Vraag

opties in winkelwagen

• 10 October 2023
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Op dit moment is het zo dat er al opties in de winkelwagen automatisch worden ingevuld voor de klant. (zoals de goedkoopste verzendoptie). Vrij vaak gaat het mis en kiezen klanten onbedoeld de verkeerde optie. Zou het mogelijk zijn dat er nog niks voor de klant ingevuld is en dat hij/zij bewust de verzendopties moet aanvinken? Dat zou mij een hoop gedoe schelen.

Fijne dag!

4 reacties

Badge +2

Hoi Nikki, 

Ik zie dat je voor Nederland 3 verschillende verzendopties hebt. Momenteel staat “Nederland” (de goedkoopste optie) als het standaard land aangevinkt. Wil je liever dat bijvoorbeeld de duurste verzendoptie ingevuld is in de checkout, dan kun je dit via Instellingen / Checkout / Verzendopties / Landenbeheer aanpassen. 

Er staat áltijd al iets ingevuld. De klant kan vervolgens dan de juiste optie aanvinken. 

Ik zie overigens dat je nog geen toelichting hebt in de winkelwagen en checkout. Wellicht zou je hier wat uitleg over de verschillende verzendopties kunnen zetten, zodat klanten weten welke optie ze moeten kiezen?

Je kunt dit toevoegen via Instellingen / Checkout / Bestelproces

Hopelijk kun je hiermee verder!

Badge

Hoi Brechtje,

Dankjewel voor je antwoord! Ik zal zeker even een toelichting bij de verzendopties zetten. Alleen zie ik niet hoe ik bij Landenbeheer kan aanpassen dat de duurste optie als eerste wordt weergegeven. Kun je me dat laten zien?

Reputatie 3
Badge +5

@nikkidotti 

Onder instellingen - verzendopties - landenbeheer - standaardkeuze 🛫

Badge

Dankjewel, maar nu begrijp ik ook waarom Nederland als enige land geen probleem is. Je kunt daar namelijk maar 1 optie aanvinken als standaard. De andere landen laten automatisch eerst de goedkoopste optie zien helaas. Wel bedankt voor het meedenken hoor!

Reageer