Vraag

Oplossing credit

• 2 October 2023
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Beste mede MWW gebruikers.

Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik heb een klant die heeft een bestelling gedaan met 10 artikelen. Daar is 1 artikel niet leverbaar van, maar er is wel een alternatief maar die is een stuk goedkoper. De klant wil het alternatief wel. Maar hoe ga je dit oplossen met een credit van het verschil bedrag iemand een idee?  

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben er al uit. Maar jemig wat een oplossing met een omweg

Reputatie 5
Badge +8

ik hoor graag hoe je dit gedaan hebt, heb deze vraag vorige week aan mijn webwinkel gevraagd en kreeg antwoord dat er geen mogelijkheid was voor het uitmaken van een credit nota?

Reputatie 5
Badge +6

Ik doe dat dan waarschijnlijk heel erg verkeerd…
Ik haal het ene artikel van de factuur af en voeg de andere toe. Via mollie stort ik dan het verschil terug naar de klant en op de factuur maak ik een notitie voor in de boekhouding. 
Ik heb altijd geleerd dat het in de boekhouding duidelijk moet zijn wat je gedaan hebt. 
Maar ik voer alles nog handmatig in in een excel sheet, misschien zit daar het verschil? In boekhoudprogramma lastiger te verwerken?

Reputatie 7
Badge +11

Nou, Heel jammer dat het niet beter bij mww op te lossen is. Maar goed updates 10 jaren plan.

Ik heb op de oude (bestaande) factuur een nieuw artikel toegevoegd. Dat artikel heb ik handmatig aangemaakt met - € voor het bedrag. Toen een credit aangemaakt met de artikelen van 1 op 0 gezet. behalve het artikel het bedrag met het verschil. En dan krijg je dus dit

Als ik dit betrek op een winkelverkoop #kassa-app dan maak ik een credit/retour aan van het ene artikel en een nieuwe aankoop van het vervangende item. Het verschil betaal ik terug.. zou dat online ook zo doen. 

Reageer