ik heb het nu ook teruggerekend en volgens mij klopt de analyse van goedhoesje! :) dus rood is positief mooi man!

Reputatie 7
Badge +16

Goede vondst! Die ga ik intern kenbaar maken, wellicht dat hier iets aan gedaan kan worden. 

Reputatie 7
Badge +8

Goede vondst! Die ga ik intern kenbaar maken, wellicht dat hier iets aan gedaan kan worden. 

Maar dan moeten we weer wennen 😁

Reputatie 7
Badge +16

Maar dan moeten we weer wennen 😁

:joy: Zal ik ‘m voor me houden dan?

Reageer