Vraag

Ophalen op Post.NL pakketpunt niet geactiveerd en klant kan het toch kiezen

• 28 September 2021
  • 15 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 6
Badge +7

Omdat het vaak voor kwam dat klanten het pakket niet binnen een week ophaalde en het pakket weer retour kwam heb ik uitgeschakeld dat klanten kunnen kiezen voor ophalen bij Post.NL. Tot mijn grote verbazing zie ik nu bij MyParcel staan dat de klant het op komt halen en bij mijn ordergegevens staat haar eigen adres bij aflevering. Hoe kan dit? Ik heb dit nog niet eerder gehad.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bij mij staat er dan wel het eigen adres, maar daaronder staat ‘Ophalen bij’, is dat bij jou ook zichtbaar?

Reputatie 6
Badge +7

Bij mij staat er dan wel het eigen adres, maar daaronder staat ‘Ophalen bij’, is dat bij jou ook zichtbaar?

Nee er staat nergens ophalen bij:  . Het zou ook niet moeten kunnen omdat ik het uitgeschakeld heb.
De order ziet er hetzelfde uit als alle andere orders.

Reputatie 7
Badge +16

@Jacqueline Om welke shop + ordernummer gaat het? Dan controleer ik het voor je. 

Reputatie 6
Badge +7

@Jacqueline Om welke shop + ordernummer gaat het? Dan controleer ik het voor je. 

www.thesouq-webshop.nl order 3559

Reputatie 7
Badge +16

Kan het niet zijn dat de klant zelf de adresgegevens van de afhaal locatie heeft ingevuld? Niks wijst erop dat er daadwerkelijk voor een afhaallocatie is gekozen in de webshop. Er mist daarvoor ook informatie zoals bedrijf/organisatie, t.a.v. verzendwijzen en verzendkosten. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik snap er ook niets van.

Maar in MyParcel staat bij soort pakket: Pakket NL
Ophalen bij Hydro Schagen Techniek BV

Daar kan de klant toch helemaal niet bij?

Reputatie 7
Badge +9

Kan het niet zijn dat de klant zelf de adresgegevens van de afhaal locatie heeft ingevuld? Niks wijst erop dat er daadwerkelijk voor een afhaallocatie is gekozen in de webshop. Er mist daarvoor ook informatie zoals bedrijf/organisatie, t.a.v. verzendwijzen en verzendkosten. 

Klinkt alsof de klant van @Jacqueline een ‘work around’ heeft gevonden om het toch op een PostNL locatie te laten afleveren? :wink:

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb al een testorder geplaatst maar daar kan ik verder niets aangeven. Ik begrijp dus echt niet hoe dit kan.

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap er ook niets van.

Maar in MyParcel staat bij soort pakket: Pakket NL
Ophalen bij Hydro Schagen Techniek BV

Daar kan de klant toch helemaal niet bij?

Daar moet de klant niet bij kunnen inderdaad. Bij mij staat dat enkel ingevuld als de klant ook heeft gekozen om op een PostNL locatie op te halen. Kan het niet zo zijn dat de klant nadat jij het al verzonden hebt, bij PostNL zelf heeft gekozen om de aflevering te wijzigen?

Reputatie 6
Badge +7

De klant had als het goed is nog helemaal geen mail over haar pakket ontvangen. Ik heb ingesteld dat ze de eerste mail pas krijgen nadat het pakket bij Post.NL is gescand.

@Ebbekan ik jou een screenshot sturen van MyParcel via email? Via privébericht kan ik geen screenshot plaatsen. Dan krijg ik een foutmelding. En hier plaatsen kan niet ivm AVG.

Reputatie 6
Badge +7

Dit is echt heel raar. Ik doe nu als test een nieuw label printen vanuit MWW en dan staat er gelijk weer ophalen bij hydro schagen. De klant heeft het dus niet later aangepast.

Reputatie 6
Badge +7

@Ebbe en @Nanaas Ik heb het denk ik gevonden… Het adres wat zij heeft ingevuld is een Post.NL Business Point. MyParcel herkend dat waarschijnlijk en maakt daar ophalen van… Dit is dus waarschijnlijk een trucje van haar. Ze heeft al eerder besteld en had toen een ander adres.

Reputatie 5
Badge +7

Kun je bij myparcel zelf de bedragen invullen wat het kost om te verzenden? Ik zou dan gewoon de kosten voor ophalen gelijk maken aan thuis bezorgen. Mocht ze dit dan weer doen hoef jij niet voor de extra kosten op te draaien..

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbeen @Nanaas Ik heb het denk ik gevonden… Het adres wat zij heeft ingevuld is een Post.NL Business Point. MyParcel herkend dat waarschijnlijk en maakt daar ophalen van… Dit is dus waarschijnlijk een trucje van haar. Ze heeft al eerder besteld en had toen een ander adres.

Dat klinkt aannemelijk. Overigens mag je mij altijd mailen, dat hoef je niet te vragen:thumbsup:

Reputatie 6
Badge +7

Kun je bij myparcel zelf de bedragen invullen wat het kost om te verzenden? Ik zou dan gewoon de kosten voor ophalen gelijk maken aan thuis bezorgen. Mocht ze dit dan weer doen hoef jij niet voor de extra kosten op te draaien..

De kosten die erbij stonden waren hetzelfde als anders dus dat maakt niet uit gelukkig.

Reageer